Dílo #23980
Autor:TriggerHippie
Druh:<žádný>
Kategorie:Poezie
Zóna:Jasoň
Datum publikace:26.02.2006 18:29
Počet návštěv:1166
Počet názorů:27
Hodnocení:1

Dcerou stvůry

Spatřila jsem stvůru,
jak ničí líbeznost.
Když pohlédne vzhůru
bez svědomí!

Po hlasité ráně
chtěla jsem vykřiknout
však vrána k vráně
v bezvědomí!

Bezmocná, zmatená,
neslané slzy,
do stromu vtělená,
světlo mě mrzí...

Oči už osud halí do perleti
zvrácená výčitka
smrtelným dechem ke mě letí
a já musím křičet!

Příbuznou stvůry
byť jenom obrazně
čeká trest shůry
a já jej přijmu odevzdaně...
...za všechny...

Epilog
můžu popsat třeba kilometry papíru, vložit sem tisíce básní, ale stejně se nikdo nenamáhá otevřít oči a cokoliv udělat....ignoranti

Názory čtenářů
26.02.2006 20:28
Wiki
a co bys dítě chtěla, abychom udělali ?
26.02.2006 20:48
marťánek paní Koutné
no, no, proč hned tak zhurta (epilog)?
26.02.2006 20:54
Repulsion
TriggerHippie napsal(a):
můžu popsat třeba kilometry papíru, vložit sem tisíce básní, ale stejně se nikdo nenamáhá otevřít oči a cokoliv udělat....ignoranti
Běžím s hovnem proti plátnu, do plátna to hovno zatnu...
26.02.2006 20:55
Repulsion
Omlouvám se wiki za avízo - bylo to omyl
26.02.2006 20:57
Wiki
Repulsion napsal(a):
Omlouvám se wiki za avízo - bylo to omyl
mně to neva :-) bez avíza bych přišla o tvou reakci .-))
26.02.2006 22:44
Nechci
Tvůj chaotický přístup k rýmu se mi líbí - v tomhle už jsem se s Albim párkrát neshodnul - klidně bych bral i větší anarchii, vlastně bys možná vůbec neměla psát v rýmech, když chceš řvát, a ne zpívat.

K epilogu totéž co všichni ostatní ignoranti.

27.02.2006 02:22
Mario Czerney
dneska ignoruju
27.02.2006 16:29
TriggerHippie
že epilog vyvolá takovouhle bouři, to bych nečekala....ale stejně bych ho nezměnila....patří tam
27.02.2006 16:31
TriggerHippie
znám schémata, ale psát podle nich se mi příčí, většinou mi to nejde a nebaví mě to...nevyjádřím tím to, co bych chtěla. Ale myslím, že právě o to v poezii jde, něco vyjádřit....ne psát psát podle řádu
27.02.2006 16:46
TriggerHippie
Hana napsal(a):
hele, ale s těma ignorantama to je drobet přehnaný, ne?! pokud s někým nenavážeš vztah, tak nemůže existovat ani na skle!!!
tohle dílko není určený nikomu konkrétně, takže mï epilog nepřipaná přehnaný. Možná je ale nesmyslný v tom, že málokdo tuhle báseňku pochopí tak, jak byla myšlena...ale to už je individuální
27.02.2006 17:03
Albireo
Napsat dílo tak, aby bylo pochopitelné, mi ovšem připadá lepší.
27.02.2006 18:36
TriggerHippie
Albireo napsal(a):
Napsat dílo tak, aby bylo pochopitelné, mi ovšem připadá lepší.
mě ani ne.....nepíšu pro vás, vy si to jen čtete...
27.02.2006 18:50
Albireo
Kdo nepíše (aspoň zčásti) pro čtenáře, proč potom publikuje?
27.02.2006 20:25
TriggerHippie
Albireo napsal(a):
Kdo nepíše (aspoň zčásti) pro čtenáře, proč potom publikuje?
myslím to tak, že nepíšu stylem, aby to pochopila většina čtenářů a je mi jedno jestli mi sedí počet slabik nebo zdali je můj výtvor libozvučný a líbivý, publikuju proto, protože doufám, že se nad tím někdo zamyslí a vezme si z toho myšlenku a taky zčásti proto, že se potřebuju vyjádřit, a když zrovna kolem sebe nemám lidi, kteří by mě poslouchali, zkouším to tady. Píšeš snad proto, abys měl co největší počet tipů nebo aby Ti psali všichni samou chválu?nebo se teď možná bavíme kažký o něčem jiném...
27.02.2006 23:43
Repulsion
Jenomže to, cos tady zatím předvedla, je po obsahové stránce velice banální, byť patrně dobře myšleno. Ale to, co nám říkáš, my všichni víme. Abychom se zamysleli, musíš nám naservírovat myšlenku natolik přitažlivou či originální, aby nás zaujala bez ohledu na formu. Pokud takovou myšlenku nemáš, musíš se snažit, aby nás zaujala alespoň forma. Schémata dodržovat nemusíš. Schémata jsou pro ty méně talentované. Nicméně je dobré u nich začít, aby se člověk naučil řemeslu. Dát dílu formu neznamená dodržovat nějaké schéma. Znamená to dát dílu podobu, která mu sluší, která je nejvhodnější pro prezentaci myšlenky. Schémata pomáhají, protože pokud je zvládneš, nikdy nenapíšeš nic, co bude působit amatérsky. Pokud se rozhodneš schémata odhodit, vydáváš se na tenký led. Protože 99,99 % toho, o co se budeš pokoušet, už tady bylo a neosvědčilo se to.
28.02.2006 18:07
TriggerHippie
Repulsion napsal(a):
Jenomže to, cos tady zatím předvedla, je po obsahové stránce velice banální, byť patrně dobře myšleno. Ale to, co nám říkáš, my všichni víme. Abychom se zamysleli, musíš nám naservírovat myšlenku natolik přitažlivou či originální, aby nás zaujala bez ohledu na formu. Pokud takovou myšlenku nemáš, musíš se snažit, aby nás zaujala alespoň forma. Schémata dodržovat nemusíš. Schémata jsou pro ty méně talentované. Nicméně je dobré u nich začít, aby se člověk naučil řemeslu. Dát dílu formu neznamená dodržovat nějaké schéma. Znamená to dát dílu podobu, která mu sluší, která je nejvhodnější pro prezentaci myšlenky. Schémata pomáhají, protože pokud je zvládneš, nikdy nenapíšeš nic, co bude působit amatérsky. Pokud se rozhodneš schémata odhodit, vydáváš se na tenký led. Protože 99,99 % toho, o co se budeš pokoušet, už tady bylo a neosvědčilo se to.
tak to si nerozumíme, nemůžeš kritizovat to, co nechápeš. "dát dílu podobu, která mu sluší"....to je uhozený, o to mi nejde, takhle snad psát ani není možný
28.02.2006 18:14
Repulsion
TriggerHippie napsal(a):
tak to si nerozumíme, nemůžeš kritizovat to, co nechápeš. "dát dílu podobu, která mu sluší"....to je uhozený, o to mi nejde, takhle snad psát ani není možný
Já myslím, že Tvou tvorbu chápu. Ale mohu se samozřejmě mýlit. Ale patrně si opravdu nerozumíme. "dát dílu podobu, která mu slušít" je jenom jiné vyjádření pro "jednotu obsahu a formy". Tudíž to uhozené není. Je to staletími prověřené pravidlo. A přesně tak se musí psát, jinak to nefunguje.
Když Ti to mám říct úplně na tvrdo: píšeš pičoviny, o kterých jsi jenom Ty přesvědčena, jak jsou skvělé a jaké obsahují mimořádné poselství. Neobsahují. A navíc jsou špatně napsané.
28.02.2006 18:22
TriggerHippie
Repulsion napsal(a):
TriggerHippie napsal(a):
tak to si nerozumíme, nemůžeš kritizovat to, co nechápeš. "dát dílu podobu, která mu sluší"....to je uhozený, o to mi nejde, takhle snad psát ani není možný
Já myslím, že Tvou tvorbu chápu. Ale mohu se samozřejmě mýlit. Ale patrně si opravdu nerozumíme. "dát dílu podobu, která mu slušít" je jenom jiné vyjádření pro "jednotu obsahu a formy". Tudíž to uhozené není. Je to staletími prověřené pravidlo. A přesně tak se musí psát, jinak to nefunguje.
Když Ti to mám říct úplně na tvrdo: píšeš pičoviny, o kterých jsi jenom Ty přesvědčena, jak jsou skvělé a jaké obsahují mimořádné poselství. Neobsahují. A navíc jsou špatně napsané.
vždy, když ti dojdou argumenty, uchyluješ se ke sprosťárnám? Tos mi to vážne nandal...opravdu duchaplné a na úrovni. Kolik ti je let? po tvém prvním komentáři jsem byla přesvědčena, že jej napsal inteligentní člověk...teď už nejsem. Tím, že mi ale řekneš, že píšu špatně mě nezraníš, ani neodradíš, pokud ti jde o tohle...a s tím poselstvím? to, že ho ty nevidíš neznamená, že tam není...
28.02.2006 18:32
Repulsion
Let je mi hodně, slovník je Repulsionovský. Nechtěl jsem Tě ranit ani Ti to "nandat". Prostě se tak občas vyjadřuji. Tak promiň.

Ale pleteš se Ty. A čím déle se budeš ve svém omylu utvrzovat, tím hůř pro Tebe. Je jasné, že píšeš ze zápalem a snažíš se něco sdělit. Tudíž předpokládám, že Ti na Tvé tvorbě záleží.
Takže ještě jednou: Tohle, co prožíváš teď Ty, tady má za sebou kde kdo. Spousta lidí v tom naopak stále lítá jako Ty a odmítá se smířit se skutečností.
Jestli chceš někdy psát dobře - a dost možná na to i máš - tak v prvé řadě potřebuješ získat od své stávající tvorby odstup a musíš pochopit, že je to špatné. Pak máš šanci se zlepšit.
Takže je to pouze na Tobě.
01.03.2006 19:37
TriggerHippie
Repulsion napsal(a):
Let je mi hodně, slovník je Repulsionovský. Nechtěl jsem Tě ranit ani Ti to "nandat". Prostě se tak občas vyjadřuji. Tak promiň.

Ale pleteš se Ty. A čím déle se budeš ve svém omylu utvrzovat, tím hůř pro Tebe. Je jasné, že píšeš ze zápalem a snažíš se něco sdělit. Tudíž předpokládám, že Ti na Tvé tvorbě záleží.
Takže ještě jednou: Tohle, co prožíváš teď Ty, tady má za sebou kde kdo. Spousta lidí v tom naopak stále lítá jako Ty a odmítá se smířit se skutečností.
Jestli chceš někdy psát dobře - a dost možná na to i máš - tak v prvé řadě potřebuješ získat od své stávající tvorby odstup a musíš pochopit, že je to špatné. Pak máš šanci se zlepšit.
Takže je to pouze na Tobě.

za tvůj názor jsem ti samozřejmě vděčná, taky za to, že jsi svůj "Repulsionovský slovník" aspoň na chvíli potlačil. Po pravdě řečeno máš pravdu v tom, že mi na mojí tvotbě záleží, ale to asi každýmu autorovi. Nejde mi ale o to, abych psala profesionální poezii, jen si tím vybíjím různé pocity. Takže se nepostavím na hlavu a nezměním definitivně svůj styl, nebudu se snažit o kýčovitou originalitu, protože to snad ani nejde. Jde jen psát víc a víc a třeba z toho časem vyleze něco, co uspokojí i kritiky jako jsi ty. Do té doby se ale budeš muset smířit s tím, že tu budu dál uveřejňovat svoje "píčoviny", které nikomu nic neřeknou.
[ << ] [ < ]

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)