Dílo #19696
Autor:random_night
Druh:<žádný>
Kategorie:Próza/Úvaha
Zóna:Jasoň
Datum publikace:11.09.2005 17:13
Počet návštěv:4290
Počet názorů:37
Hodnocení:7

Prolog
(Pred kazdou vetu si dosadte "podle meho nazoru", opakuji, tohle vsechno je pouze muj nazor, nikde tu nemluvim objektivne, tak ostatne neni mozne mluvit nikde, krome prisne exaktnich zalezitosti.)
Uprimnost v nazoru
Vazeni p. t. ctenari, prave kvuli mne zase nekdo smazal vsechna svoje dila. Je mi to lito, ale nazor, ktery to zpusobil, odmitam vzit zpet, stojim si za nim.

Chapu veskere mozne duvody k psani. U basne, kde citim, ze tomu cloveku proste jenom bylo spatne, a tak se vypsal, vetsinou nereaguji. Ale u takovych pseudopoetickych blabolu jako byl ten, ktery jsem okomentovala, se proste nezdrzim, abych svuj nazor nedala najevo. Ostatne publikaci tady si autori o nazor rikaji, ze. Touzi po nem, to jim dodava odvahu predlozit svoje dosud bijici srdce na zlatem taliri lvovi zvanemu ctenarska obec. Ale co kdyz ten lev (nebo alespon jeho zub, oko a nebo treba chlup na ocase, kteroukoliv jeho cast at uz to tvorim) vidi misto zlateho talire a rytmickych zachvevu obnazene tkane kus zdechliny, vnitrnost pohozenou na zemi posypane pyritem? Ma s predstiranou chuti a naslednym oliznutim sezrat to, co je? Ma se otravit konzumaci mozna i zkazeneho masa? Ma tise vycouvat, aby neurazil nabizejiciho? Ma pokrytecky mlcet? Nebo ma zarvat a hrde odejit se znechucenym vyrazem na cenichu? Nabizejici se publikaci tady pta, co si jako ctenar myslim. Tak proc se vzteka, kdyz odpovim podle pravdy? Kdyz si myslim, ze to neni k zrani, dam mu to znat.

Mozna bych mohla pouzit vic taktu, ale k tomu mam cim dal tim mene chuti, vzhledem k tomu, na co tu dnes a denne narazim.

Ucili me, ze mam rikat, co si myslim. A jakkoliv jsem to driv mozna nedelala, veci se zmenily. Takze se na me lide zlobi kvuli uprimnosti. Jsem uprimna a neodhaluji pouze sve dobre stranky, protoze mi uz ani moc nezalezi na tom, jestli me spolecnost jako stado bude uznavat a mit me rada, dekuji pekne.

Netvrdim nikde, ze jsem vsevedouci, pouze pridavam svuj nazor, jak me nabada okenko pod dilem. Coby spatny clovek, za ktereho me mnozi maji, muzu mit i spatne nazory, jiste. Kdyby si nekdo vyzadal kritiku, to by bylo neco jineho. I konstruktivni kritiky jsem schopna. Na pozadani, protoze vetsina autoru tady o ni v podstate nestoji a znacne casti rovnez i bude k nicemu. Ale nazor neni kritika.
Nazor je nazor.

Počet úprav: 2, naposledy upravil(a) 'random_night', 11.09.2005 17:52.

Názory čtenářů
11.09.2005 22:56
Repulsion
marťánek paní Koutné napsal(a):
ad Repulsion: ty sám ses zastal jedné hodně mladičké autorky, která byla smečkou cupována na kusy a já to v tu chvíli přijala s úlevou, protože jsem to sama nedokázala.
Už sice nevím, o co šlo, ale to přece není nic proti ničemu tu a tam se někoho zastat. Právě naopak. Smečky pravda, mají tendenci se tvořit a Repulsion je značně antismečkoidní.
11.09.2005 23:07
marťánek paní Koutné
Repulsion napsal(a):
marťánek paní Koutné napsal(a):
ad Repulsion: ty sám ses zastal jedné hodně mladičké autorky, která byla smečkou cupována na kusy a já to v tu chvíli přijala s úlevou, protože jsem to sama nedokázala.
Už sice nevím, o co šlo, ale to přece není nic proti ničemu tu a tam se někoho zastat. Právě naopak. Smečky pravda, mají tendenci se tvořit a Repulsion je značně antismečkoidní.
jasně, že to není nic proti ničemu. Autor, jakkoliv je se svým dílem niterně spojený, dozrává teprve tehdy, dokáže-li od něho poodstoupit a vytvořit si nadhled. Kritika ještě nikoho nezabila (tedy, alespoň v to doufám) proto je nadhled nejenom projevem zralým, ale i sebezáchovným.
12.09.2005 01:29
Albireo
Jsem take pro uprimnou kritiku, pokud je recena slusne. A autori by si na ni meli zvykat.
Wopi: s tim zamykanim to neni spatny napad pro citlive duse - ale kdo z novych literanu o nem vubec vi? Uz zase jsme u toho, ze pro nove by mohl byt nejaky "Navod k pouziti Literry". A do automaticky posilane posty v primarnim heslem by se pak mohl davat odkaz na nej. 
random: nebylo by lepsi takovouhle vec publikovat jako diskusi a ne jako dilo?
12.09.2005 10:05
myšák
Pokud sem někdo něco umístí (zveřejní), měl by s kritikou počítat, a to i s (velmi) negativní. Proto to sem dáváme, abychom se dozvěděli, jak to působí. Mně osobně nevadí, když mi někdo něco zdrchá, chci ale vědět, proč.
Ale (prosba pro autory těch velmi negativních kritik): Výkřik o 3 slovech typu "To je blábol" nikomu nepomůže. A když se blbě vyspíte a napíšete tohle snad pod každé dílko, které vám zrovna přijde pod ruce, ono to pak postižené docela mrzí. A všichni jsme omylní.
Takže: negativní názor rozhodně ano, ale takový, aby z něj aspoň bylo poznat, že si kritizující dílko přečetl a aspoň trochu se nad ním zamyslel.
Marťánek (viz výše): souhlas, netřeba opakovat.
12.09.2005 10:49
flétnistka
Asi mám taky zelený tykadla... s marťánkem souhlas...asi ve všem..

A s Repulsionem sympatizuju...jako že není smečkoidní...skvělá vlastnost...

A jinak si myslím, že než člověk otevře hubu(nebo napíše kritiku)..měl by se do ní podívat...
12.09.2005 11:34
marťánek paní Koutné
flétnistka napsal(a):
Asi mám taky zelený tykadla... s marťánkem souhlas...asi ve všem..

A s Repulsionem sympatizuju...jako že není smečkoidní...skvělá vlastnost...

A jinak si myslím, že než člověk otevře hubu(nebo napíše kritiku)..měl by se do ní podívat...
zdravím zelené tykadlo! :o))
12.09.2005 12:11
krtek
Přátelé, vidím že se na popud mého zrušení konta rozvinula pěkná debata..abych mohl reagovat, musel jsem založit nové..Důvod proč jsem se rozhodl vše smazat nebyl ani vztek, ba ani neukojené ego, ale pocit že to halt asi není vono, teda jako že pokud někoho irituje pár rýmovaček jež jsem musel v kolonce nazvat jako poezie. Pár lidí možná rozesmály, někdo mi třeba něco věcně vytknul - tož díky za to. Neplísněte již tedy prosím autorku tohoto příspěvku, má docela krásnou tvorbu a k tomu i pěkně prořízlou pusinu, což dnes není na škodu, chybí ji jen nadhled. Myslim si, že se tu schází vesměs dobrá partička. Zdravim všecky.B
12.09.2005 12:51
Wopi
Fajn, krtku, dík.
12.09.2005 12:58
random_night
krtek: Diky.
12.09.2005 13:07
Dort
Nejak mi neni jasne, o co autorce vlastne jde (tedy krom snahy deklarovat vlastni uprimnost). Vlastne na to, ze to je uvaha, mi tam docela chybi predmet uvahy a nejaky ty myslenky :)
Tudiz uprimne vzato, uvaha je to dosti mizerna.
12.09.2005 14:50
Mistle_
Dort :: No, takhle má vypadat správný názor kvalitního člověka. Díky Ti.
12.09.2005 15:56
random_night
Dort napsal(a):
Nejak mi neni jasne, o co autorce vlastne jde (tedy krom snahy deklarovat vlastni uprimnost). Vlastne na to, ze to je uvaha, mi tam docela chybi predmet uvahy a nejaky ty myslenky :)
Tudiz uprimne vzato, uvaha je to dosti mizerna.
Predmet uvahy tam samozrejme nechybi , dokonce je zmineny v nazvu.
A o tom, ze malo uvazuju uz se toho namluvilo...
14.09.2005 11:32
Humble
Šijme do sebe trochu víc. Grafomanie přibývá, tak ať se neutopíme :o)*

Wopi napsal(a):
Osobně si myslím, že když někdo neunese názory jiných, měl by si díla zamykat.
Tak. Vezměmež si příklad z F. S. :o)
14.09.2005 12:14
Wopi
Jen v něčem, prosím. :))
15.09.2005 09:36
Endif
1. Říkej dál, co si myslíš! Nebudou tě vždycky plácat po rameni, ale 'vlastních názorů' je potřeba! Přitakávačů a přihlížejících je nadbytek.

2. Nedoputuje-li sdělení k cíli, jest vhodno zamyslet se nad formou.


PS: Řídím se tím taky :)
16.09.2005 12:37
nympha_Echo
nechci avíza
nezajmá mě to, dík
18.09.2005 10:57
intouš od lopaty
čau napiš mi nějakou konstruktivní kritiku, díky
18.09.2005 15:15
random_night
intousˇ od lopaty napsal(a):
cˇau napisˇ mi neˇjakou konstruktivní kritiku, díky
cau, napred napis nejakou poezii
18.09.2005 16:54
intouš od lopaty
aha, to bude problém
04.02.2006 17:02
Marty_Zappa
nechtěly se mi číst názory výše psané--nechci se jimy ovlivnit, ale souhlasím s tebou. Upřímnost nadevše. a pokud jsi nebyla jediná, to hle ten člověk udělat nemusel. Játaky odstranil dílo díky nečí kritice. ta byla ale opravněná a to moje dílko by tu bylo liteře trámem v oku. já to vím :-)
[ << ] [ < ]

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)