Dílo #41082
Autor:Zvrhlík
Druh: Tvorba
Kategorie:Poezie/Úlet
Zóna:Jasoň
Datum publikace:13.07.2007 10:43
Počet návštěv:4036
Počet názorů:26
Hodnocení:1 2 3 2
Patří do sbírky:Hnojiště Parnasu

Óda na antikoncepci

Ať žije kondom, prezervativ, šprcka!
Nemusíš se bát, že budeš mít prcka.
Bez obav! Bez šancí jsou všecky viry.
Už ti nic nebrání (snad kromě víry)
rozpustit vlasy a Cenzurováno Ligou
na ochranu křesťanských hodnot ---
-----------------------------------
-----------------------------------
-----------------------------------
-----------------------------------
-----------------------------------
-----------------------------------
-----------------------------------
-----------------------------------

Jaké je tedy básně rozuzlení?
Ať táhnou kněží hloupě rozezlení!
(později připsáno autorem)

Názory čtenářů
13.07.2007 14:48
Zvrhlík
Ironie?
13.07.2007 16:23
Natasha
Ano, Zvrhlíku. Bez ironie: je to mizerné.
13.07.2007 23:07
Mario Czerney
Chyba!
S prvním hodnocením je třeba vložit text nebo jednu či více mezer!
14.07.2007 10:02
zlyvkus
blabla
14.07.2007 11:30
karel_letoun
Natasha napsal(a):
Ano, Zvrhlíku. Bez ironie: je to mizerné.
Velechytrej Natašo vymysli něco lepšího a potom něco kritizuj.
14.07.2007 11:43
Mario Czerney
karel_letoun napsal(a):
Natasha napsal(a):
Ano, Zvrhlíku. Bez ironie: je to mizerné.
Velechytrej Natašo vymysli něco lepšího a potom něco kritizuj.
jsi pašák karle
16.07.2007 15:06
stanislav

mně to přijde dost blbý. tak nějak nevím, jestli nejsem už předem špatně naladěn, ale asi ne, asi kdyby tohle napsal kdokoliv, tak by mi to přišlo idiotský.

19.07.2007 12:59
Rubik-On
 
Natasha napsal(a):
Ano, Zvrhlíku. Bez ironie: je to mizerné.
Natasha napsal(a):
To je to ale třeskutě vtipné. Úplná řachanda.
Mario Czerney napsal(a):
Chyba!
S prvním hodnocením je třeba vložit text nebo jednu či více mezer!
Mario Czerney napsal(a):
karel_letoun napsal(a):
Natasha napsal(a):
Ano, Zvrhlíku. Bez ironie: je to mizerné.
Velechytrej Natašo vymysli něco lepšího a potom něco kritizuj.
jsi pašák karle
stanislav napsal(a):

mně to přijde dost blbý. tak nějak nevím, jestli nejsem už předem špatně naladěn, ale asi ne, asi kdyby tohle napsal kdokoliv, tak by mi to přišlo idiotský.

19.07.2007 15:55
Zvrhlík
FORMULOVAT vlastní názor schopen nejsi? :)
19.07.2007 15:59
Rubik-On
Zvrhlík napsal(a):
FORMULOVAT vlastní názor schopen nejsi? :)
? ? ?
heble jeble
19.07.2007 16:48
Zvrhlík
Na tak fundovanou kritiku by se nezmohl ani profesor literární vědy! :)
20.07.2007 13:01
Natasha
Tím, že budeš ironizovat komentáře ostatních, se to dílo kvalitnějším nestane. Je to prostě blábol, netřeba rozboru.
20.07.2007 18:11
Zvrhlík
To říkáš ty. A ty víš všecko nejlíp. :) Dokaž, že je to blábol. Nebo si myslíš, že to není třeba, protože cokoliv co označíš za blábol blábolem vskutku je? :) PS: Neironizoval jsem komentáře ostatních, ale neschopnost (nebo neochotu) Rubik-Ona formulovat vlastní názor. A v tom je docela rozdíl.
21.07.2007 18:48
Natasha
Přirozeně nemám žádný patent na pravdu.
Že není třeba rozboru píšu obvykle tehdy, pokud vidím, že text sám vznikl jako jednorázová hříčka, ale bohužel ani té úloze nedostál - což je patrné z odflinknuté formy: kde autorovi došla invence, nastala čárkovaná sekce.
A hůř - když vidím, že autor je natolik svým vlastním fanouškem, že veškerou kritiku vetuje zcela automaticky.
Vážím si svého času.
21.07.2007 19:31
Zvrhlík
Já žádnou kritiku nevetuju. Ale když někdo napíše: "mizerné, blábol" nesahá to skutečné kritice po kolena. Je to jen subjektivní vyjádření názoru (i za ten jsem vděčný, i když s ním polemizuji). PS: K definici slova blábol - blábolem se označuje věc nesmyslná a má "báseň" smysl dává, i když její umělecká působivost není kdovíjaká. To, že mi někdo napíše, že je báseň špatná, mi moc nepomůže, když nedodá v čem. Odflinknutá forma? Si děláš srandu, ne. Jestli na výtvoru něco stojí za zmínku, pak je to jeho formální stránka - bohatost, echovitost rýmů, rytmus, originální "cenzurní zásah"...
21.07.2007 20:17
Natasha
Bohatost a echovitost rýmů, to jsou ty případy "šprcka-prcka", "viry-víry", ano? Aha.

Nu, s takovým sebevědomím můžeš v životě každopádně docílit mnohých úspěchů.
21.07.2007 22:34
Zvrhlík
To není otázka sebevědomí, ale o to jestli vím co znamená termín: 1) rýmové echo a 2) bohatý rým. A protože vypadá, že to nevíš, tak to sem pro jistotu napíšu: (co taky čekat od člověka, který používá slova blábol a forma přinejmenším svévolně) 1) Rýmové echo spočívá v tom, že jedno rýmující slovo je zvukově celé obsaženo v slově druhém - psáno, ano (Hrabák, s. 166) u mně je to zmíněné šprcka - prcka, lze-li sem též zařadit viry-víry si nejsem jist, to je spíš rým hononymní. 2) Rým bohatý - definovat jej je trochu komplikovanější: Když to zjednoduším tak bohatý rým je ten, ve kterém se shodují minimálně čtyři poslední hlásky (mám na mysli fonémy ne grafémy, s tím, že na kvantitě nezáleží) a s tím, že shodná část obou rýmujících se slov (rýmová homonymita) začíná souhláskou. Jedná se tedy např.: hlasy - vlasy (u mně všechny rýmující se slova: tedy šprcka-prcka, viry-víry a rozuzlení-rozezlení. Přičemž rozuzlení-rozezlení je navíc rým s předcházející asonancí, což znamená, že se jedná o rým bohatší než rým normální. :) PS: Ad: Vetování kritik - nevšim jsem si, že bych je zakazoval. Ono taky není ani co zakazovat. Zatím jsem si žádné kritiky hodné toho jména u mého díla nevšim. Prosím tě nehraj si na kritika. Nemáš na to. Přesto si tvých názorů (stejně tak názorů ostatních) cením a děkuju za ně. Aspoň mám nějakou odezvu.

29.07.2007 22:00
miirdas
Zvrhlík napsal(a):
To není otázka sebevědomí, ale o to jestli vím co znamená termín: 1) rýmové echo a 2) bohatý rým. A protože vypadá, že to nevíš, tak to sem pro jistotu napíšu: (co taky čekat od člověka, který používá slova blábol a forma přinejmenším svévolně) 1) Rýmové echo spočívá v tom, že jedno rýmující slovo je zvukově celé obsaženo v slově druhém - psáno, ano (Hrabák, s. 166) u mně je to zmíněné šprcka - prcka, lze-li sem též zařadit viry-víry si nejsem jist, to je spíš rým hononymní. 2) Rým bohatý - definovat jej je trochu komplikovanější: Když to zjednoduším tak bohatý rým je ten, ve kterém se shodují minimálně čtyři poslední hlásky (mám na mysli fonémy ne grafémy, s tím, že na kvantitě nezáleží) a s tím, že shodná část obou rýmujících se slov (rýmová homonymita) začíná souhláskou. Jedná se tedy např.: hlasy - vlasy (u mně všechny rýmující se slova: tedy šprcka-prcka, viry-víry a rozuzlení-rozezlení. Přičemž rozuzlení-rozezlení je navíc rým s předcházející asonancí, což znamená, že se jedná o rým bohatší než rým normální. :) PS: Ad: Vetování kritik - nevšim jsem si, že bych je zakazoval. Ono taky není ani co zakazovat. Zatím jsem si žádné kritiky hodné toho jména u mého díla nevšim. Prosím tě nehraj si na kritika. Nemáš na to. Přesto si tvých názorů (stejně tak názorů ostatních) cením a děkuju za ně. Aspoň mám nějakou odezvu.
myslím, že nějaká psychiatrická diagnóza by přišla vhod...
když hloupý kec pojmenuješ, myslíš, že bude chytřejší?jedna začátečnická příručka z tebe básníka opravdu neudělá
29.07.2007 22:17
Zvrhlík
K tomuto: myslím, že nějaká psychiatrická diagnóza by přišla vhod...

Místo v Bohnicích jsem ti už rezervoval po telefónu. Děkovat mi nemusíš. :)
30.07.2007 00:41
miirdas
Zvrhlík napsal(a):
K tomuto: myslím, že nějaká psychiatrická diagnóza by přišla vhod... Místo v Bohnicích jsem ti už rezervoval po telefónu. Děkovat mi nemusíš. :)
to je dobré právě jsem na psychiatrii na vinohradech a bohatě mi to stačí
[ << ] [ < ]

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)