Dílo #28367
Autor:umělec
Druh: Tvorba
Kategorie:Próza/Povídka
Zóna:Jasoň
Datum publikace:23.06.2006 08:31
Počet návštěv:2084
Počet názorů:29
Hodnocení:5

Prolog
Veselý smutek
Smutek

Smutek


Mám černou pásku a je mi smutno.
Kde jen ji mám mít.
Já ji mám napravo, jako na ruce chápeš no né.
Nemám ji na holé ruce mám ji na košili.
Nad loktem to jsem zapoměl podotknout.
A mám ji protože je mi smutno.
Né, že by mne moc pobavila proto ji nemám, mám ji protože tak to prej má být.
Už ji mám celej den moc to nepomáhá asi ji dám dolu. Mám ji dole a pořád je mi smutno.
Zkusím si ji dát přes oči.
Nic nevidím jen slyším.
Nejvíc slyším svoje srdce bít.
Už mi není tak smutno nejsem tu sám.
Dal jsem mu,a to tu jsem sám, co kdyby nás bylo víc.

Počet úprav: 1, naposledy upravil(a) 'umělec', 23.06.2006 09:25.

Názory čtenářů
23.06.2006 11:40
petr-us
Wopi napsal(a):
umělec napsal(a):
Dle mého názoru lze psát i špatně gramaticky, a dílu to pro člověka s nadhledem by nemělo vadit.

Ne. Jazyk je v literatuře nástrojem uměleckého vyjádření a jako takový musí být zvládnutý.
Stejně tak člověk, co neumí kreslit, nemůže argumentovat, že objekt, který se pokusil ztvárnit, je pěkný,
právě tak někdo, kdo neumí intonovat, nemůže kvalitně zpívat - a argumentace krásnou písničkou je zcestná.

Když chce někdo hrát klavírní koncert, musí se učit na klavír. Když někdo chce psát, měl by vládnout svým jazykem.
sice s Tebou souhlasím, ale myslím, že gramatické chyby se dají snadno opravit
23.06.2006 11:45
Wopi
To určitě. Já nenapadám chyby, stanou se každému. Já se jen ohrazuju proti tezi, že na chybách nezáleží.
23.06.2006 12:54
infinite
Když se něco zveřejňuje, mělo by to být pokud možno bez chyb (můj názor). POKUD MOŽNO. Ale nechci se zapojovat do diskuse o chybách.
Chci říct, že se mi tohle povídání o smutku moc líbí. Já v něm cítím dost opravdické protipólné pocity. Člověk by měl být smutný a najednou se jeho pozornost upne k takové blbosti, jako je černá páska. Proč si tu pásku vůbec na ruku dávám? A taky se mi líbí, že i z tvých úsporných hesel se mi vybaví zemité pocity.
23.06.2006 15:57
Hana
můj názor - chyby opravovat - další můj názor - nemáchat v nich nikomu veřejně čumák - když jsem u dílka první nebo vidím, čeho si jiní zatím nevšimli, upozorním dotyčnýho skrytým názorem nebo zprávou... není třeba se vytahovat, kdo zvládá líp gramatiku... (a aj když píšu jak mi zobák narost, myslím, že gramatiku umím - až na přechodníky, ale na ty jsem dostala tahák... :o))
a Gaudího stavby jsou úžasný - ale ten člověk fakt musel UMĚT...
myslím, že možu poslat avi všem názorovačům...?
23.06.2006 16:37
Wopi
Hano, víš, záleží na lidech, kterým píšu. Dnes jsem například na chybu upozornil neviditelně 3 lidi - a 2 z nich mi poslali dík. :) Bohužel jsou i tací, kteří reagují podrážděně, arogantně nebo osobními invektivami - a tam se pak nesnažím o šeptání.
Navíc o chybách začal veřejně on sám.
23.06.2006 17:24
Hana
Wopi napsal(a):
Hano, víš, záleží na lidech, kterým píšu. Dnes jsem například na chybu upozornil neviditelně 3 lidi - a 2 z nich mi poslali dík. :) Bohužel jsou i tací, kteří reagují podrážděně, arogantně nebo osobními invektivami - a tam se pak nesnažím o šeptání.
Navíc o chybách začal veřejně on sám.
arogantním lidem neradím vůbec... :o))
23.06.2006 20:40
Wopi
Taky bych byl zticha, nebýt té narážky v prvním ohlasu ;-)
25.06.2006 03:48
umělec
Wopi, ty jseš neukojenej kretén, sám umíš hovno a to tě trápí. Tak házíš alespoň klacky druhým pod nohy. Takový šmejdi jako ty zasloužej nakopnout do prdele škoda, že to tady nejde. Jseš akorát chytrý hovado nic víc tak už se s tím netrap stejně s tím nic nanaděláš. To jsi tady ještě nezažil, budu se stejně jako ty, ti to tady snažit zpříjemnit. Už mne neser nebo ti dám přes držku, sráči!
25.06.2006 04:09
umělec
Strašně jsi mne nasral takže nakopnout tě do prdele mi přijde málo, jseš jako kaz na zubu strašně bolí k ničemu není a těžko se ho zbavuje. já bych s tebou byl hotov hned nic jiného si nezasloužíš pisálku. máš těžký trauma, hod si to nikomu nebudeš chybět to je hrozná představa co u tebe tomu tak bohužel je. Jestli chceš pomohu ti.\asi jseš nemocnej jen o tom nevíš.
25.06.2006 21:27
jjezibaba
Mno, že jsi zlý na cikány se mi sice nelíbí, ale tohle se mi vcelku líbí. Původně tam bylo "nejvíc slyším svoje srdce být"? To má taky něco do sebe:)
Gramatické chyby mi jako zásadní problém nepřijdou (pokud dílo stojí za to, nakonec je vždycky někdo opraví), ale blbé je, když je dílo napsáno nespisovně a navíc jsou v něm chyby, to pak člověk nepozná, co z toho je schválně...

Tvoje poslední dva komentáře dost nechápu.
26.06.2006 03:51
fanýs
Drobné chybky (interpunkci) nakonec opraví korektor, ale hrubky ruší při čtení. Člověk se potom nesoustředí na kvalitu díla.
Dílo samotné se mi líbilo. Avšak Vaše diskusní příspěvky pod dílem, Vás v mých očích zcela degradují.
26.06.2006 09:11
umělec
Je mi líto, že mnou vyjádřené názory mne ve Vašich očích degradují. Mne by víc degradovalo nereagování na jak to nazvat splašky vypouštěné oním Rejžkem viz kritik z novin. Navíc, k tomu aby člověk mohl reagovat způsobem jakým jsem to učinil já musí znát všechny souvislosti. Mám v sobě ještě po 30-ti letech nenávist k učitelce co tahala spolužáky jenž měli zavřené rodiče z politických důvodů k tabuli a zesměšňovala tyto. To co činí ten koho chráníte, dělá podobné, zraňuje naše sebevědomí, aby jsme ho někdo nedejbože nepřevýšili. Ale já chci nést hlavu nahoře i s tím vědomím, že jen málo vím.
26.06.2006 09:22
umělec
K otázce cikánů ještě doplňuji, že právě před 14 dny jsme jednoho přijaly do pracovního poměru. Mezi spoluzaměstnanci nebylo velké nadšení, naši zákazníci ho doma taky s otevřenou náručí nevítají, a přesto s tímto vědomím jsme tak učinily. On má, byť je to absurdní, velmi xenofobní názory a podezdřívá nás bělochy z nenávisti k rómům. Rómové mají opravdu úplně jinou mentalitu nežli my takže uvažování mého Deža nemusí být daleko od pravdy byť je to myšleno s jistou dávkou nadsázky.
Nevím co činíte pro soužití rómů vy, obávám se však, že většina nic a nebo o tom jen mluví. Proti rómům nemám nic, proti zlodějům mám vše bez rozdílu zda se jedná o Železného, Krejčíře, Koženého nebo třeba Deža.
26.06.2006 12:24
PaJaS

na jednu stranu máš pravdu - psát špatně gramaticky lze. Podívej se třeba na jednoho z mých oblíbených písničkářů Karla Plíhala - on nezná noty a přesto je úspěšný a jeho písně jsou skvělé. Jenže: on má svůj vlastní zápis "not" a každou písničku, než s ní vyleze ven, se nadriluje - šrotí a šrotí, dokud není perfektní. Jinými slovy - spousta dřiny.

Znáš tu bajku o tom ptáčátku, jak mu byla zima a jak se na něho vykálela kráva? Asi před 14 dny jsem dostal hodnocení jedné mé povídky od poroty, která se skládala ze spisovatelů, nakladatelů apod. Nebyla to pouze slova chvály - většina byla docela drsná kritika. Dokud se ale nenaučíš poučit se ze svých chyb a brát kritiku ostatních pozitivně jako radu co zlepšit, budeš to mít hodně těžké.

Mě se osobně hodně špatně čte něco, co má gramatické chyby a třeba chybějící interpunkci. Soustředím se potom na "opravy" a ne na sdělení díla. Dojem je potom poloviční.

Jjezibaba má pravdu také - gramatické chyby po Tobě někdo může opravit, může se to ale potom podepsat na výsledném díle. Záleží na Tobě ...

26.06.2006 12:43
Wopi
Vy jste kolektiv žen, že jste přijaly a učinily?



Člověče... opravdu si myslíš, že mě můžeš urazit? Neblázni.
26.06.2006 12:54
umělec
Máš pravdu, tebe urazit nejde. Říká se, že nejhorší je srážka s blbem, něco na tom bude nemyslíš?! Začínám ti vadit, rád se v tom babráš, a bojíč se zesměšnění máš docela dobře našlápnuto. Tak se v tom neutop i když zase taková škoda by to nebyla.
26.06.2006 13:22
jjezibaba
umělec napsal(a):
K otázce cikánů ještě doplňuji, že právě před 14 dny jsme jednoho přijaly do pracovního poměru...
Už to, že se tu tak oháníš tím, že jsi zaměstnal cikána... jako by to byla kdovíjaká dobročinnost. Není to snad samozřejmost, zaměstnávat lidi bez ohledu mj. na rasu? Pokud není, je to určitý důkaz toho, že nějaká xenofobie v nás asi bude.
26.06.2006 17:53
umělec
K poslednímu komentíku, vlastně jsi mne dostala a máš pravdu. Měla by to být samozřejmost a ona není. Hodně jsem o tom v práci diskutovali zda vzít či ne co nám to může přinést ale i odnést. To v případě našinců neděláme takto důsledně. Bohužel ta xenofobie má jistý reálný podtext. Nač tedy riskovat když nemusím. Na papíře je každý svatý v reálném životě mě mnohokrát vykradli auto, byt, dílnu, kola, telefony mé i dětí. To poslední tedy telefony byly odcizeny v dopravním prostředku vždy skupinou snědých občanů. Nepředstavovali se, a tak to mohli být maďaři, rumuni, bulhaři nebo opálení češi kdo ví. Je pravda, že tito naši rodinu okradli jen o ty telefony, to Kožení a Krejčířové to je jiná třída. A zase jsem sklouzl k tomu, že předkládám předpokládanou charakteristiku jejich chování. Nějak se do toho zamotávám a přesto chci věřit, že každý je dobrý to apriory ale život mne již mnohokrát poučil, že je mnoho lidí typu Wopiho co chtějí druhým jen škodit a nebo se na jejich úkor obohatit.
26.06.2006 17:57
umělec
Právě mne napadlo, že tím jak se pořád zmiňuji o Wopim tak mu vlastně dělám reklamu a každý bude zvědavý co je to za borce. Tak za to by mi mohl alespoň poděkovat. Jestli to udělá tak je to borec jestli né tak to jsem očekával. TAK TEDY UVIDÍME.
26.06.2006 17:57
umělec
Právě mne napadlo, že tím jak se pořád zmiňuji o Wopim tak mu vlastně dělám reklamu a každý bude zvědavý co je to za borce. Tak za to by mi mohl alespoň poděkovat. Jestli to udělá tak je to borec jestli né tak to jsem očekával. TAK TEDY UVIDÍME.
[ << ] [ < ]

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)