Dílo #62854
Autor:Silmor
Druh: Tvorba
Kategorie:Poezie
Zóna:Jasoň
Datum publikace:19.08.2010 00:00
Počet návštěv:2213
Počet názorů:42
Hodnocení:7 3 1
Patří do sbírky:Chuťovky

Prolog
šílené pásmo, občas surrealismus.. a já říkám že surre je symbolismus lidské psychiky... tak jen do mě. (Název je nadsázka).
P E K E L N O

Svět v zánětu trpí ačkoli dá se
vidět supr věci užívat si
tebe v plné kráse
vidět
tvář která se neodvrací
od mé duše napůl
zabořené v mase
kacířky nabodnuté na kůl

loutky na klacku

hrát v této trapné scéně

i mrtvoly někdo musí

jak na umaštěném tácku

lehnout si laxně unaveně

proklouznout s ostatními

kusy

hrdlem zvířete jménem společnost

aniž si uvědomíš že máš dost

a že se ti to hnusí

najednou budeš s nimi

jedna hmota jedno tělo

v barvě půdy

v níž je jen jeden kříž

prach jsi a v prach se obrátíš

 

... Ticho

virtuální chvíle ticha

falešné svědomí v hlavě zní

zní tím víc

čím jsou větší břicha

mastných lidských pijavic

lidé krásní líbezní

narození

na té lepší straně

pod ochranou rukou páně

ovce v pastvinách kde vlka není

sami sobě vlkem uvnitř ovčí schrány

má krásko dlouhovlasá

vlkem roztrhány

spása

na konec

Nechte se zničit svým horším já
vaše lepší já se dostane do nebe

Zastřel uškrť umuč vypusť plyn

nemysli na to když oběť oči klopí

tak jako nemyslí lvi když loví

neznají soucit ani splín

ani krvácející antilopy

se nemodlí a neptají proč

To jen člověk dostal dárek skvělý

vždyť co je zlé či dobré víš i ty

Adam s Evou to kdysi nevěděli

než dostali rozum v jabku ukrytý

z jablka je rozum můj drahý

halucinace či mája po tisíce let

dávný blud o tom že jsi nahý

co se dědí z otce na syna

ale někdo se možná splet

má duše je zcela nevinná

(tak vyvraťte mi ty představy)

rozum je jen

z dávných chutí

symptom těžké otravy.

 

Epilog
víc slov se nevešlo, jsem vyčerpaná. Příště už jen miniatury :)

Počet úprav: 6, naposledy upravil(a) 'Silmor', 19.08.2010 12:27.

Názory čtenářů
19.08.2010 12:38
Silmor
to je v poho :) já zase nerozumim tomu komentáři, asi proto, že je hlavně o tobě :D
19.08.2010 16:19
guy
původně jsem z toho chtěl cosi vypíchnout, jakože nej, i když to dělám málokdy, ale vždycky po následným čtení se mi to přemazalo něčím dalším
což je pro mě známkou kvality věci jako celku
19.08.2010 16:33
Silmor
Díky:) ...
a tak je to i v životě.
19.08.2010 16:33
Pan Japko
 
asi napsal(a):
jako - rozumím tomu pocitu a vůbec, jsou tam moc hezké momenty, ale jako celek mi to neladí, je to takový něco mezi oranžovým smajlíkem pochyb a koulí :-) nicméně dávám tip = stojí za přečtení
jako tenhle typ poetry de úplně mimo mě, ani vlastně nevim moc proč, ale nedokáže mě to zaujmout natolik, abych to čet pozorně
19.08.2010 16:37
Silmor
Pan Japko napsal(a):
 
jako tenhle typ poetry de úplně mimo mě, ani vlastně nevim moc proč, ale nedokáže mě to zaujmout natolik, abych to čet pozorně
hele číst já něco takovýho, tak to taky asi nepoberu :)))
19.08.2010 16:40
Pan Japko
já vim, co mi na tom vadí, prostě taková ta "filosofie života", nebo jak bych to nazval, asi
19.08.2010 16:43
Pan Japko
tou filosofií života neni myšlena filosofie života Diltheye nebo Bergsona, élan vital...
s
píš jako určitá reflexe otázek, který k tý takovýhle reflexy - poetický - nejsou moc určeny, nebo alespoň ne tímhle způsobem
19.08.2010 16:46
Silmor
chápu...já to zas vidim jako dost vhodný, poezie je potom burcující, provokující...
19.08.2010 16:48
Pan Japko
 
Silmor napsal(a):
chápu...já to zas vidim jako dost vhodný, poezie je potom burcující, provokující...
no, třeba u Diviše mi to tolik nevadí, je tam určitá metafyzika, se kterou mám problém, ale některý jeho věci sou skvostný, tady mi to bohužel tak nepříde
19.08.2010 16:49
Silmor
proti gustu... :)
19.08.2010 17:14
HarryHH
Pan Japko napsal(a):
já vim, co mi na tom vadí, prostě taková ta "filosofie života", nebo jak bych to nazval, asi
***- ... Moc surrealizmu v tom nevidím ...

---------------------------------------------------------------------------
spíše mravoučná sociálně, sociologickoosobní studie v tématech času ...

***- ... nezlob se, ale ten záběr je tak širokej,
že se něm jako umělecká osobnost naprosto rozpouštíš ...

trochu to ve mě vzbuzuje nelibost, jakoby citací všeobecně profláklých pravd životních, biblických a společenských ...
/mezi rájem a peklem, smrtí a početím, velkým třeskem a zánikem vesmíru ... :-)) /

**-- ... nic novýho, jen novej kazatel ...:-((

19.08.2010 17:37
Silmor
nemůže se to líbit všem holt :)) ... ale cenim si negativní kritiky!
19.08.2010 17:55
HarryHH
Silmor napsal(a):
nemůže se to líbit všem holt :)) ... ale cenim si negativní kritiky!
... může být "kritika" ... i pozitivní ...?? ... :-))
/ pokud se tedy nejmenuje "chvála" /
¨
-----------------------------

... houbelec kritika, je to pocit ... a výhradně můj ...

snažil jsem se do toho proniknout a nějakou vlnkou rozeznít něco mého ...
/ říkám tomu vnitřní zvonky ... /
... něco jsem od tebe přečet a tam to fungovalo

*** - .... a tady jsem hledal příčinu / moji / proč nic ...

tvé důvody proč jsi psala a co jsi psala - samozřejmě víš nejlépe jen ty
... a to je tvé výsostné území ...
na které se v žádném případě nepouštím ...
19.08.2010 18:07
Silmor
no pokud vim, tak kritika je prostě posouzení něčeho, nebo odbornej názor něco takovýho a může bejt negativní i pozitivní... ale já to slovo používám spíš deformovaně z písmáka :)) souhlasim, že většinou u všech de fakt jen o pocity a projevení vkusu, a to je jako s ostatnim uměnim, buď se něco líbí nebo ne :) a já s tim počítám.
Musí se počítat i s tim, že bohužel určitej kontext, zůstane jen v mojí hlavě (na mém výsostném území) a tak se ta "informace" k vám nedostane celá a ten požitek se nedostaví:)

Nicméně byla bych ráda někdy do budoucna, kdybych ty zvonky aspoň trošku dokázala rozezvonit:)
19.08.2010 18:19
HarryHH
Silmor napsal(a):


Nicméně byla bych ráda někdy do budoucna, kdybych ty zvonky aspoň trošku dokázala rozezvonit:)
... už se stalo - viz výše ...:-)) ... něco jsem od tebe přečet a tam to fungovalo

-----------------------------------------------------

... jen bych se maloučko bránil u poezie pojmům jako "líbí" a "vkus" ...

já čekám na cinknutí ...
/kterému jsou asi nejblíže termíny reflexe a reminiscence ... .. /

19.08.2010 18:59
Montrealer
...víc slov se nevešlo, jsem vyčerpaná. Příště už jen miniatury :)

takže jsi holka, což jsem nevěděl.
mám rád básnířky,
ale tvé dnešní dílo
je pro mě příliš složité.
také už jsem vyčerpaný,
sedím u PC od 3 ráno
a zítra to asi nebude lepší.
měj se.

a dej sem (jen pro mě) nějakou miniaturu, nad kterou se nemusí moc přemýšlet. víš, to někdy bolí.
19.08.2010 19:13
slunečnice
na ty miniatury se těším :-)))
20.08.2010 10:20
Alan Marceau
It was in vain
I looked about me; in vain I saw the decent furniture and tall
proportions of my room in the square; in vain that I recognised
the pattern of the bed-curtains and the design of the mahogany
frame; something still kept insisting that I was not where I was,
that I had not wakened where I seemed to be, but in the little
room in Soho where I was accustomed to sleep in the body of
Edward Hyde.
21.08.2010 15:27
Kačírek
HarryHH napsal(a):


trochu to ve mě vzbuzuje nelibost, jakoby citací všeobecně profláklých pravd životních, biblických a společenských ...
/mezi rájem a peklem, smrtí a početím, velkým třeskem a zánikem vesmíru ... :-)) /

**-- ... nic novýho, jen novej kazatel ...:-((
myslim, že i to má cenu, nemusíme nic novýho objevit pro svět a nově o tom kázat, každej život je přece pořád stejný objevování věcí, který tady jsou, tak proč se o svoje krůčky nedělit s ostatníma, i když už je někdo prošláp přede mnou?
23.08.2010 17:48
HarryHH
Kačírek napsal(a):
HarryHH napsal(a):


trochu to ve mě vzbuzuje nelibost, jakoby citací všeobecně profláklých pravd životních, biblických a společenských ...
/mezi rájem a peklem, smrtí a početím, velkým třeskem a zánikem vesmíru ... :-)) /

**-- ... nic novýho, jen novej kazatel ...:-((
myslim, že i to má cenu, nemusíme nic novýho objevit pro svět a nově o tom kázat, každej život je přece pořád stejný objevování věcí, který tady jsou, tak proč se o svoje krůčky nedělit s ostatníma, i když už je někdo prošláp přede mnou?
... myslím, ... tahle moje poznámka není na diskusi ...

je to o pocitu, ... a srovnání sděleného s poznaným ...

***- ... přímá interreakce je možná jen mezi dvěma stranami ...

/okolní koaliční souhlas, či nesouhlas totiž problém již nerozšiřuje, a také ani nepřináší nic co už by nebylo na začatku diskuse známo ...:-)) /... /
[ << ] [ < ]

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)