Dílo #36996
Autor:Meri
Druh: Tvorba
Kategorie:Jiné
Zóna:Jasoň
Datum publikace:28.02.2007 15:42
Počet návštěv:7789
Počet názorů:59
Hodnocení:17 4 1 5 2
Patří do archívu:<Soukromý> Shari: Horelo

/ bludná /

bloudíme v tichu
za obrazy







zítřek je dávno v nedohlednu
pavouček noci snová sítě
naděje roste na úbytě
že spí se v létě
~ žije v lednu



blátem a mrazem klopýtají hodiny
v mlze se topí, boří do hlíny
jen dotknout se hladiny

dokud čas na dno nedoklesá


bojím se lesa
bojím se
že pozdě volat k nebi je

jsou smutků zrádné závěje
je kruté teplo plamene
v mlčení stářím zmámeném

Epilog

Názory čtenářů
02.03.2007 23:54
Senior
Důkladný a odborný rozbor - já to bral jen podle citu a dost nekomplexně, je to závažné a přesto jsem se i trochu zasmál... Ne autorce, ta jediná tu krom tebe zachovala míru, hlavně tomu, že jsem kus nahoře prohlásil, že už je to pro mne uzavřené.
02.03.2007 23:57
miirdas
Senior napsal(a):
Důkladný a odborný rozbor - já to bral jen podle citu a dost nekomplexně, je to závažné a přesto jsem se i trochu zasmál... Ne autorce, ta jediná tu krom tebe zachovala míru, hlavně tomu, že jsem kus nahoře prohlásil, že už je to pro mne uzavřené.
budiž
03.03.2007 10:50
Jarda_tulák
takže avi
dobře nejprv teda zkusím to co já a ta básnička
bloudíme v tichu
za obrazy
to mi přijde jako prolog, uvedení do jakýhosi příběhu, a protože si opravdu všechny texty vztahuju ke svý osobě a tvářím se, jako by byly psány pro mě, docela bych si to zasadil někam, kdy dva mlčí, a obrázky co si vytvořili, (každej svůj) jsou jakousi hradbou mezi nima.
Potom přichází příběh, příběh těch obrazů
dovolím si říct že výtečně, až "břízovsky" popsanej. Závěr, a ten tolik diskutovanej verš
v mlčení stářím zmámeném
ten je prostě úžasnej, stav kdy pocit stáří omámí tak, že člověk mlčí i když by toho tolik chtěl a měl říct, myslím že to poznám a nevím jestli bych to vyjádřil líp, jasněji a stručněji.
Grafická stránka bude pravděpodobně záviset na barevným profilu monitoru uživatele, teda asi 90% lidí ho má špatně nastavenej, a to není kec, počítače jsou už 16let něčím, čemu se věnuju. Teda grafika básničky je podle mýho výtečně zvládnutá, zdůrazní potlačí potřebný, oproti běžně používaným kapitálkám, trojtečkám, závorkám a jiným paskvilům.
podívám se na díla ostatních kritiků, i když je znám, oživím si je, a napíšu tam můj opravdovej pocit při čtení, ale už dopředu vím jedno, naprostá většina lidí básničky jen čte, a to je škoda
03.03.2007 10:50
Jarda_tulák
omluva za avi
03.03.2007 10:55
Senior
Nazdar, Jardo. Jarda
03.03.2007 11:04
miirdas
jarda: líbí se mi tvé vysvetlení posledního verše
jen bych si dovolil oponovat faktu, že většina lidí básně jen čte..možná máš pravdu, ale já osobně žiju v iluzi, že tomu tak ve většině případů není, ale opradu je to možná jen iluze:(
jsem rád, že jsem si od tebe mohl konečně přečíst nějakou pořádnu kritiku:)
03.03.2007 11:10
Jarda_tulák
>>>miirdas
ono je poměrně lehký psát k něčemu co tě osloví
(i když bych to asi nenapsal nebýt toho toho že pod dílkem čtu názory se kterejma bytostně nesouhlasím, a nemyslím si že je kritika, a vůbec už né dobrá, jen to je napsaný, jak se mi to jevilo, po prvním i po desátým přečtení stejně).
03.03.2007 11:20
miirdas
Jarda_tulák napsal(a):
>>>miirdas ono je poměrně lehký psát k něčemu co tě osloví (i když bych to asi nenapsal nebýt toho toho že pod dílkem čtu názory se kterejma bytostně nesouhlasím, a nemyslím si že je kritika, a vůbec už né dobrá, jen to je napsaný, jak se mi to jevilo, po prvním i po desátým přečtení stejně).
i tak se dá říct
03.03.2007 12:49
bříza
ad grafika: pokud Majakovskij použije veliká hranatá tlustá rudá písmena, působí to na mne JINAK esteticky, než když jiný autor použije drobná bledá písmena na hranici viditelnosti. Dokonce použije - li autor písma bílého, nesrozumitelného či "tajného" písma - i pokud by nepsal na papír, na monitor - ale třeba na vodní hladinu, do sněhu, písku či do omítky .... dodává tím své poezii a svým myšlenkám novou -jinou dimenzi. Dimenzi osudu a náhody. Čtenáři se slov dostane pouze tehdy, jsou - li mu osudem určena.
Jsou totiž - některá slova určena jenom náhodnému - nepravděpodobnému - čtenáři - či mohou jenom rozechvívat vzduch při výdechu. Přesto tak vchází do tohoto světa - stejně, jako slovo Boží - a není třeba rozplétat jejich význam a jejich cit od sebe navzájem. A není mezi lidmi oprávněného soudce, který by o nich vyřkl pravdivý soud. Tak může učinit jenom ten, kdo je svázán paradigmatem vztahu k literatuře. Tato slova ale jsou vztažena k bytí samému - a v nejmenším je nezajímá ohlávka oficiální estetiky, či literární vědy. Člověk - autor - jimi rozvíjí své vnímání - a nabízí je ze sebe sama tomu, kdo se bude cítit obdarován. Stejně jako na trhu není slušné kritizovat venkovské babičce prodávané padanky, pokud je sám nechci koupit, připadá mi i na tomto amatérském "trhu veršů" trochu hloupé nasazovat kritéria oficiální literatury, či autoritativně odsuzovat, pokud MNE SAMÉHO cosi neoslovuje. Takový projev snad svědčí spíše o jisté zaslepenosti sebou samým a jisté uzavřenosti mysli.
05.03.2007 00:19
Burlev
Sice podobně jako Jarda nevím proč jsem od něho dostal avi, ale na rozdíl od něho mi to nevadí a jsem rád, že ho tu zase vidím.
Dvakrát rád, že se vyslovuje právě k tomuto textu. Také proto, že si myslím, že by mu měl být blízký. Už proto, že může být napsán tak trochu pro něho /nejen/. Nemám od prvního přečtení s ním problém a rád jsem si ho přečetl víckrát.
Dnes těžko někdo napíše něco co bychom neznali, težko něčím překvapit. Pro mne je přece jen jak forma tak jako celek více jak průměr LiT a nejen v této době. Kdyby si to Senior přiznal, zpočátku neodbyl, četl třeba pečlivěji nebo víckrát i pomocí myši, dal by mu tipík. Není to velké umění, ale za přečtení stojí a proto se snad tipíci dávají. Nebo ne? /i když o ně zase tak nejde, myslím i autorce/
avi - dotčeným :)
PS
ad Senior - snad tím co jsem napsal výše, jsem se tě urážlivě nedotkl, že uvádíš autorku jako jedinou, která k tobě, resp. tvé kritice  "zachovala míru" :)
/a po břízovi, který se vyjádřil k písmu dostatečně jasně by už stačilo.../ :)
05.03.2007 00:30
Senior
Víš - mně tahle diskuze moc nebaví - odpovídám ze slušnosti. Nevím proč bych měl luštit básně s myším modrým stínem - to je jako by mi autor řekl - nečti to, to není pro tebe. Vůbec jsem se nevšiml úvodu, který je zrovna dobrý, zkritizoval jsem roste na úbytě jako levný efekt a mlčení stářím poznamenané. Na svých výtkách trvám... ale neřekl jsem, že je to podprůměr.
Za to, že jsem tě ve výčtu slušnosti zapomněl mne mrzí. Jsou ale i jiní, kteří se pozastavili nad celou tou diskuzí. Pokud je Meri moudrá má z toho poučení. Myslím, že ano... ona to jako autorka sama vzala jako názor a ne jako osočení, to tu řvali jiní...

Dobroiu noc Burlevský
05.03.2007 14:00
Jarda_tulák
Senior napsal(a):
Pokud je Meri moudrá má z toho poučení.
hlavu dám za to, že je moudřejší než 10 niků senior, její pokora společně s texty potom 1000x čtivější, jazykově rozmanitější. A taky s dávkou imaginace což si myslím že u niku senior naprosto absentuje.

jo a konečně diskuze pod dílkem která se mi nezdá jen jako prázdný tlachání
05.03.2007 17:33
Senior
Járo, hlavně, že jsi na tom ty tak dobře - no - závidět ti nemohu a tudíž nebudu. Už toho o tobě vím dost, abys mne už nevytočil, ale můžeš to zkoušet - co kdyby ? Hlavu klidně dej, není to moc velká ztráta
06.03.2007 13:15
Jarda_tulák
Senior napsal(a):
Járo, hlavně, že jsi na tom ty tak dobře - no - závidět ti nemohu a tudíž nebudu. Už toho o tobě vím dost, abys mne už nevytočil, ale můžeš to zkoušet - co kdyby ? Hlavu klidně dej, není to moc velká ztráta
no vidíš jak seš na tom dobře, to já o sobě vím mnohem víc
a musím s tím žít
06.03.2007 13:17
Faun
" Bloudíme v tichu za obrazy" mě hodně naladilo. Pokračování je ale psáno formou, která mi není vlastní. Je tam na mě příliš " hezkých slov". Mám to prostě trochu jinak. Svět je pestrej...
31.03.2007 10:48
Lady
typicky mužský či jiný pohled , co tím chtěl básník říci že se cítil jako trpaslík a tudíž byl malí logia pohledu mého je úplně jiná než tvého
mějte se hezky ...vykašlete se na stesky ... a spěte hezky...
14.04.2007 23:56
Emily
ta je obzvlášť krásná
04.06.2007 22:43
šánnatas
líbí
01.10.2008 12:48
hrobnick
Wopi napsal(a):
Senior napsal(a):
To je tak světlé písmo, žýe si na něm nebudu kazit zrak - podle Miirdase to stejně za to nestojí...
a podle mě to ta to stojí vrchovatě
. . .
12.04.2011 09:38
Synaesthesia
verse sem musel hledat, mely by se najit ale samy...
[ << ] [ < ]

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)