Dílo #58662 |
Autor: | Bacil |
Datum publikace: | 24.07.2009 09:37 |
Počet návštěv: | 1207 |
Počet názorů: | 12 |
Hodnocení: | 4 1 2 |
Návrat |
A jsem to já, zas v mrákotách Jen vrásek spoustu napsal čas A lásek pár, co byly v nás Zas nenávratně zastřel prach Tak jen si říct, kdes přetrh‘ nit Snad do prstů zas konce brát A zase jít a zkoušet psát A konce zpátky napojit A smělcem být co snad si trouf‘ Zas slůvko k slůvkům skládat dál Tak jako vlak, tak jako šál Zas usměrnit těch slůvek houf Má přijít zpěv, leč v duši chlad Co rozpustit se nechce hned A zanechává tuhý led Co do duše se tiše vkrad‘ A přece jít zas dále vpřed Se tolik chce i s touhou hus Zas kráčet dál, zas dát se v klus A tak jdu tam, a nechci zpět. |
|
Názory čtenářů |
24.07.2009 09:50
Janina Magali
|
...tak tedy vítej zpět !:) A ať ti to píše:) |
24.07.2009 10:01
slunečnice
|
:-)
|
24.07.2009 19:56
Lubor Libý
|
Omlouvám se předem za upřímnost, ale připomíná mi to tu nejhorší odnož české písničkové textařiny, která se vyznačuje chabým obsahem, tvrdošíjným rýmováním předtím už milionkrát zrýmovaných krátkých sloves a děsivou nenápaditostí - jména typu Krečmer, Borovec, Jiří Štaidl, Pergner a jak se všichni ti protežovaní přisluhovači komunistů jmenovali. Neříkám, že v tom textařském mainstreamu se občas nevyskytlo něco, co bylo alespoň rámcově dobré (maně si vzpomínám na písničku Mám malý stan, která byla sice o ničem, ale přinejmenším vtipně zrýmovaná; zajímavá je tvorba Pavla Vrby, kde je to tak půl na půl), avšak pravou kvalitu bych zrovna v těhle vodách nehledal. |
24.07.2009 20:33
Albireo
|
Vítej zpátky, bakterie
|
04.08.2009 12:50
tp
|
Lubor Libý napsal(a): Omlouvám se předem za upřímnost, ale připomíná mi to tu nejhorší odnož české písničkové textařiny, která se vyznačuje chabým obsahem, tvrdošíjným rýmováním předtím už milionkrát zrýmovaných krátkých sloves a děsivou nenápaditostí - jména typu Krečmer, Borovec, Jiří Štaidl, Pergner a jak se všichni ti protežovaní přisluhovači komunistů jmenovali. Neříkám, že v tom textařském mainstreamu se občas nevyskytlo něco, co bylo alespoň rámcově dobré (maně si vzpomínám na písničku Mám malý stan, která byla sice o ničem, ale přinejmenším vtipně zrýmovaná; zajímavá je tvorba Pavla Vrby, kde je to tak půl na půl), avšak pravou kvalitu bych zrovna v těhle vodách nehledal. .
K dílu se nadá nic dodat, lze jen cítit nebo necítit.
Ad Lubor: s omluvou, ale upřímně, jestliže nejsi schopen slyšet, nemíchej se do poezie. Tvým těžištěm je patrně stejně krásná próza. |
04.08.2009 14:46
Lubor Libý
|
tp napsal(a): Lubor Libý napsal(a): Omlouvám se předem za upřímnost, ale připomíná mi to tu nejhorší odnož české písničkové textařiny, která se vyznačuje chabým obsahem, tvrdošíjným rýmováním předtím už milionkrát zrýmovaných krátkých sloves a děsivou nenápaditostí - jména typu Krečmer, Borovec, Jiří Štaidl, Pergner a jak se všichni ti protežovaní přisluhovači komunistů jmenovali. Neříkám, že v tom textařském mainstreamu se občas nevyskytlo něco, co bylo alespoň rámcově dobré (maně si vzpomínám na písničku Mám malý stan, která byla sice o ničem, ale přinejmenším vtipně zrýmovaná; zajímavá je tvorba Pavla Vrby, kde je to tak půl na půl), avšak pravou kvalitu bych zrovna v těhle vodách nehledal. . K dílu se nadá nic dodat, lze jen cítit nebo necítit. Ad Lubor: s omluvou, ale upřímně, jestliže nejsi schopen slyšet, nemíchej se do poezie. Tvým těžištěm je patrně stejně krásná próza. To nahoře je srágora, nikoli poezie. Budu se míchat, kam budu chtít, kamaráde, s tím nic neuděláš. trouf / houf, dál / šál - fuj / hnůj |
07.08.2009 19:01
Bacil
|
Myslím, že je lepší napsat "mně se to nelíbí" než "je to srágora". Ale jinak souhlasím, nechť si každý píše, co chce. Jen bych měl možná dodat, že nemám nic společného s těmi textaři, ani jsem nijak zvlášť jejich písničky neposlouchal (i když pravda vyhnout se jim člověk mého věku těžko mohl :-) ), a navíc to vůbec nebylo míněno jako písňový text, nýbrž to byl zcela nevypočítavý výraz okamžitého stavu duše. Ale stále platí, že "není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem", že. |
11.08.2009 21:52
Lubor Libý
|
Bacil napsal(a): Myslím, že je lepší napsat "mně se to nelíbí" než "je to srágora". Ale jinak souhlasím, nechť si každý píše, co chce. Jen bych měl možná dodat, že nemám nic společného s těmi textaři, ani jsem nijak zvlášť jejich písničky neposlouchal (i když pravda vyhnout se jim člověk mého věku těžko mohl :-) ), a navíc to vůbec nebylo míněno jako písňový text, nýbrž to byl zcela nevypočítavý výraz okamžitého stavu duše. Ale stále platí, že "není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem", že. jenže já Ti naznačuju a poměrně střízlivě argumentuji, že a proč je to srágora. Nekvalita a vkus jsou dvě rozdílné věci. Formální odbytost a povrchní obsah tento textík stačí. Stav duše je jedna věc, špatná veršovánka druhá. Máš s těmi textařskými přizdisráči bohužel mnohem víc společného, než si myslíš. |
13.08.2009 10:37
Bacil
|
Nevím, co je to "formální odbytost". Myslím, že poezie nemá být hodiny pilovaná a cizelovaná, protože pak je vnitřně prázdná. Možná formálně dokonalá, ale studená. Což není můj cíl. |
13.08.2009 13:00
Lubor Libý
|
Bacil napsal(a): Nevím, co je to "formální odbytost". Myslím, že poezie nemá být hodiny pilovaná a cizelovaná, protože pak je vnitřně prázdná. Možná formálně dokonalá, ale studená. Což není můj cíl. No, já jsem svoje řekl, tenhle poslední názor není nic jiného, než omlouvání vlastní lenosti, já Ti dam "studená"... |
15.08.2009 14:02
Bacil
|
Tož vzhledem tomu, že většina ostatních komentářů vyzněla pozitinvě, nejsem tak docela přesvědčený, že ta básnička je "objektivně špatná", a tím méně se mi chce pilovat něco, co vzniklo jako okamžitá pocitovka. V tomhle se vážně neshodneme, co se dá dělat :-) |
Přidat názor ...nápověda k hodnocení  |
(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)
|