Dílo #71924
Autor:fungus2
Druh: Pro pobavení
Kategorie:Jiné/Multimédia
Zóna:Jasoň
Datum publikace:07.06.2019 01:00
Počet návštěv:102
Počet názorů:3
Hodnocení:2
Patří do sbírky:FOTOGRAFICKÁ-PRAHA-DESÁTÁ A DVACÁTÁ LÉTA 21. STOLETÍ

Prolog

Za fotografických toulek po Vyšehradě jsem nemohl minout Čertovy sloupy u kostela sv. Petra a Pavla, který svou současnou podobu získal po přestavbě v letech 1885 až 1887. A co se týče oněch sloupů, tak ty už po mnoho a mnoho let patří k záhadám Vyšehradu. Podle legendy sloup přinesl čert, který po prohrané sázce jím vztekle mrštil a on se rozlomil na tři kusy. Reálná historie je však jiná. Sloupy podle rozborů pocházejí z Posázavské oblasti-asi z okolí Kamenného Přívozu. A k Vyšehradu byly patrně dopravené na vorech. Kdy se to stalo a k čemu původně sloupy sloužily, na to už je hodně teorií. Co se však bezpečně ví ze starých písemných záznamů, tak roku 1609 sloupy ležely na hřbitově kostela sv. Jana. Pak byly přemístěné do kostela sv. Petra a Pavla, což bylo buď roku 1632 nebo dříve. V dalším století-11. října 1787 dvanáct dělostřelců odneslo sloupy z kostela k jeho severní zdi. A v říjnu roku 1894 se sloupy dostaly na místo, kde jsou vztyčené dodnes.

2x3

Názory čtenářů
08.06.2019 20:09
fungus2
Děkuji!
19.06.2019 16:29
Pepík z Hudlic
Tři sloupy a tři věže...
19.06.2019 16:50
fungus2
Pepík z Hudlic napsal(a):
Tři sloupy a tři věže...
Díkas!

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)