Dílo #72508
Autor:bh
Druh: Tvorba
Kategorie:Próza/Úlet
Zóna:Jasoň
Datum publikace:01.07.2020 01:06
Počet návštěv:349
Počet názorů:5
Hodnocení:4 3 1 3

Prolog

"proti gustu žádný dišputát" řekl ten oný panotec...

esli by to prohlásil, kdyby ohlodával opečenou veveřici - to fakt nevim...

nitky (13) z židovský kroniky
:-)
 
sedíme u vody... teda já sedim a malej Jigi dřepí u dorážejících vlnek při louži nehluboké, kerou si vyhrabal jako nejakej mravkolew, a foukáá púú do plachetky, jelikož věter již umdlel a hračka korsárská, mnou perně vyrobená, v nehybnosti odmítá neradnostný posun a tak malej fúká a fúká do plihlýho tkaniva, až mu rudnou pihy...
malýho mi svěřila včil na do-poledne ona Rútka, skvěle kuchtící leč nerudná v dialozích...však se musim aji smířit s tím nadělením nenadálým, že jako přebývá včil u nás dohlíživě ... sakra - jelikož  Vaska vilně vodfrčel za svou láskou až do pošahanýho Vilna... jak tam žijou tý Litevčani... jak na tu babu poněkud hezkou teda narazil - vo tom nemíním kykirikat, to byh zasejc zabřed do svýho klepetata... teda kafrání...(proč mne ale napad včil Slovinskej Ekvivalent - ták to vám samozřejmě nesdělím, jelikož to nevim sám...hehe)
 
fúúrt mnu myšlenky -azda se Feldštejn dá na ten kšeft s jantarem v onom Pobaltsku - no nevímnevím... malej se včil poctivě věnuje svým lodním manévrům, jeho zasmušilá máti rychtuje doma polední krmi, na kerou se samo zpozdíme a bude křiku a křiku - ale spal to rarach... ták se opozdíme - bo jest aji příjemno nyní pro dítě a žrádlo lze ohřát... 
nad mým omatLaným slamáčkom si stáhlo nebe kaťata a chlubí se zadkem zcela od modřin - asi nelibě upadlo na kluzských červáncích
 
mám před sebou plochu plochýho šutřiska a na ňom posunuji - zamyšlen do svých úvah - teda šoupám oblázkama, kluk vobčas na mne kose počumuje, že co strejda blbne... já mu ale nic řikat vysvětlovací hubou nebudu... jsem zamyšleně tich, posunuji oblazy jako v dámový hře a připadám si jako majitel po-hřebného salónu, kerej neví, jak ty mrtvolky vmístit do rakvičky, kerou mu eště nezabavili a ozdobit ji šlehačkou, aby to chutnalo všem - kterak z té situace přiblble tvůrčí ven !
 
tak copak tu mám... 
ták toto jest Ivošek - ten křemínek se zlatitým žilkováním... tak ten je pohřben v Cornetti - ani nevim kde jest teda to Cornetti a nemíním ani pátrat.... tadydle ten šutřík s hnědou skvrnkou - tak to je Ramu Singh... toho se ujali tenkrát po jeho pomření druhové ve víře a s pomocí Kyriakose - (toho mám před sebou rovněž - to je tady ten žlutej oblázek hehe) - takže von jim helfnul v odvozu umrlce coby majitel tý předělaný Vespy až k tomu opuštěnýmu mořskýmu jazyku, tam z těch zbylejch cedrovejch kmenisek sestrojili dřevěný lože, dolů piliny vnacpali.... třikrát modlíce se obešli na márách ležícího Singha, ovinutého jako bourcový kokon v textilu ňákým...potem louč a fajer a eště prskali pod plamen ten sírovej prášek omíchanej s korou lacifera velatifoliata, aby to teda plálo fest a Ramu teda rychle došel Muktí... nebo Mókša... a osvobodil sa tak z cyklu tej potvornej samsara... teda neustálýho pře-vtělování, což je teda pro síkhí nežádoucí... však von nebyl Svatý muž, aby se s ním srali - teda jako s balsamováním čudným eště - fajer a hotovo... Ivoš by řek Gotówka (čti gotúúvka)
tákže Rámu mám z krku - a mám dalším polapem v prstoch ten dosytažlutý křemen... 
 
co s tebou Kyriakosi co?... musel si hl-ta-vě pojídat avocado jako hrušku - sakra? nemusel...blbe hluchej... musela ti ta zasraněvelká pecka uvíznout v hrdle co? - ne mu se la!...a museli ti v sledných momentoch všeci bušit do chrbta??? - no museli ! - a stejně to nepomohloudusil ses teda, zcela kardinálsky zbarven eště v truhle na řeckým pohřebišťu v Delirikosso ...však aji hrobník řek, že tak zajimavej kolor málokdy k spatření bývává... (hehe)
 
vstanu na výzvu prosebnou kloučka coby strejda pomáhající, chvílu prohlubujeme jeho boku kotorskou  a na jeho otaz, esli už pudem bo má hlad, zavrtím hlavou - že teda až o chvílu... bo eště řešim problém... jakej - to mu teda neřeknu, dřepnu zpětně na svý místo a poklepávám požilkovaným šutrem, kerej se tváří že zdárně zdrh z bramborovýho divadélka... ty ušiska! - 
a ten frňák!  ---- celej Pralinka!!
 
takže co s tebou Ivošku co? já to Cornetti již nikdá nebudu hledávati... však včil je ti to jedno, nadšenče válečkově zvukovej...co to bylo za zprávu nadšenou a hyperbolicky formulovanou, že ve dvou úlech hmyzky pilné brebentujou pro tebe zcela neznámým dialektom, což tě prý výsostně inspirativně zajííí-máá a že sa těšíš na rozlousknutí onej lingvy... tak dlúho si sa těšil, s ouškem svým velkým přitisknut k trúbě, až vyletěly sršně v počtu převážně nespočetném a řekly ti to na plnou hubu--- bo jedna sršeň nikdy nemíní vésti dialog osamotená, to jich jde frrrrnk výletově řečnit po-vícero... teda velmi agresivně konající povícero... kúúrva Ivošku! - napodvečír tě našel u těch ovcí úlových Kyriakos a zděšen velmi přivolal záchranku, ikdyž na centrálu v tom afektu rozčileném hutoril pořecky... a že byl hluchej, ták sa ani neslyšel - až posléze ze sebe vydávil poněkud srozumitelný mejdey esoesový s italským akcentom a voni teda nahučeli, napíchali tě adrenalinem a kortikojdama a tys v zápětí všem odhučel na hřbetě teho anafylaktickýho šhoku a bez obolový vindry pro Cháróna, takže žádnej převoz, hézky kraulem na onen svjet - kúrva Ivošu! - stálo Ti to zato?? (prý stálo - zaklepal si bačkorou u svý libůstky a to je aji fajn, to říkajou tý pozústalostní plačky...
já ovšem nepochybně pochybuji - nejenom o tom teda)
ještě detail Ivošku muj - že tě našel Ciringaritis znamená - když koukám na dřívenapsané - že tě teda Kyriakos jako přežil... -sám se tomu teda divím... no jo... osudový nitky hehe...
.......
 
to dá rozum, že Rútka přes řasy nažhavený metelila blesky, bo sem s malým naklusal až ku vychladlé paradajkové polívce a vona ju musela zhřívati - však ne pro mne - pro synáčka ju oteplila, já se iba svez - aji po té její nakrkovanosti sem klouz... a to eště navrch malej žadonil  po soudkovým medu, kerej sem u sebe ne-prozřetelně nechal vystaven na svý sesli - já jen zakušoval a zamkl růžovej soudek do vercajkový skříně a malej pofňukně žaloval a Rút nasraně štěkla kojotím štěkem, že odpírám kloučkovi byť kousenek pamlsku - sobecky !... leč já ji mrmle oponoval, že se o pamlsek  ne-jed-náá, jelikož
je to moje užívání proti zácpě (a nelhal jsem, mám to ověřeno aji s divným pociťováním při upomínce na prvý líznutí.. šmarja)
 
však ten soudek z růžovýho cedrovýho dřeva, zdobenej svastikou džajnistů že horní lomení sou jako lidští tvorové, potem nebeské jako bytosti a vsled pekelný z-růdy a vposledku tvorové zemští, vyjma lidí... takhle ten hackenkrojc vnímaj teda džínisti, co mají k síkhí aji religiosně blízko - toť teda slova, kerá doprovázela dárek onen soudkovej, kerej mi na rozlůčku trhavým pohybem předal Singh, von se v ten moment teda již hejbal jako marionetta se špatným vahadlem - sem si aji pomyslel, že teda má již asi nakahánku - a aji líto mi zabylo, že jej již nespatřím - mír nechť dán jeho popelu!  a než sem poodešel pryč, ták mi na to cedrový oblení samolepně nalípnul kartku že dgógí - steward Svatých Osob  Ának Siddhá ...že to má vod něj jako medovou vzácnost... sem se teda uklonil se sepnutými dlaněmi, objal jsem jej ovlhlýma očima - aji soustruh a aji stroj parní, trčící jako falus jsem dojatě, že naposled vše poobzerám, popad sem aji vnucenej nedodělanej Sarangi a vypad sem ven, bo sem byl v úprkovým pohybováníse, jelikož sem měl aji fofření a nestíhal sem čas - kúrva, a rychlerychle nasedáme Pralinko a čaoo Kyriakosu...do nahluchlýho boltce sem zařval a frčeli jsme dolů po Via Fulda a smykem kvičněchevroletově na odbočení ku knajpě námořnický, kde mne již očekával ten japan mořskej vlk, bo odplutí muselo být uspíšeno o 7 dní, jak mi Feldštejn avisoval súrně, abych jako hejbl skeletem a nezdržoval se příliš balením - šak ani nebylo co pomalu k zbalení - bo sem byl v tý tramtárItálii polehko...
 
až na palubě sem se z teho fofra poněkud povzpamatovával a bylo mi vysvětleno hubou pod šikmýma očičkama, že odvoz nákladu z Elby locco Haifa musí býti dle příkazu z čnících vysokých jako míst  bez-pod mí neč-ně urychlen, že se na to netrpělivě čeká... ale kým? a proč ty brklosti? nesděleno jako -  jen nutno respektovati befél !
 
(však když sem teda doma již - intervenoval teho chémišbiologa Šmuela Molta, kerej mi trpělivě vyhověl ze starý stříbrný známosti, /že jako můj artefakt k jeho zlatý svatbě/...von mi aji naznačil, co za tím fofrem bylo... voni tam naši vědcové měli klimačně strategicky teda dle počasí Elbovního - umístěn basén na větší namnožení nejaký mořský řasy, kerá genetickým šťouchem dovedla cedit solenou vodu mořskou, prohnat ju svejma buňkama a vychcat vše sladkovodně - a že měla formu třirohý bonapartský hučky jest jen zřídkavá náhoda... hehe)
 
von mi teda Šmuel jako poznámosti - viz teda mý stříbro k jeho zlatý ženitbje - (viz výše teda) - teda Molt dal dále kolegům k analyse kúsček teho meda darovanýho, po jehož dřívejším okoštování sem si z huby vytahoval ňáký zvláštní  bílý   nitky !
jsem mu aji naznačil, Šmueli, že jest tato matérie z Ásie, resp. z Indijskýho sub-kontinenta - a von se tohoto údaje chytl teda detektivno a ve spolupráci z dalším zvídavcem Efrajimem Rubinem, kerej je teda trockista, jelikož HaifaUni jest výrazně levičácká a straní aji nerozumnýmu porozumění s Palošama (cvoci - si nedovedou představiti Hámás co??!) - no nic, voni teda tandemově... jako Efraim plus Šmuel... voni určili jak ten med, tak i tu Bavlněnou Nitkovitou Tkáň... ty Nitky...
 
vše bylo lokalisováno - se jedná vo Banares - Káší... jinak teda VARANÁSÍ... a to již jsem byl teda poblitě doma !!  - docvaklo mi !
 
Váránásí --- město 4X starší než Roma... ale žádnej Tiber! ....  Svatej Tok tam teče - Ganga tam teče, a lidi Indický se tam živě aji posmrtně houfujou, jako ve víře čudný shlukle, voni se tam stařímladí čvachtají v tom  proudu kalným - na nějakým Ghátu shodišťovým kolektivně koupou se zar-pu-tile a aji vodstrkujou od sebe ohořelý spoluvěrce, plující svatou proudnicí resignovaně, že na onen svět sou příbuznýma ne-ohořele vypravený - jelikož sou ti nebožtíkové hnedlevedle spalováni na Maličandra Ghát ...tam jsou aji skládky dřevek a aji ti kloučci tam pobíhaj a pod hořící zesnulé hrstmi ten prach prskavý zábleskle vmetávají a pak žebrají vo rupie drobný...  no - a když ne-dokonavě žehem dokonáno jest - bo dřevo je drahé, ták se šoupnou ty oškvarky-oharky do Ria Ganga - a  vy se dále oplachujte svatě... vy pozůstalí umodlení !
 
však mi docvakl aji ten steward Svatých mužů !
tý svatí mužové sou pojímáni, že vše uvnitř i povrchu jejich těla jest všesvaté, šecky droby jako játra slezina pajšel a srdénko, ba aji slepý črevo - pokud ho eště maj - všecičko je svatý dle věrového naučení - no a protože to má teda nimbus svatosti - ták to nesmí přijíti v kontakt s ohňom - žádný oharky do rio ganga - zapovězeno ! voni je tý stewardové balsamovje upravěj - neznám šecký kuchací podrobnosti při tvoření mumií - potem je obalí medem a ovinou bavlněnou tkaninou a zasejc med a bavlna atd. - že jako sendvič - pak je uložej do sklepení svatyně... vobčas sou přebalováni, by vydrželi a když teda vydrží, ták dá Kosmos tímto na jevo, že došlo ku splynutí s Všehomírem, jelikož Cosmos teda (údajně) kvalitně konservuje -  jako svatě...
(že prej - Poznejte Všechny Krásy Indie - leták jejich Aerolinií... hehe)
 
takže nejakej zavšivenej steward - ne teda letovej - ten domorodej zhotovitel svatých mumií Ának Siddhá poslal k užívání pobožnýmu chorému Singhovi barel toho seškrábanýho medu - aji se zbytkovou tkaninou - a von mi ten milosrd síkhí Singh daroval růžovej soudek cedrovej pln toho svatězdravýho žrádla divněcukernatýho a já si z huby při chtivě zvědavém koštování dvacet tři minut (23 !) vysoukával ty Nitky - ze chřtánu mého teda dávivě
a pokud podlehnu žadonění dětskýmu a dám pamlsek malýmu, tak mne Rút uzří, kerak doluji z tý dětský křičící tlamky všecky Nitky svatých mužů a budu seřván šakalím řvaním jejím a budu doufat, že urychleně splynu s Vesmírem -
 
a aji tam mne vyhmátne !
 
...........................................
 
(a to je konec... vážení... vydržel jsem ... hosana ... a učím se hrát na sarangi, které jsem dozhotovil, jen nemám kost z toho bažinnýho jeleňa - ale sehnal sem si skrze známost v Ontariu paroží z wapiti -
to je teda jeleň vélmi vznosně působící)
 
he he
 
 
:-)

Počet úprav: 1, naposledy upravil(a) 'bh', 30.06.2020 23:25.

Názory čtenářů
01.07.2020 20:21
sokrates
nitky v zubech :-D ... když uděláš guláš z neodleželýho klokana, je to snad ještě horší, ale zato, asi, zdravější ...

tak ještě extra pochvala za celé dílo
01.07.2020 20:31
fungus2

01.07.2020 21:26
alex
...početla jsem si. Děkuju.
01.07.2020 22:19
bh
sokrates napsal(a):
nitky v zubech :-D ... když uděláš guláš z neodleželýho klokana, je to snad ještě horší, ale zato, asi, zdravější ...

tak ještě extra pochvala za celé dílo
alex napsal(a):
...početla jsem si. Děkuju.
dík za vašu velko rysosť - čtenářově milí
šak sem napsal aji vysvětlovací postskrip... zejtra ho máte před vočima hehe,
aby si jako nik nemyslel, že vařím z vody

késenem :-)
05.07.2020 12:24
psavec
Dobré počtení.

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)