Dílo #9091
Autor:kanyapi
Druh:<žádný>
Kategorie:Poezie
Zóna:Jasoň
Datum publikace:29.08.2004 11:43
Počet návštěv:1722
Počet názorů:20
Hodnocení:8
Patří do archívu:<Soukromý> Atalanta: Sedm hromádek,
<Soukromý> yenn: Trésor

Prolog
...
Pinot Noir


je večer
voní ostružiny
ve víně

v umrlé krajině
se topím

tu pravdu nikdy neuchopím
a nedohlédnu na dno

nesnadno
ve dvou pije se
a hůře ve třech

tu pravdu nikdy neuchopím
v pohřební krajině se topím

nesnadno ve dvou pije se
nesnadno ve dvou umírá

je večer
voní hořké mandle

víno si
upírám


Názory čtenářů
29.08.2004 11:46
nanthei
tu pravdu nikdy neuchopím
*
29.08.2004 12:20
nn

z týhle věci je pozitivní snad jen

je večer
voní ostružiny
ve víně

jinak teda jako nic moc.

29.08.2004 13:31
Atalanta
Krasna je.

Jen mne trochu rusi kostrbate umira/upiram. Pripada mi to jako rym za kazdou cenu, coz je zrovna u pointy skoda dvojnasobna. Ale vzhledem k tomu, ze i cela basen plyne umyslne ztezka, doufam, ze to byl autorsky umysl :)

*
29.08.2004 15:25
Albireo
Mně se líbí snad celá, ne že nic moc. Ani ten useknutý rým nevnímám příliš rušivě.
Jenom si myslím, že pít ve dvou je nejlepší, smutné je pít sám.
29.08.2004 15:33
nn
jojo, já už si všim, že serfujem na jinejch poetickejch vlnách:o)))

někdy se ale i ty vlny zdrcnou... jenom ne tady.
29.08.2004 15:49
nanthei
zvláštní, Omějko, že já to jako rým snad nikdy nebrala... prostě jsem to brala :)

jsem zvědavá, co na ty reakce bude Kan říkat, protože tahle tuším nebyla nikdy zveřejněná..
29.08.2004 16:39
yenn

Tuhle mam moc rada. Takze uz urcite publikovana nekde byla, nebot si ji velice dobre pamatuji.
Snad ze jsem tehdy take zila nesnadne piti ve dvou a horsi ve trech...
A nejspis i proto bych ji nemela posuzovat po formalni strance, ac mi pripada velice vybrousena, vcetne te asonance namisto rymu na konci.

29.08.2004 16:43
Okeya
... copak není vidět, jak hluboký je obsah - forma je tady ve vedlejší roli ...
29.08.2004 16:46
nn
Okeya napsal(a):
... copak není vidět, jak hluboký je obsah - forma je tady ve vedlejší roli ...
eee... tak to teda nesouhlas!
ať už je obsah hlubokej jak chce, forma ho vždycky dokáže rozsekat! a tady seká podle mýho.
29.08.2004 17:03
Atalanta

Ja vim, ze asonance neni rym :)

A obcas ji, alespon doufam, dokazu na patricnem miste i ocenit. Jen... bych tu pro vyvolani podobneho useknuteho pocitu radeji videla spise zakonceni, ktere by se nepodobalo vubec nicemu predtim. Nemohu si pomoci, upiram mi tu zkratka pripomina diletantske pokusy o nasilne "pripojeni" pointy -- ac vim, ze kdyby tam Kan chtela mit plnohodnotny rym, nejaky by si najit umela snadno.

Nicmene... cim vickrat ji ctu, tim vice si zvykam...

Okeyo, tipovala jsem predevsim obsah. A forma se mi navic zda obsahu vice nez primerena -- prave proto mne ten konec trochu mrzel, jinak by to byla basen po vsech strankach dokonala.

29.08.2004 17:42
yenn
I ja se domnivam, ze forma s obsahem velice dobre koresponduje.

Atalanto, prave ta asonance se nepodoba nicemu predtim, zatimco verse, ktere se vubec nerymuji, uz predchazeji, takze takove zakonceni by v nicem "jine" nebylo ;)
29.08.2004 17:43
echolalia
mi taky nepříliš
vadí mi to opakování, ačkoliv tam být musí, pro důraz..
vadí

ale že by byla formou rozsekaná, to zase nemyslím, ale to už je pohled od pohledu
29.08.2004 18:22
Atalanta

Asonance se nepodoba, ale upiram se podoba :)
Ne... ja vim. Ale stejne mi tam ti upiri vadi ;P

A proc musim porad mit posledni slovo? Osklivy zvyk...

29.08.2004 19:48
johanna
a mně se líbí, snad až na tu umrlost, to je slovo.. brr.. a nevadí mi opakování a líbí se mi obsah i forma...
jen pozor na hořké mandle, ty odvždycky signalizovaly kyanid :)
29.08.2004 20:10
Albireo
Poslední mít nebudeš.
Asonance je něco jiného - pouze shoda poslední samohlásky. Umírá/upírám má shodu celé skupiny a navíc i předchozí samohlásky. Jen je tam navíc jedna hláska, která z kvalitního rýmu dělá tzv. rým useknutý. Je ovšem pravda, že ten se stejně jako asonance považuje za méně kvalitní, ale řada básníků ho občas používá.
Mimo to si nejsem jist, zda to v této básni bylo zamýšleno jako rým - celá je rýmovaná jen sporadicky. Mně to osobně na ní vůbec nevadí.
30.08.2004 12:45
kanyapi
musím se podivit, jaká se tady rozběhla zajímavá diskuse : )

ten konec jsem opravdu nepsala jako rým, ale jako jakousi asonanci, uznávám, že rým by to byl opravdu nepovedený

30.08.2004 18:49
Albireo
Kanyapi, taková báseň prostě k diskusi vybízí. Bohužel většinou jsme se zaměřili jen na formální stránku - o té se totiž diskutuje snáz.
30.08.2004 20:11
kanyapi
a ta diskuse je mi i sympatičtější! o obsahu by se asi diskutovalo dost těžko. A když báseň k diskusi vybízí, tak jsem ráda :)
31.08.2004 21:42
Wopi
fajn
02.09.2004 17:19
Levá v Orionově pásu
pamatuju, rada
*

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)