Dílo #71419
Autor:Pepík z Hudlic
Druh: Tvorba
Kategorie:Próza/Fejeton
Zóna:Jasoň
Datum publikace:13.02.2018 17:17
Počet návštěv:300
Počet názorů:9
Hodnocení:1 3

Vichr z hor

V Praze bydlím už přes třicet let, ale na jednu věc jsem si stále nezvykl: vystoupím z metra a vydám se k eskalátoru. A v tu chvíli to eskaluje. Tedy něco, co po vzoru Járy Cimrmana nazývám „vichr z hor“. Totiž prudký závan vzduchu, co závan, zadutí, vichřice, větrná bouře. Zatímco u Cimrmana šlo o vichr jen předstíraný, aby mohl urychleně se svým ansámblem posbírat kulisy a zmizet, toto nic předstíraného není. Naopak, je to velice reálné. Hrozí, že neodletí kulisy, ale já. Zatím se to sice nestalo, ale co kdyby?

Záleží na tom, jak je eskalátor dlouhý. Na áčku, kde jsou eskalátory extrémně dlouhé, tomu čelím, pardon čelím, vlastně nečelím tak, že si stoupnu zády k onomu vichru, protože jinak úspěšně lapám po dechu a mám pocit, že se zalknu. Pak ovšem občas musím kouknout, zda se blíží konec, abych vystoupil normálně, nikoli pozpátku jako ráček. Cestující o schod pode mnou, kteří vichru skutečně čelí, se přitom na mě pobaveně culí.

Na céčku, kde jsou eskalátory průměrně o dost kratší, to řeším tak, že se pokouším jen hlavu pootočit. Snad to přečkám, říkám si. Přitom různě zadržuji dech. Někdy i zde je nutné nečelit, ale zadit. Ale výstup z eskalátoru je potom na tak krátkém časovém úseku náročný.

Tak si říkám, jestli by se nad tím pracovníci metra neměli nějak zamyslet. Například totální likvidací vichru z hor. A pokud to nemají v plánu, aspoň jedincům, jako jsem já, poskytovat první pomoc v podobě škrabošek a dýchacích přístrojů. Mám na mysli takové to zařízení, co je v letadlech, když na palubě klesne tlak. Protože mě tlak na eskalátoru klesne pravidelně. A po vystoupení zase pravidelně vzteky stoupne.

Názory čtenářů
13.02.2018 17:43
slunečnice
Nejsem z Prahy,ale zažila jsem minulý týden na Malostranské - měla jsem tam sraz s kolegyní, která přišla o pět minut později i přes kulich na hlavě a šály kolem krku ,jsem byla zmrzlá jako preclík a opravdu ofoukaná jako na Lysé hoře, když vichr zaduje. Až budu potřebovat ošlehat větry nemusím na hory, stačí eskalátory a vstupní a výstupní haly kdekoliv v metru. Pikud Ti stoupne tlak, je to dobré. alespoň se na chvíli zahřeješ :-)
13.02.2018 18:13
Pepík z Hudlic
Naprostý souhlas. :-)
13.02.2018 19:13
pedvo
Šel bych tam pouštět draka.
13.02.2018 19:23
Pepík z Hudlic
No to nevím, protože ten proud vzduchu fouká proti tobě. To bys toho draka měl asi na obličeji. :-)
13.02.2018 20:31
fungus2
Na Malostranské mi jednou ulétla kšiltovka až zpátky pod eskalátory.
15.02.2018 07:52
ursi
Nejsem z Prahy, ale vybavuju si závan vichru z tunelu, když se blíží vlak. To mi vždycky přišlo takové dobrodružné...
15.02.2018 14:09
Pepík z Hudlic
No, to je něco podobného. Až na to, že tunelem většinou nechodíme. :-)

Jednou mi nějaká dobrá duše v podobě výpravčí doporučila projít tunelem a dojít na další vlakové nádraží, ale to jsem po pár metrech vzdal, protože jsem se v té tmě málem zabil. :-)
17.02.2018 22:15
josefk
já mívám problém s rozepnutou bundou :)
jestli mně něco stoupá, neřeším
18.02.2018 07:44
Pepík z Hudlic
To chápu. To je taky problém. :-)

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)