Dílo #49013
Autor:57188418432178751875
Druh: Tvorba
Kategorie:Próza
Zóna:Jasoň
Datum publikace:08.05.2008 14:57
Počet návštěv:5051
Počet názorů:58
Hodnocení:3 1 1

Zastávka v grafomanských dimenzích
Seděli proti sobě; bez hnutí a slov. Byla to Mužsko-Ženská schůzka, tudíž žádná citová ulejvárna. Ale v té chvíli oba mlčeli, jako když je polijete benzínem a se zapálenou sirkou tancujete kolem. 
Žena měla dlouhé vlasy až po ramena, v očních důlcích modré pronikavé oči a pár centimetrů nad bradou pevné červenou rtěnkou zamazané rty. Její postava nebyla přímo stvořená pro světová předváděcí mola, přesto by ji spousta mužů charakterizovala jako ‘‘tak akorát‘‘. Tento konkrétní Muž, sedící na druhé straně podlouhlého stolu se šachovnicovým motivem měl patrně k tělu své pohlavní protivnice podobný přístup. Dával to si sice nepřímo najevo pouze občasnými a nedlouho trvajícími pohledy na její zrak vybízející vnady, avšak už jen pro svou vzhledovou bezvýznamnost by musel z principálního hlediska z této osoby sexuálně šílet.

Samotný důvod schůzky – zda-li šlo vůbec o schůzku – těchto dvou zcela rozdílných postaviček, nebyl vůbec zřejmý. V rohu prázdné místnosti hořela svíčka a jen velice skromně osvětlovala zbytek rozlehlého prostoru. Právě rozlehlý prostor určitým způsobem vybízel k označení nevyužitý a co se týče obnažených bílých zdí, nebylo taktéž o co stát; pokud tedy za objekt hodný připomenutí nepovažujete zarámovaný papír s amatérskou – nejspíše dětskou - malbou krajinky.

Jistě,  s odstupem času se může zdát, že tohle celé byla jen jedna velká zbytečnost obklopená matoucím temnem, ale ne, ve skutečnosti šlo o něco důležitého, dokonce více než důležitého, přímo nepostradatelného. Šlo o vzájemné hledání porozumění, nikoli o odhalení zdánlivě překvapivého tajemství, jež měl dosavadní text mistrně skrývat. Šlo o to, že člověk jako takový se může sejít s jiným člověkem na netypickém místě, za netypických podmínek, aniž by mu musel nutně věřit, nebo ho již předem podrobovat osobním soudům. Právě proto jsou tyto dvě osoby, mezi kterými nefunguje jediná konverzační spojnice, demonstrativní ukázkou popírající jakékoli neopodstatněné předsudky. A také strach, protože být ženou, blbečka s brýlemi, který šilhá po mém výstřihu, bych se bál v každém případě. Přinejmenším bych měl obavy.

Musel se smát. Smích totiž léčí a je zdravý, což vám řekne každý průměrný doktor.
,,Ovšem pouze upřímný a nenucený,‘‘ dodá záhy.

Musel se smát, jelikož si moc dobře uvědomoval hodnotu té emoce, ale nejen proto.
Ano, musel se smát.
A také že se smál, když po stěnách rozmazával její poslední končetinu. Krásně voněla - naivitou a duševní omezeností.

Názory čtenářů
08.05.2008 17:14
Faun
Diskusi pod dílkem moc nechápu, zase to zavání nepochopitelnou konfliktností kvuli ničemu, no nic.
K dílku samotnému: sice mě nevtáhlo, ale dočetl jsem do konce, byl jsem zvědav... takže mě vlastně dílko zaujalo. Závěr mě pak potěšil a byl jsem rád, že jsem dočetl do konce.
08.05.2008 17:44
Repulsion_Bílý
Jaká konstruktivní kritika, když víš sám, že je to na piču? Koneckonců jsi to podle toho i nazval... nic jsi tím nechtěl sdělit, čtenář také není důležitý - je to jen takové cvičení, možná hra...
08.05.2008 20:46
Pietro Bettini
Jak si to tady tak pročítám, tak začínám mít dojem, že je to asi nějak takhle : když je dílo dobré, tak se nad ním nepozastavíme (ledaže by jsi byl jeden ze zdejších oblíbenců) a je-li (podle názoru čtenáře) špátné, dáme ti to (nejlépe vulgárně) najevo.
Mě se to celkem líbílo, pokud kolego stojíš o obsáhlejší můžeme se o tom pobavit někde jinde, ať "neztracíme" čas ostatních.
08.05.2008 21:20
dlouhátlustáčára
Faun napsal(a):
Diskusi pod dílkem moc nechápu, zase to zavání nepochopitelnou konfliktností kvuli ničemu, no nic.
K dílku samotnému: sice mě nevtáhlo, ale dočetl jsem do konce, byl jsem zvědav... takže mě vlastně dílko zaujalo. Závěr mě pak potěšil a byl jsem rád, že jsem dočetl do konce.
Jsem téhož názoru a dovolím si přidat tip
08.05.2008 21:38
postmoderní rampouch
Pietro Bettini napsal(a):
Mě se to celkem líbílo...
nechtěl jsi říct "mně"? chápu, že člověku, který prezentuje neznalost jazyka, se to může líbit, ale čtenáře zvyklého na literaturu můžou oči spočívající v očních důlcích docela vyvést z rovnováhy :)))
08.05.2008 22:00
57188418432178751875
postmoderní rampouch napsal(a):
Pietro Bettini napsal(a):
Mě se to celkem líbílo...
nechtěl jsi říct "mně"? chápu, že člověku, který prezentuje neznalost jazyka, se to může líbit, ale čtenáře zvyklého na literaturu můžou oči spočívající v očních důlcích docela vyvést z rovnováhy :)))
Dobrá, chceš mě urážet - a prý urážím já. Nějak to snad přejdu, ale zároveň doufám, že si nemyslíš, že tvá díla se dají nazvat literaturou. Například dílo ''zapálit a provonět'' dostalo 28 tipů a přitom je to naprostá nic nesdělující kravina. Neoriginální a pokud se snad snaží být ze života, což se snad i daří, tak velice velice nudně.
08.05.2008 22:02
postmoderní rampouch
a já někde něco takového tvrdím?? já jen říkám, že popisovat oči v očních důlcích je opravdu grafomanské, jak slibuje název, jestli v tom vidíš urážku, je to jen otázka tvého psýché
08.05.2008 22:21
57188418432178751875
postmoderní rampouch napsal(a):
a já někde něco takového tvrdím?? já jen říkám, že popisovat oči v očních důlcích je opravdu grafomanské, jak slibuje název, jestli v tom vidíš urážku, je to jen otázka tvého psýché
...''chápu, že člověku, který prezentuje neznalost jazyka, se to může líbit, ale čtenáře zvyklého na literaturu...''

09.05.2008 06:12
stínka_
57188418432178751875 napsal(a):
postmoderní rampouch napsal(a):
Pietro Bettini napsal(a):
Mě se to celkem líbílo...
nechtěl jsi říct "mně"? chápu, že člověku, který prezentuje neznalost jazyka, se to může líbit, ale čtenáře zvyklého na literaturu můžou oči spočívající v očních důlcích docela vyvést z rovnováhy :)))
Dobrá, chceš mě urážet - a prý urážím já. Nějak to snad přejdu, ale zároveň doufám, že si nemyslíš, že tvá díla se dají nazvat literaturou. Například dílo ''zapálit a provonět'' dostalo 28 tipů a přitom je to naprostá nic nesdělující kravina. Neoriginální a pokud se snad snaží být ze života, což se snad i daří, tak velice velice nudně.
"naprostá a nic nesdělující kravina" je osobní urážka: tím jen dokazuješ svůj bezmocný vztek, že tvé "dílo" není považováno za literaturu....Postmoderní rampouch nebyl osobní, jen tě upozornil, že neumíš pravopis a popisuješ něco, co je naprosto jasné: což odkazuje ke grafomanii...a to, že některá díla dostávají tipy, za to autor jaksi nemůže, takže útočit na něj je mimo mísu...
09.05.2008 11:39
postmoderní rampouch
milej zlatej spousto čísel, kdyby ses podíval na konec té věty, kterou cituješ, našel bys tam útvar zvaný "smajlík" - tím se dává najevo v psané konverzaci, že věta není myšlena smrtelně vážně, že se "mluvící" směje... ale to holt by ti ego nesmělo zatmívat oči (v očních důlcích)

a s těmi tipy to řekla stínka... já si je nedal
09.05.2008 12:12
57188418432178751875
postmoderní rampouch napsal(a):
milej zlatej spousto čísel, kdyby ses podíval na konec té věty, kterou cituješ, našel bys tam útvar zvaný "smajlík" - tím se dává najevo v psané konverzaci, že věta není myšlena smrtelně vážně, že se "mluvící" směje... ale to holt by ti ego nesmělo zatmívat oči (v očních důlcích)

a s těmi tipy to řekla stínka... já si je nedal
Milý zlatý postmoderní rampouchu, jak je ti jistě známo v psané internetové konverzaci nejsou k dispozici gesta, řeč těla a cokoli podobného všech účastníků, pokud tedy napíšeš útvar zvaný smajlík nemohu vytušit jeho záměr - výsměch či nadhled. To, že napíšeš, žes napsal smajlík, tě vůbec neobhajuje, navíc ten příspěvek nebyl adresovaný mně, ale byl pouze o mně, takže by sis měl dávat možná pozor jak co může vyznít, protože na internetu je to zvláště tenký led. A líbí se mi, že se oháníš pořád tou jednou konkrétní větou, respektive slovním obratem, který sis prostě vypíchl z textu, ale dobře, tohle mi nějak výrazněji nevadí, ač by se dalo hádat o to, že tvůj původní ''komentář'' k tomuto dílu byl zcela zbytečný a mnohem prospěšnější by byl, kdyby vůbec nebyl.
09.05.2008 12:19
postmoderní rampouch
hádat o to, co je zcela zbytečné, by se určitě dalo :))
09.05.2008 13:09
57188418432178751875
Jj, to jo, ale spíš o to, co bylo hlavním původcem této zbytečnosti.
09.05.2008 13:14
57188418432178751875
Repulsion_Bílý napsal(a):
Jaká konstruktivní kritika, když víš sám, že je to na piču? Koneckonců jsi to podle toho i nazval... nic jsi tím nechtěl sdělit, čtenář také není důležitý - je to jen takové cvičení, možná hra...
S tím souhlasím, ale jelikož se na tomhle serveru pohybuju již delší dobu, i když jako pouhý čtenář, zaznamenal jsem několik případů, kdy prakticky grafomanské a nic nesdělující texty byly nejen kladně hodnoceny a tipovány - o což zase tolik nejde - ale uživatelé se k nim vyjadřovali a podrobovali je kritikám. Byli to texty například ve formě deníkových zápisů, kdy obsahem takového textu mohlo být třeba to, že dotyčnému spadl obrázek ze zdi. Z tohoto důvodu jsem usoudil, že i k tomuto textu, ač je grafomanský, by se mohl někdo zcela normálně a bez zbytečného sarkasmu vyjádřit.
09.05.2008 13:21
57188418432178751875
stínka napsal(a):
57188418432178751875 napsal(a):
postmoderní rampouch napsal(a):
Pietro Bettini napsal(a):
Mě se to celkem líbílo...
nechtěl jsi říct "mně"? chápu, že člověku, který prezentuje neznalost jazyka, se to může líbit, ale čtenáře zvyklého na literaturu můžou oči spočívající v očních důlcích docela vyvést z rovnováhy :)))
Dobrá, chceš mě urážet - a prý urážím já. Nějak to snad přejdu, ale zároveň doufám, že si nemyslíš, že tvá díla se dají nazvat literaturou. Například dílo ''zapálit a provonět'' dostalo 28 tipů a přitom je to naprostá nic nesdělující kravina. Neoriginální a pokud se snad snaží být ze života, což se snad i daří, tak velice velice nudně.
"naprostá a nic nesdělující kravina" je osobní urážka: tím jen dokazuješ svůj bezmocný vztek, že tvé "dílo" není považováno za literaturu....Postmoderní rampouch nebyl osobní, jen tě upozornil, že neumíš pravopis a popisuješ něco, co je naprosto jasné: což odkazuje ke grafomanii...a to, že některá díla dostávají tipy, za to autor jaksi nemůže, takže útočit na něj je mimo mísu...
Stínko promiň, ale nepochopila jsi to. Rampouch nenabádal mě a můj pravopis, nýbž pravopis jednoho z uživatelů, kterému se můj text zalíbil a pak ho nazval člověkem neznalého jazyka. Řekl, že takovému člověku se tento textu líbit může, ale člověku zvyklého na literaturu už asi ne.
Nevím jak ty, ale já osobně tam žádnou snahu o upozornění na případné chyby nevidím.
Důvod vzteku, o kterém mluvíš a já ho nepopírám, je obsažen v reakci na komentář Repulsiona_Bílého.
09.05.2008 13:53
Repulsion_Bílý
57188418432178751875 napsal(a):
S tím souhlasím, ale jelikož se na tomhle serveru pohybuju již delší dobu, i když jako pouhý čtenář, zaznamenal jsem několik případů, kdy prakticky grafomanské a nic nesdělující texty byly nejen kladně hodnoceny a tipovány - o což zase tolik nejde - ale uživatelé se k nim vyjadřovali a podrobovali je kritikám. Byli to texty například ve formě deníkových zápisů, kdy obsahem takového textu mohlo být třeba to, že dotyčnému spadl obrázek ze zdi. Z tohoto důvodu jsem usoudil, že i k tomuto textu, ač je grafomanský, by se mohl někdo zcela normálně a bez zbytečného sarkasmu vyjádřit.
To máš tak - někdy i úplná blbost někoho zaujme - třeba tímm, že mu to připomene něco z vlastního života apod. Jindy dílo dokonale propracované a obsahující skutečně závažné sdělení nezaujme vůbec nikoho. Vždycky je to loterie.
09.05.2008 15:28
stínka_
Inu uznávám, mě zas vyvedlo z míry, jak ses vyjadřoval o textech rampoucha...takže jsme si kvit...je to prostě trošku luna-park a musí se počítat s lidskými reakcemi...tak hajdy psát! .-)
09.05.2008 15:48
postmoderní rampouch
57188418432178751875 napsal(a):
...Z tohoto důvodu jsem usoudil, že i k tomuto textu, ač je grafomanský, by se mohl někdo zcela normálně a bez zbytečného sarkasmu vyjádřit.
Doprdky už. To neni sarkasmus, to je naprosto věcné konstatování - kde jinde by ty oči měly být? Myslel jsem, že to jako příklad postačí a bude pochopeno. Nechtělo se mi rozepisovat to, co už bylo formulováno mnohokrát nejen teoretiky, ale i slavnými spisovateli (Hemingway, King): upřesňující popisy musejí mít v textu své opodstatnění. Zbytečné přívlastky, příslovečná určení a jiné kudrlinky jsou samoúčelné a každý zkušený redaktor je autorovi z textu nemilosrdně škrtá.
Doufám, že už je to dostatečná kritika, sorry, že jsem předpokládal, že mé zjednodušené poukázání, stačí. Nebaví mě moc rozepisovat záležitosti, o nichž mám možná zkreslený pocit, že jsou zřejmé.
09.05.2008 16:00
Repulsion_Bílý

Je fakt, že text by byl mnohem atraktivnější, kdyby tam bylo:

"Na prdeli měla sedm modrých, uhrančivých očí.."

16.09.2008 13:37
Teichman
parodie na umění či spíše pseudo-umění? no proč ne, když se parodie na béčkový knihy či béčkový filmy může nakonec stát uměním. nic proti, burroughse či tarantina mám rád - a proč si myslet, že jen oni mají na umělecký parodie patent.... tohle dílko mi přijde v pohodě.

t
[ << ] [ < ] [ > ] [ >> ]

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)