Dílo #73272
Autor:Hanne
Druh: Tvorba
Kategorie:Próza/Úvaha
Zóna:Jasoň
Datum publikace:09.07.2021 14:25
Počet návštěv:387
Počet názorů:5
Hodnocení:3

Střípky mojí depky - otázka na vás

Také jste si jako děti říkali, čím budete a vaše sny se v dospělosti s realitou moc nesešly?

Představy dítěte o supermanovství, o tom, že bude jednou policistou, vojákem, v dívčím převedení pak slavnou tanečnicí, herečkou, se v dospělosti nevyplnily?

Už jste se s tím smířili, nebo si ještě říkáte: ,,Do důchodu daleko, to ještě stihnu!" ?

A tak mě tahle myšlenka průměrně vydělávající zaměstnankyně navedla k úvaze, možná i diskuzi - budete-li chtít, jak na tom jste vy, ostatní? Jste sami se sebou spokojení?

Já tedy nejsem, mé sny byly jiné. Přiznám se, studovala jsem pro titul a byla to chyba, vybrala jsem si obor, který s mou duší nemá nic společného a teď toho samozřejmě lituji. Říkáte, abych šla studovat dál, vždyť jsem ještě mladá. Ostatně v 35ti letech bych se v kratší sukni a větším nánosem makeupu od studentů ještě příliš nelišila. Jen ta sukně by mi asi neslušela tolik, jako jim. Ale řeknu vám, tolik let studií, absolventská práce, bakalářská práce a diplomová práce, ne, to se mi nechce psát ještě jednou, byť na téma, které mě baví. Prostě jsem ve věku, kdy se dřív už umíralo, mé vlasy o tom začínají mluvit nahlas, i když se s nima ještě hádám, vím, že vyhrajou. Ještě nemám menopauzu, ale mateřství, byť jedno, už mám za sebou a cítím se tak trochu starší, než jsem byla před mateřstvím. To se nesmějte, děti přidají vrásek, potvrzuji. 

Ale dál: Dospěla jsem k názoru, smíření. S osudem. Možná rezignace? Nedostatek sil a energie?Spánku? :-) .. nebo dokonce sebevědomí a vůle? Prostě, že se smířím, že nejsem hvězdou, kterou jsem ve dvanácti chtěla být, že už neudělám provaz a nekopnu míč do brány. Jsem tu, abych dovedla dítě k dospělosti a ekonomicky se podílela na "vývoji" naší země. Průměrně. 

 

Říkám si dál:  

Nechme vyniknout druhé, proč zrovna já bych měla být ředitelkou vesmíru? Z mého sobeckého pohledu tkví jediné možné uspokojení - většina ostatních by záviděla. Mysleli by si, že sami to zvládnou lépe - tudíž zde nevidím příliš velký smysl v tom, proč zrovna já bych měla být lepší než ostatní.

Když jě někdo úspěšným fotbalistou, ano - zřejmě je hodně fanoušků, co ho sleduje a přeje mu to, ale proč zrovna on, proč ne někdo jiný?

Dělám ty věci pro sebe? Nebo pro to, co si o mě myslí ostatní? Proč studujeme vysoké školy, či školy obecně? Proč se snažíme o lepší kariéru? Proč zrovna my bychom to měli někam dotáhnout? Jen pro naše uspokojení? Pro pochvalu rodičů? Co takhle to břímě - to neustálé snažení, posun, nechat prostě někomu jinému a smířit se s prachobyčejným životem průměrného člověka, který prostě není lepší než ostatní.

To je celé mé kratičké a nepříliš hluboké zamyšlení, s který se asi setká každý ve středním věku. Je to krize? Asi ano, a to mé děti ještě neopustily hnízdo :-)

Držím vám palce, ať vám energie a síly neubydou jako mě. Možná je to jen dočasné a po této krizi začnu zase žít, nebo s příchodem důchodu energicky psát, kreslit a naučit se nový hudební nástroj (k notám mám tedy odpor, asi proto, že je přirovnávám k matematice). A tak..

Přeju to vám, vy buďte silní, vy něco dokažte. Protože z pohledu vesmíru nezáleží, jestli něco dokážu já, nebo právě vy.

 

 

 

 

Epilog

Děkuji předem za upřímnou odpověď

Počet úprav: 4, naposledy upravil(a) 'Hanne', 09.07.2021 14:33.

Názory čtenářů
09.07.2021 15:21
Danny
no já tedy měl po stránce toho, co bych chtěl dělat a čeho dosáhnout, několik přání a z toho se mi splnily tři, některé trochu jinak, než jsem očekával (1) když jsem jako dítě viděl počítačové hry, tak jsem je chtěl hned umět dělat a kvůli tomu jsem se naučil programovat. pak jsem postupem času, už od gymplu, nějaké ty hry opravdu udělal, ale nečekejte grafický zázrak, šlo spíše o různé chytré hádanky se spoustou textu a podobně, více je možno najít na mé webové stránce http://www.danielsoft.cz/ . Hry jsem nevytvořil v rámci zaměstnání, ale jako svého koníčka. (2) od doby, co mi bylo asi tak 10, jsem chtěl být spisovatelem a napsat knihu. To se mi opět povedlo v rámci koníčku, sebrané povídky odsud z LiTerry vyšly tiskem, mám už čtyři sbírky, více na https://www.databazeknih.cz/vydane-knihy/daniel-novotny-5629 (3) od doby, co jsem se na vysoké setkal se systémem Linux, chtěl jsem pro něj něco vyvíjet. to se mi povedlo, kdy jsem dva roky pracoval v americké firmě, která do Linuxu přispívá. Hanne, vygooglete si, co je to Linux :)

Pokud vám tedy mohu dát radu dle svých zkušeností: ne všechno ze snů se vám povede splnit v zaměstnání, ale někdy se to povede v rámci koníčků, volnočasových aktivit. Tam jste totiž sama svým pánem a můžete tvořit a nikdo vám do toho nekecá :)
09.07.2021 17:27
Hanne
Moc hezká odpověď, děkuji :) Linux jsem měla na svým dědečkovi noťasu, ale už je v počítačovém nebi. Ke sbírkám gratuluji, linky projedu. A inspiruji se Vámi...
10.07.2021 19:37
fungus2

15.07.2021 07:43
Pepík z Hudlic
Mno, někdy není potřeba něčeho sám dosáhnout, ale udělat někoho šťastným, někomu pomoct, to je podle ně velká náplň. :-)
17.07.2021 09:41
Hanne
Pepík z Hudlic napsal(a):
Mno, někdy není potřeba něčeho sám dosáhnout, ale udělat někoho šťastným, někomu pomoct, to je podle ně velká náplň. :-)
Ano
Děkuji

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)