Prolog |
|
Dopis |
Sedím u PC se sklenkou vína a kouřím / a ty víš že kouřím jen vyjímečně/ ale dnes je asi ta správna vyjímka.
Už je to týden co jsi odešel. Jen tak jako by se nic nestalo. A bez rozloučení. No…to se stává!
Vlastně kecám. Napsal jsi dopis. Sice nic nevysvětlil,ale alespoň ses rozloučil. S dětmi. Se ženou né, té jsi jen řekl,že si jdeš zakouřit … Včera jsem se byla rozloučit i já a semnou dost tvých přátel. Nojo, měl jsi to hezké a dojemné
No to víš že jsem řvala! Byla jsem tam snad jedna z hlavních plaček, ale nemysli si, že jsem snad byť chvilku litovala Tebe. Né – Tebe né. Ty mi za slzy nestojíš. Né, že bych tě neměla ráda, ale za to co jsi udělal si mé slzy nezasloužíš. A Ty to víš. Brečela jsem pro ty co zůstali. Doufám, že jsi mě slyšel! Tolik sprostých slov co mi prošlo hlavou na tvůj účet… Těch nadávek, té zloby…! Na pohřbu jsem ještě nikdy nenadávala… Byl jsi tam? Viděl jsi co se dělo? A jak ti bylo, když se tvá žena nemohla žalem ani postavit, když ti měla dát poslední hold při zajíždění rakve tam někam dolu a navždy…?! Slyšel jsi ty srdceryvné vzlyky své matky, ženy, syna? /Ještě že Leničku nechali doma. Je na to ještě moc malá…/ Viděl jsi jak tvoji kamarádí včetně tvrdých chlapů – horníků brečeli jak malé děti? A pro koho sakra? Pro jednoho zbabělce! Sebevraha!!
I když zbabělce ..no.. ono prý je třeba hodně odvahy zajít si pro provaz, uvázat ho a skočit… Ale pokud tomu říkáš odvaha, pak ráda zůstanu zbabělcem. Na co jsi myslel , když jsi šel po těch schodech? Uvědomil sis, jaký to bude šok pro toho, kdo tě najde? A viděl jsi kdo tě našel? Ano. Tvůj patnáctiletý syn! Šel v noci na záchod a na půdě se svítilo. Bál se, ale nakoukl. Když tě viděl tak ti ještě řekl, že se tě lekl a co tam děláš … než …
A noční můra začala. Proč jsi to udělal? Pro těch pár dluhů? Jsi hajzl Juro. Hajzl neskutečný! A srab. Vše se dá řešit, vše…! Vždyť bylo i hůř!
Já mám takový vztek!
Ty jsi své problémy navždy vyřešil. Teď ležíš v rakvi hluboko pod zemi a je Ti naprosto jedno co bude s těmi, které jsi prý /jak jsi psal v tom dopise/ tolik miloval.
**************************
Tak tedy sbohem. …a spi sladce… dokud tam nepříjdu Já.. Protože až tam příjdu, nakopu Ti prdel.
Za všechny!!!
|
|
Epilog |
Tak jsem tedy přelouskala těch 28posledních názorů...a už jsem málem zapomněla, co bylo podstatou všeho...:-) Tady už nejde o Jirku...tady jde o sebevrahy všeobecně.
Rozebrali jste to tu moc hezky...vážně...tahle velká diskuze má něco do sebe...je myslím dost poučná…. /jsem moc ráda, že jsem dílko nesmazala../ Budu se opakovat - ale pokud tohle vše pročítá opravdu potencionální sebevrah, tak si myslím, že díky názorům /psychologickým rozborům/ břízy, Vládě, Jardy a midimana…..aj.....svůj čin minimálně posune…popřemýšlí nad tím...a třeba se ke své myšlence už nevrátí....možná vyhledá i pomoc psychologa...kdo ví…každopádně pro začátek to stačí... Mě osobně určité rozbory otevřely oči a poučily o tom, o čem jsem neměla potuchy…a díky tomu zas o kousek /ano…píší o kousek…vím že nikdy nikdo docela nepochopí…leda že by se jim sám stal/to jen tak kdyby se zas objevil nějaký šťouraJ / víc chápu duši sebevraha….i to,co vše se asi odehrává v jeho mozku,než svůj čin vykoná….
Tímto vám všem děkuji za skvělou diskuzi,která mi pomohla pochopit Jirku…smířit se s jeho smrti…a definitivně mu odpustit… Děkuji P.S. Jak nad tím tak přemýšlím, on ten Jirka je vlastně chudák…“slíznul to“ za všech pět kluků,kteří si to od podzimu „hodili“
Ten dopis byl vlastně i PRO NĚ…je v něm smutek vztek a zloba za všechny slzy a beznaděj těch, co tu po nich zůstali a se kterýma jsem se já osobně po těch tragédiích setkala..
|
|
Počet úprav: 6, naposledy upravil(a) 'Janina Magali', 07.03.2006 10:47.
Názory čtenářů |
04.03.2006 22:42
Janina Magali
|
Konvalino...děkuji...ale tentokrát to nechám tak... Zní to takto víc autenticky:-) A některá slova jsou tam tak psaná záměrně... Zuzulinko....děkuji....ale to by spíš potřebovali ti, kteří po něm zůstali... Ale vyřídím jim tvou účast...:-) Wiki...:-)taky mě to už napadlo.....že asi bude jinde....snad teda...no..:-)) |
04.03.2006 22:55
Tadeáška
|
............. |
04.03.2006 23:18
Repulsion
|
To je podle skutečné události? Jestli ano, tak bych měl jednu otázku:
JAK SI TO VŮBEC DOVOLUJEŠ?!!! |
04.03.2006 23:33
Tadeáška
|
Repulsion napsal(a): To je podle skutečné události? Jestli ano, tak bych měl jednu otázku:
JAK SI TO VŮBEC DOVOLUJEŠ?!!! třeba si to dovoluje zcela snadno .. ale chápu, řekla bych .... no nejsem znalá až tak, ale si ti taková borka cenzorovat? :o))) a mám to u Repiho polízanici O:) |
04.03.2006 23:36
Repulsion
|
Tadeáška napsal(a): ti taková borka cenzorovat? To je česky? |
04.03.2006 23:37
Nechci
|
Taky mě to zprudilo. Do mrtvol se nekope. |
04.03.2006 23:39
Repulsion
|
Nechci napsal(a): Taky mě to zprudilo. Do mrtvol se nekope. Nejde jen o to. |
04.03.2006 23:41
Tadeáška
|
Repulsion napsal(a): Tadeáška napsal(a): ti taková borka cenzorovat? To je česky? chceš to jiným jazykem?? bude to stát, ale co bych pro tebe neudělala ;o))) |
04.03.2006 23:45
stanislav
|
no to s tim kopáním mi přišlo taky kapku kách. že si to někdo hodí, se stává, nikdo nemůže vědět, co ho k tomu vedlo. do hlavy nikdy druhýmu vidět nejde. |
04.03.2006 23:47
Repulsion
|
Tadeáška napsal(a): chceš to jiným jazykem??
Právě že bych to raději česky. Vůbec té větě nerozumím:
ale si ti taková borka cenzorovat?
Mohla bys mi to přeložit, prosím? |
04.03.2006 23:50
Hana
|
Repulsion napsal(a): Tadeáška napsal(a): chceš to jiným jazykem??
Právě že bych to raději česky. Vůbec té větě nerozumím: ale si ti taková borka cenzorovat?
Mohla bys mi to přeložit, prosím? já to teda pochopila jako že jestli máš na to, abys to cenzuroval (takovej borec jako že bys byl nebo nebyl... asi)
nebo se snad pletu? |
04.03.2006 23:55
Repulsion
|
Hana napsal(a): já to teda pochopila jako že jestli máš na to, abys to cenzuroval (takovej borec jako že bys byl nebo nebyl... asi) nebo se snad pletu? No jestli jo, tak chudák češtin. |
05.03.2006 00:01
Hana
|
Repulsion napsal(a): Hana napsal(a): já to teda pochopila jako že jestli máš na to, abys to cenzuroval (takovej borec jako že bys byl nebo nebyl... asi) nebo se snad pletu? No jestli jo, tak chudák češtin. no ale já mám někdy bujnou fantazii... za překlad neručím!!! |
05.03.2006 01:23
Nechci
|
Repulsion napsal(a): Nechci napsal(a): Taky mě to zprudilo. Do mrtvol se nekope. Nejde jen o to. O co ještě? |
05.03.2006 02:39
Vladimír Ochrana
|
ad Janina Magali: rozumím tomu vzteku, který jsi potřebovala dát najevo
ad Repulsion: vztek a beznaděje jí procházely hlavou, na pohřbu nenadávala, jen se z něj posléze vypsala. Ten vztek svědčí o tom, jak moc jí jsou blízcí jeho pozůstalí, jak blízký jí byl bezpochyby i on. Na pohřbu byla taktní, na papíře byla opravdová a zcela nepokrytecká. Nad čím tady moralizuješ? I kdyby měl tisíc bilančních důvodů takto odejít, stejně každému z jeho pozůstalých projede hlavou "nechal nás tady, bylo mu jedno, co bude s námi", stejně tak jim ovšem projede hlavou i "jak je možné, že jsme si toho nevšimli? mohli jsme pro něho něco udělat?" - protože tohle je, Igore, naprosto běžný průběh vyrovnávání se s tak zátěžovou situací. S morálkou či obecnými zvyklostmi to nemá co do činění.
ad Nechci a stanislav - domnívám se, pánové, že skutečné kopání do mrtvol vypadá poněkud jinak |
05.03.2006 02:51
stanislav
|
máš pravdu, Vladimíre. co jinýho jaksi podotknout. jen asi to, že vůbec člověk netuší, proč se onen Jirka oběsil. něco ho muselo zahnat do kouta. to jaksi by měl brát každý v potaz a tak... každý má hranici jakéhosi překonávání zátěže jinde... a jakýsi plky o tom, že se nepotkaj, (protože on bude v peklíčku?), mě trochu iritujou... ale ne zas moc. beru to jen jako slova bez hlubšího významu... |
05.03.2006 08:57
Janina Magali
|
Vzhledem k množství názoru vidím, že jsem dost lidí zvedla ze židle...čekala jsem to...a svým způsobem vás i chápu...
Neznáte mě...neznáte můj vztah k dotyčnému...nevíte jak moc jsem v určitých statích ovlivněná smutkem a vztekem zároveň.. Naprosto přesně to popsal Vláďa/děkuji/...ano, tak přesně mi bylo.. Lítost a beznaděj smíchaná se zlostí... Nejsem necita...to víte, že je mi ho líto...a nesla bych to daleko hůř,kdyby zemřel jiným způsobem...ale on si tenhle způsob smrti vybral sám...a bezohledně k těm co zůstali..a to zas zvedá ze židle mně! Pořád ho vidím jak se usmívá, jak chápavě kývá hlavou...jak ráčkuje...jak nadává na tu dlouhou zimu...jak plánuje práci na zahradě...ale i jak sedí opilý u automatu a háže tam poslední peníze na hypotéku...
Promiňte...vím že o mrtvých jen dobře...ale já vážne nemůžu...ta bolest a vztek se prostě ve mně míchá...jednou převažuje to dobro - podruhé to zlo...a v hlavě plno otázek PROČ?
A to o nakopání...to se po pohřbu ozývalo ze všech stran. Všichni kdo ho milovali něco v tom smyslu řekli....ve vzteku...se slzami v očích...a s neskutečnou bolestí v srdci... |
05.03.2006 09:18
Janina Magali
|
stanislav napsal(a): máš pravdu, Vladimíre. co jinýho jaksi podotknout. jen asi to, že vůbec člověk netuší, proč se onen Jirka oběsil. něco ho muselo zahnat do kouta. to jaksi by měl brát každý v potaz a tak... každý má hranici jakéhosi překonávání zátěže jinde... a jakýsi plky o tom, že se nepotkaj, (protože on bude v peklíčku?), mě trochu iritujou... ale ne zas moc. beru to jen jako slova bez hlubšího významu... Máš pravdu i ty , Stanislave...jenže když je člověk nešťastný a naštvaný, přemýšlí jinak... To víš ,že mě taky napadlo, zda mu nešlo pomoci...ale asi nešlo...
A to o tom "peklíčku"vážně nemělo hlubší význam...jen takový hloupý plk...taková kapička úsměvu v jinak smutné duši... |
05.03.2006 09:24
Stevenson
|
Tak nez jsem se k tomu dostal, rekli to za mne jini .-a janina i v tomto poslednim. Snad jen dodat.. s nasim cs. mudrcem " Zivot je jeden z nejtezsich", ze..a i odchod z nej, jenze a ted jen autorce..s Tipem TADY jeste |
05.03.2006 09:26
Zuzulinka
|
možná proto, že byl srab..že nic jiného neuměl..nebyl schopen jinak...tak to vzdal, bez boje, tím nejzbabělejším způsobem sezbíral poslední odvahu...koukám, že jsi z Frýdku holka...to bychom mohly někdy zajít na kafo:-) |
Přidat názor ...nápověda k hodnocení  |
(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)
|