O mém názoru na americkou zahraniční politiku |
Američané jsou prý z Marsu a Evropané z Venuše,
říká pan Kagan, a spoustu dalších věcí - Amerika je prý laskavé impérium, minimálně je to celé lepší než anarchie. Ale ten, kdo ji úspěšně zavádí v Afghánistánu a Iráku, je americká okupační armáda. Co se týče mě, nejraději bych viděl Ameriku na kolenou. Bankéři celého světa, přestaňte jí půjčovat - a ten kolos se zhroutí do pár týdnů.
|
|
Počet úprav: 3, naposledy upravil(a) 'Putman', 14.04.2005 16:47.
Názory čtenářů |
14.02.2005 22:19
Elfy
|
Ne, rozumíš, tohle prostě ani poezie být nemůže, protože to by se pak už mohl za poezii považovat i normální vulgární rozhovor, suchá zpráva v Událostech, článek v novinách... Poezie se nemůže číst, vlastně ani psát, poezie se musí cítit. A ani v jednom z těch Tvých dvou děl ta poezie cítit není, promiň, ale vážně ne. |
15.02.2005 12:32
Putman
|
tyhle argumenty neobstojí. pár knížek jsem v ruce měl. některé mě bavily, některé mě vůbec neoslovily. pár věcí bylo podobných tomu, co zde prezentuji. jasně, že byli osočováni některými kritiky, že to není poezie, a některými oslavováni jako průkopníci moderní (a postmoderní) literatury.
já jsem ale spíše svou žádostí mínil soubor nějakých kritérií, podle kterých by to šlo jasně určit, příp. jména těch, kdo je vytvořili a jejich pozici v diskursu poezie.
mimochodem, mám pocit, že už někdo to hovno skutečně umístil na patřičný podstavec a vystavil jako artefakt. suché zprávy v událostech, vulgární rozhovory, článek v novinách - to už vše bylo taktéž použito (bukowski, bondy, dadaisté)
|
15.02.2005 20:31
criticator
|
Bukowski je prozaik.
Dadaisté měli umělecké cítění.
V tobě ho není zatím ani zbla. Což potvrzují tvá díla stejně jako tvé reakce. |
15.02.2005 20:59
Elfy
|
Jasná kritéria pro poezii samozřejmě neexistují - nebo spíš já je neznám - protože je to silně subjektivní, ale zkus třeba Préverta, Jak namalovat podobiznu ptáka; Umělé ráje od Baudelaira apod. Našlo by se toho vlastně docela dost. A navíc se lze přiučit kdekoliv, ale ne ve zprávách, jak to děláš ty, to potom jsou zprávy a vlastní názory, NE poezie. Navíc jak řekl criticator, Bukowski je vážně prozaik, tos těch knížek měl v ruce vážně asi jenom pár. |
16.02.2005 00:39
JaP
|
Putman napsal(a): ...pár knížek jsem v ruce měl ...
... mě vůbec neoslovily ... ... bat bat tak ...
... poznat to je ... |
16.02.2005 18:30
Putman
|
criticator napsal(a): Bukowski je prozaik.
Dadaisté měli umělecké cítění.
V tobě ho není zatím ani zbla. Což potvrzují tvá díla stejně jako tvé reakce. bukowski píše regulérně jak básně, tak prózu. své básně nazývá básněmi, a nikdo moc neprotestuje, i když je znát, že je píše prozaik. no a co...
nevím dle čeho soudíš, že dadaisté měli umělecké cítění - jejich básně byly maximálně podřízeny náhodě - kde se jako ten jejich cit projevoval??? o umění uměli řečnit, ale to je už něco jiného.
jak mé reakce potvrzují nedostatek uměleckého citu, to mi musíš vysvětlit. koneckonců jsi mi ještě ani nevysvětlil, kde ho postrádáš v mých dílech. nenabídl jsi jediný argument, jediné kritérium, jediný odkaz, jedinou autoritu. |
16.02.2005 18:39
Putman
|
JaP napsal(a): Putman napsal(a): ...pár knížek jsem v ruce měl ...
... mě vůbec neoslovily ... ... bat bat tak ...
... poznat to je ... to snad nemáš zapotřebí, vytrhávat věty z kontextu...
neboj se, nejsem takový barbar, přečetl jsem toho pochopitelně více než "pár". a když by na to přišlo, uměl bych si obhájit to, co se mi líbí a proč, a co ne a proč... začínám mít ovšem obavu u tebe, jestli máš pro to nějaká slova.... s pouhým "cítěním" si v této diskusi asi nevystačíš.
|
16.02.2005 23:26
JaP
|
cit:
"jak mé reakce potvrzují nedostatek uměleckého citu, to mi musíš vysvětlit. koneckonců jsi mi ještě ani nevysvětlil, kde ho postrádáš v mých dílech. nenabídl jsi jediný argument, jediné kritérium, jediný odkaz, jedinou autoritu."
... postradam ho tam kde by melo být ... o reakce nejde - vyrecnej ses az az ... ale v dilce neni umeleckeho citeni - ve smyslu poezie - ani zbla - jsou to jen serazena hesla - ... na autoritu seru - na jakoukoliv ... kriterium na co ho chces ? ... ne-existuje ... jen jen rozdil mezi prozou - a poezii ...
... nemeli-li by dadaiste umelecke citeni pak by dadaismus nevznikl jako umelecký smer a nebyl by zarazen do "mnoziny" - poezie - a oni ho meli
-vic nez kdokoliv ...
... z kontextu nemam zapotrebi veci vytrhavat - to je pravda - zde slo jen o proste zdeleni co si myslim o "tebou" pojate poezii ...
... to zes neco precetl je nejspis pravda - jako barbar se nechovas ...
... v pravde zacinam mit pocit ze si znas delas prdel a mi ti "hloupe" delame dobrej den ...
... ale jestli je to vazne - pokud v podobnem stylu hodlas pokracovat zarad to mezi prozu - prinejmensim - pokud ti teda nevyhovuje jina kategorie ...
|
21.02.2005 09:47
Aki
|
přidávám se ke stádu - v tomhle najde poezii asi vážně málokdo... |
01.03.2005 10:46
criticator
|
Není potřeba ti předhazovat autority. Stejně pochybuji, že bys mohl pochopit rozdíl mezi poezií a svými výtvory. |
03.03.2005 15:16
Putman
|
criticator napsal(a): Není potřeba ti předhazovat autority. Stejně pochybuji, že bys mohl pochopit rozdíl mezi poezií a svými výtvory. pokud je tvůj přístup k autoritám takovýto, proč si lámat hlavu tvými kritikami? ty autoritou pro mě nejsi - a upřímně - ani na okamžik nebyl. ;-) díky za propagaci mého díla. |
08.03.2005 22:57
criticator
|
Jasně. I v superstar jsou členové hvězdné pěchoty hrdí na své výkony a vůbec jim nepřijde, jaké kašpárky národu dělají. Je to zajímavý úkaz, ale vůbec mě nepřekvapuje, že se jim v tom podobáš. |
10.03.2005 15:18
Putman
|
criticator napsal(a): Jasně. I v superstar jsou členové hvězdné pěchoty hrdí na své výkony a vůbec jim nepřijde, jaké kašpárky národu dělají. Je to zajímavý úkaz, ale vůbec mě nepřekvapuje, že se jim v tom podobáš. kašpárka bych dělal, kdybych se snažil něco dělat v rámci nějaké zavedené kategorie - to nedělám. je tu hudba a je tu poezie. v superstar se hledají nové talenty pro pop-music. jsou ale přece hudební styly, které se do šuplíku "pop-music" nevejdou, a až příliš často dosahují větších kvalit. ty se snažíš tvářit, jako že je jedna poezie a jen ty víš, co do ní patří a co ne. tváříš se, jako že je tu nějaká estetická kvalita, kterou najdeš jak ve věcech majakovského, tak dadaistů, tak básníků haiku. nemyslíš vážně, že tohle bych ti měl zbaštit, že ne? ;-)
|
10.03.2005 15:25
Putman
|
Elfy napsal(a): Jasná kritéria pro poezii samozřejmě neexistují - nebo spíš já je neznám - protože je to silně subjektivní, ale zkus třeba Préverta, Jak namalovat podobiznu ptáka; Umělé ráje od Baudelaira apod. Našlo by se toho vlastně docela dost. A navíc se lze přiučit kdekoliv, ale ne ve zprávách, jak to děláš ty, to potom jsou zprávy a vlastní názory, NE poezie. Navíc jak řekl criticator, Bukowski je vážně prozaik, tos těch knížek měl v ruce vážně asi jenom pár. přiučit se od jiných autorů? to je zajímavý názor... problém jen je, že tohle geniální básníci nedělají. ti hledají své cesty. už slyším tvou námitku, že se považuji za geniálního básníka... no, takovej kretén zase nejsem, fakt je, že jsem se holt učil od těch pro tebe zřejmě nesprávných lidí, nejsem zas tak originální, i když jsem díky zdejším reakcím si mohl začít myslet opak. ;-)
(jo, a třeba ten bukowski je daleko známější jako básník než jako prozaik, nebo alespoň zpočátku u nás byl. pokud za minulého režimu něco prošlo cenzurou, byla to jeho poezie, prý beatnická... no, proč nakonec ne.)
|
10.03.2005 16:04
Elfy
|
Ne, neříkám přiučit se od ostatních autorů, ty jsi chtěl vědět, kde najdeš kritéria pro psaní poezie, dal jsem ti tip, jak tito básníci píší o psaní. Informace a přeci poezie. A s tím geniálním básníkem jsi na to kápnul - nejsi jím a dovol mi říct, že pokud budeš takhle pokračovat, tak se jím ani nestaneš. |
12.03.2005 00:54
criticator
|
Aha, ty se řídíš svou představou geniálního básníka. Tak to jo.
Ale gratuluju - většího nadutce jsem neviděl už desítky let.
A dovol abych ti sdělil, že tím se geniálním stejně nestaneš, ba ani kdyby tvá zcestná představa měla nějaké opodstatnění. |
12.03.2005 11:29
Putman
|
criticator napsal(a): Aha, ty se řídíš svou představou geniálního básníka. Tak to jo.
Ale gratuluju - většího nadutce jsem neviděl už desítky let.
A dovol abych ti sdělil, že tím se geniálním stejně nestaneš, ba ani kdyby tvá zcestná představa měla nějaké opodstatnění. myslím, že bys měl číst pozorněji, jsi mimo mísu. |
09.05.2005 20:24
Seregil
|
Ne vskutku jsem zde na poezii nenarazil... |
02.06.2005 12:20
Putman
|
asi jde o to, jak si kdo poezii definujeme... jasně, z mýho hlediska jsem posunul hranice poezie (no, to zas kecám, podobný věci psal kdysi dávno bondy, bez povšimnutí establishmentu), z tvýho hlediska jsem se vyautoval ze hry. mně to je vlastně fuk... ale i tak doufám, že jsem neurazil tvé estetické vnímání :-) |
02.06.2005 12:28
Seregil
|
To zas ne... proč by se uráželo mé estetické vnímání? ... prostě si pod poezií představuji trochu něco jiného...
Ale piš a uvidíme, jak postoupíš do povědomí.... |
Přidat názor ...nápověda k hodnocení  |
(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)
|