Média v roce 90 |
Píšu teď něco do školy a hrozně by mě zajímalo, jak to bylo s médii těsně před revolucí a po ní. Vy, pamětnicí, co jste tehdy četli za časopisy, noviny, knihy, na co jste koukali v televizi, co jste poslouchali v rádiu a tak?? Jaký čtivo vás těsně po revoluci nejvíc potěšilo? Děkuju. |
|
Názory |
22.11.2009 21:42
bříza
|
Zlobit se můžeš. Je to ale pošetilé počínání, neb dnes již je např. machiavelistická inteligence terminus technicus interdisciplinárního výzkumu evolučních biologů, filozofů, sociologů a především psychologů. K četbě doporučuji stejnojmennou knihu od Františka Koukolíka.
|
22.11.2009 22:55
stanislav
|
koukolík může bejt dost mimo, v tom to je, zneužití machiaveliho to vůbec neomlouvá, že se na tom kdosi dohodnul. stejně tak podivně jsou používány termíny freudiánský-á, jungiánský-á a já nevim co ještě, to samé havlovský-á a podobně. tim bych se moc neoháněl tedy... je to zjednodušování, a v případě machiavelliho totální otočka o 180 stupňů významu. v tom je ten vtip. |
23.11.2009 00:12
bříza
|
V postmoderně můžeš tvrdit cokoli Ti libo, věřit v cokoli si zamaneš - a vytvořit si libovolný paralelní svět. Jediné riziko, kterému se vystavuješ, je že se postupně s ostatními nedorozumíš. Přesto - věda by měla zůstat jakousi kotvou mezi myslí a realitou, aby její totální ignorování nevyústilo v katastrofu. Věda je dnes dána mezinárodním kontextem - a termín "machiavelistická inteligence" nevymyslel Koukolík. Jen o tom napsal knížku. To bys zachvilku mohl horovat proti termínu "sadismus" .... :))) - proč ne? Ale pak si nevšímej postranních pobavených pohledů ve svém okolí. |
23.11.2009 01:23
stanislav
|
Koukolík ani jeho zdroje nejsou jaksi posvátná kráva, psychologové či lékaři nejsou historici, kteří tomu rozumějí, co Machiavelli znamenal, věda je plná podobných omylů, víš to sám.. no, nic, jen že chápu Hanino rozhořčení. |
23.11.2009 09:23
bříza
|
Nu: vzhledem k tomu, že jsem si celkem jist, žes zmíněnou knihu nečetl, připadají mi Tvé zde vyřčené soudy poněkud zvláštní. Koukolík sice posvátná kráva není (zábavná představa) - nicméně na rozdíl od většiny kecálistů a dojmologů má většinou své názory podloženy rozsáhlým studiem celosvětových vědeckých zdrojů - jeho citační aparát je impozantní a vím, že to, co uvádí poctivě a do detailu čte a kriticky promýšlí (na rozdíl od většiny ostatních, kteří se občas spokojí se "summary", nebo přehledy). Jeho implikace jsou často dost závažné - a jeho knihy o deprivantech mu mezi vlivnými deprivanty nadělaly dost nepřátel (což se odrazilo v jeho mediální image). Pokud se vědecká komunita rozhodne použít nějaký termín k pojmenování jistého definovaného fenomenu, zdá se mi rozhořčení vycházející z jisté možné historické interpretace podkladu takového fenomenu poněkud irelevantní. Aneb: nechceš mi snad tvrdit, že historická interpretace čehokoli je jednotná a závazná. Ta se spíš v každé generaci (či politice) pře-definovává, protože stejně důležitá, jako skutečnost sama je východisko, ze kterého je nahlížena. A to je proměnlivé. Hana zde hájí svůj dojem a názor, kterého nabyla při četbě Vladaře. Je dobré mít na paměti, že je to pouze její názor a dojem. Chápu, že coby emocionálně angažované osobě Ti nezbývá nic jiného, než se za něj postavit. Nicméně je možná zbytečné se zaměřovat na jeden jediný, vcelku nepodstatný detail - jediné adjektivum - mého příspěvku a rozpoutat kolem něj bouři ve sklenici vody. Mimo jiné to odvádí pozornost od smyslu toho příspěvku - a tedy rozbíhá debatu do další větve, která se zde nastoleného tématu netýká. Pokud se takto chová lidí víc, debata není možná. |
23.11.2009 13:23
stanislav
|
od koukolíka jsem sem tam něco četl, o mozku, a nemám pocit, že by to, že je odborník v medicíně, omlouvalo jeho omyl v používání machiaveliho jména. to je celé, co k tomu mám.
|
23.11.2009 13:25
stanislav
|
já nemám potřebu se v tomhle rejpat.
|
23.11.2009 15:27
bříza
|
Pokud někdo používá termín obsažený v encyklopediích ve smyslu, v jakém je tam definován - viz např:
http://en.wikipedia.org/wiki/Machiavellianism
- je dosti odvážné tvrdit, že se dopouští omylu. Ale máš pravdu, že se v tom nerejpáš - i když to tak vzhledem k počtu příspěvků k téhle prkotině nemusí vypadat ... ;) |
23.11.2009 15:44
stanislav
|
prkotinama se nezabývám, macchiaveli byl veliký muž. proto ho bráním proti pytlíkům... :o))
mmch. našel jsem náš rodový erb, je bezva co?
 |
23.11.2009 15:46
stanislav
|
:o)) tři stříbrní orli v červeném pruhu. na zlatém pozadí... :o)))
|
23.11.2009 15:52
stanislav
|
Jméno rodu d'Ouffet
bylo změněno v 15. a 16. století na "de Douffet" a "Douffeit". Rodový
znak: ve zlatém poli štítu s červeným kosmým pruhem jsou rozmístěni tři
stříbrní orli.
|
23.11.2009 16:08
bříza
|
- no chápal bych, že mezi Vámi feudály je Machiavelli osoba hodná obrany před třetím stavem - a jeho vědecké komunitě, která si osobuje vykládat svět i neurozeným - podkoním, služkám a jiným podržtaškům ;).
K tomu dva dotazy:
1) Jste šlechta původní, nebo přivandrovalá po Bílé hoře?
2) co Vám to kouká zpod znaku za vatu ?
(a jedna Wimmrovská připomínka)
CO TEN ROKOKOVEJ MALÍČEK ???? |
23.11.2009 16:19
stanislav
|
bezva, viď... :o)
za třicetiletý války předci přišli. katolíci. s francouzskou armádou. jako velení. a kdysi už tu jeden byl, popral se s husity, ale asi to nevyhrál... :o) velel křižákům, co se semleli s husity u Tachova... :o)) |
23.11.2009 16:20
stanislav
|
jde o ten erb, to kolem je jen taková legra, aby tam toho bylo víc... (odborný heraldický výklad, co?) - :o))))
|
23.11.2009 16:22
stanislav
|
on ale machiaveli doopravdy nebyl intrikán či manipulár, či jak je to pod pojmem machiavelismus vykládáno, v tom je ten průser.
|
23.11.2009 16:25
stanislav
|
ale zpátky k médiím. devadesátá léta možná byla lepší než současný stav. ovšem s rozdílem internetu. tam je těch zdrojů různých hafo. ovšem který je seriosní, to se pozná pro někoho dost obtížně. na netu je ověřenost zdrojů velká naznámá, tedy já konkrétně čtu spíš netové magazíny s tradicí čehosi jiného i, než jen netu... |
23.11.2009 18:20
HanaKonvesz
|
bříza napsal(a): Pokud někdo používá termín obsažený v encyklopediích ve smyslu, v jakém je tam definován - viz např:
http://en.wikipedia.org/wiki/Machiavellianism
- je dosti odvážné tvrdit, že se dopouští omylu. Ale máš pravdu, že se v tom nerejpáš - i když to tak vzhledem k počtu příspěvků k téhle prkotině nemusí vypadat ... ;) na objasňování významu slov je nejlepší wikipedia, to je jasný řízo. Já mám z Macchiaavelliho zkoušku, takže vím co mluvím. ke všemu macchiavelismus má několik výkladů. žádný se však nezabývá tím, že to macchiavelli napsal pro jednoho člověka, ne pro masy, žanop. pro jednoho konkrétního, kterému vrámci svých pojednání jemně lichotí. takže macchiavelli a všechno kolem se musí pořádně nastudovat, páč používá se hlava nehlava. |
23.11.2009 18:26
HanaKonvesz
|
bříza napsal(a): Nu: vzhledem k tomu, že jsem si celkem jist, žes zmíněnou knihu nečetl, připadají mi Tvé zde vyřčené soudy poněkud zvláštní. Koukolík sice posvátná kráva není (zábavná představa) - nicméně na rozdíl od většiny kecálistů a dojmologů má většinou své názory podloženy rozsáhlým studiem celosvětových vědeckých zdrojů - jeho citační aparát je impozantní a vím, že to, co uvádí poctivě a do detailu čte a kriticky promýšlí (na rozdíl od většiny ostatních, kteří se občas spokojí se "summary", nebo přehledy). Jeho implikace jsou často dost závažné - a jeho knihy o deprivantech mu mezi vlivnými deprivanty nadělaly dost nepřátel (což se odrazilo v jeho mediální image). Pokud se vědecká komunita rozhodne použít nějaký termín k pojmenování jistého definovaného fenomenu, zdá se mi rozhořčení vycházející z jisté možné historické interpretace podkladu takového fenomenu poněkud irelevantní. Aneb: nechceš mi snad tvrdit, že historická interpretace čehokoli je jednotná a závazná. Ta se spíš v každé generaci (či politice) pře-definovává, protože stejně důležitá, jako skutečnost sama je východisko, ze kterého je nahlížena. A to je proměnlivé. Hana zde hájí svůj dojem a názor, kterého nabyla při četbě Vladaře. Je dobré mít na paměti, že je to pouze její názor a dojem. Chápu, že coby emocionálně angažované osobě Ti nezbývá nic jiného, než se za něj postavit. Nicméně je možná zbytečné se zaměřovat na jeden jediný, vcelku nepodstatný detail - jediné adjektivum - mého příspěvku a rozpoutat kolem něj bouři ve sklenici vody. Mimo jiné to odvádí pozornost od smyslu toho příspěvku - a tedy rozbíhá debatu do další větve, která se zde nastoleného tématu netýká. Pokud se takto chová lidí víc, debata není možná. břízo nebud rapnej, když něčemu nerozumím tak do toho nekecám. nejenom že jsm vladaře četla, ale též se svými profesory moderních dějin rozebírala, nakonec jsem z macchiavelliho dala dost hustou zkoušku. za jedna. takže břízo... na tebe skvěle platí takové krásné prohlášení
nikdy nepodceňuj schopnost muže podceňovat ženu... vid břízko pražská |
23.11.2009 19:47
Aglája
|
Těšili jsme se, jak konečně půjdou filmy, které byly za totáče v trezoru, protože některý z protagonidtů zdrhl. Před revolucí jsme věděli, že když zdrhl Kukura, neuvidíme Trhák, když Matuška, neuvidíme Kdyby tisíc klarinetů a Fantoma z Morrisvilu. Z úvodní písničky Chalupářů kvůli toho udělali orchestrálku. Některé filmy šly snad jen jednou kolem osmašedesátého a pak dvacet let nic (Skřivánci na niti, Ucho...) Po revoluci to byl svátek, když všechno vypustili ven :o) |
23.11.2009 19:59
bříza
|
stanislav napsal(a): on ale machiaveli doopravdy nebyl intrikán či manipulár, či jak je to pod pojmem machiavelismus vykládáno, v tom je ten průser. Proboha - to je (a byla) přeci totálně nepřípadná poznámka! Já se přece nehádám o podstatu Macchiavelliho myšlenkových proudů - já pouze respektuji, že chtějí -li se lidé o něčem domluvit, mohou v zájmu srozumitelnosti jeho jménem nazvat nějaký fenomen! Podobně, jako pojmenovali zmíněný "Sadismus", kterýžto termín si od té doby žije vlastním životem, odděleným od osudu svého původního nositele. V ten moment se z něj totiž stává definice a je totálně lhostejné, jestli a co kdo jak kdysi myslel, nebo nemyslel.
(Vysvětli prosím Haničce, že jsme se bavili o Koukolíkovi - než mě utluče svým diplomem z Macchiavelliho ... ;). Já na to nějak nemám sil ... ) |
(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)
|