Dílo #61807
Autor:Natasha
Druh: Tvorba
Kategorie:Poezie
Zóna:Jasoň
Datum publikace:17.04.2010 23:41
Počet návštěv:3498
Počet názorů:36
Hodnocení:14 5
Patří do archívu:<Soukromý> Humble: Humblí TOP eN,
<Soukromý> Seregil: Oblíbenosti,
<Soukromý> Mori: Zachvívání

Dům

Postavil dům ve mně
Z ohně

Krovy v kostech
Trámy v slabinách

V hedvábí nebe nad ránem

Lešení podťal
Kosou
Z luny

Názory čtenářů
18.04.2010 13:35
knihomol
 od firmy Metelka, rodinná likérka...
18.04.2010 15:05
siorak
vcelku tuctová analogie, navíc:
...
Krovy v kostech
Trámy v slabinách
...
ve mě nevyvolává žádnou zajímavou představu
To jako, že jsme střecha nesená krovy? Ty už jsou z trámů, tak nač ještě trámy? Měla jsi na mysli skutečný význam těch slov, nebo šlo jen o mlhavou představu a sympatický zvuk?
...
V hedvábí nebe nad ránem

to mi zní jako klišé.
...

zaujalo mě jen:
..
Kosou
Z luny,

tohle je opravdu zajímavá představa a dává to smysl.

Omlovám se za upřímnost.
18.04.2010 20:47
Mario Czerney
jasper napsal(a):
POSTAVILA dům ve mně Z ohně Krovy v kostech Trámy v slabinách V hedvábí nebe nad ránem Lešení PODŤALA Kosou Z luny :o)) A proč jej stavěl(a) právě v noci? (V hedvábí nebe nad ránem, Lešení podťal Kosou Z luny). Ta hedvábnost má být symbolem něčeho z mužnosti? ................................... Muž je symbolem tvůrce, Mario, dává věcem smysl a řád, dává jim skutečný duchovní rozměr a život, což ženy dokáží jen špatně napodobit, odvěky věkův vytváří jen mizerné plagiáty mužské svobodomyslnosti a kreativity. Ženy jsou součástí hry, které spřádají muži. Vnímej to symbolicky, i gayové a lesbičky si dodnes hrají na tátu a na mámu. Proč asi :)
Je-li muž symbolem tvorby, je také dobré zdůraznit, že muž je symbolem ničení a zabíjení. Žádný jiný živočich nevymyslel tolik způsobů jak zničit či týrat jiného živočicha, jak zničit obydlí nebo rodinu jiného živočicha. Zmatení muži vytvářejí duchovní "skutečnosti", filozofie a celé kolosální vědecké teze, církve a "pokrokové" vynálezy, zatímco žena, symbol života a zrození, tiše a s láskou a s pochopením přihlíží:)
K čemu by byly ty úžasné, nádherné lodě a koráby, kdyby nebylo žen, jaspere, neboť žena je jako moře, oceán:) /A rádi si čteme raději o neklidných a prudkých vichřicích, jasné nebe a klidné moře je pěkné, ale je to taky nuda/. Kde by ses tu vzal (vzalo), nebýt tvůrčího potencionálu tvé maminky, jejího lůna, jejího břicha a jeího srdce a  jejích plic, ty tvůrče:)

A jelikož jsi mi neodpověděl na mou základní otázku, doufám, že si ve zprávách vyměníme svoje telefonní čísla, a že se později potkáme, abych ti  mohl jaksepatří nafackovat.
18.04.2010 21:11
jasper
Ta parafráze původního textu s drobnou, leč podstatnou obměnou ti, Mário, jako má odpověď na tvou základní otázku, nestačí?

Ale i dále, v dalším textu... jen zopakuji, že pokud se žena obrací na architekta svých pocitů, mluví k muži. Svých krásných pocitů se jen tichým přihlížením prostě nikdy nedobere. To muži tvoří a inspirují.

O mužích jako symbolech zabíjení nic nevím, zabíjení ve válkách není mimo zákon, a kdo vlastně stojí za vznikem války, je otázka těžší než se může zdát.

O neklidných vichřicích a zmítajících se korábech mi četla maminka u postýlky. Teď, když už jsem velký a lecos chápu, tíhnu spíš k dokonalému popisu snění :)
18.04.2010 21:21
jasper
(Nejsem si jistý tím, zda ženy jsou v období mateřství skutečně ženami.)
18.04.2010 21:52
Natasha
sioraku, Tvou upřímnost vítám. Doplním jen, že ne všechny trámy v domě jsou ve krovu.
18.04.2010 22:54
jasper
Natasha napsal(a):
Problém je, Mario, že ten příběh, který jsi musel vysvětlit, bys vysvětlovat nemusel, kdyby to v té fotce bylo.
Jenže není.
:)
19.04.2010 12:42
vk
ide to úplne mimo mňa
19.04.2010 13:45
Kateřina Krejčířová
kouli!
24.04.2010 11:22
Kibe
jasper napsal(a):
Jak jsi přišel na to, Mario, že jsem muž? Jako indigové dítě jsem androgynní. Poznalo jsem mnoho lidských bytostí, některé z lásky, jiné si jen z prospěchu zotročilo. Vyjímečné lidské bytosti lze hluboce milovat, s těmi průměrnými lze žít. Když hluboce miluješ, zastavíš čas, když zastavíš čas, přestaneš žít. K obyčejnému životu, kdy plyne i čas, potřebujeme zedníky, Mario, pro lásku architekty. A Natasha nám tady napsala báseň, aniž by vůbec kdy porozuměla mužům jako stvořeným pro lásku :)
Pokud jsi androgynní, tak musíš mít bezpohlavní tělo, protože jinak to není pravda. Samotná informace/teorie/výkres budovy(mužský princip) nestačí...potřebuješ taky sílu která pochází z lásky(ženského principu). Ta podle plánu vytvoří realitu. A pokud si jenom myslíš, že jsi androgyn, ale tvé tělo patří(soudě podle tvého vyjadřování) k mužské populaci, tak žiješ ve velkém omylu a hlubém udolí stínů...
26.04.2010 07:58
jasper
Kibe napsal(a):
… potřebuješ taky sílu která pochází z lásky (ženského principu).
Sílu jako láska dává stejně tak i neláska, Kibe, to znamená život v celibátu. Sílu bere jedině stav "mezi", kdy po lásce toužíš a nemáš ji, anebo ji máš, trápíš se a toužíš po osvobození. Sílu bere nerozhodnost.

"Pokud jsem androgynní"… pak musím v sobě spojovat ženské a mužské kvality, to je ta pravá androgynie, zatímco ty mluvíš o obyčejných žlázách.
27.04.2010 21:53
Kibe
To Jasper: "není nic bez lásky" pokud pochopíš tohle pravidlo všeho, tak pochopíš i co znamená síla. A to o čem mluvíš není stav mezi, ale sjednocení obou principů...neslyšel jsem, ani nečetl o nikom na této planetě, kdo by to dokázal...proto k sjednocení potřebujeme partnera opačného pohlaví(tzv: "hieros-gamos").
Ta láska o které mluvíš ty není láskou, ale zamilovaností a chemií, která k tomu ovšem také patří.

A nemluvím o obyčejných žlázách...mluvím o tom, že pokud by jsi v sobě opravdu spojoval oba principy, tak by jsi byl obojetnou bytostí...tedy skutečným androgynním stvořením...nebyl by jsi člověk.
Omlouvám se za OT...pokud k tomu ještě něco , tak SZ.
28.04.2010 13:04
jasper
Jenomže tu lásku, Kibe, jak o ní v pravém slova smyslu hovoříš ty, můžeš zažít, nabýt z ní fatální sílu a do konce života si tuto zkušenost a tuto vnitřní sílu uchovat v paměti, sílu, kterou ti již nikdo nikdy nevezme, kterou ti již nikdo nikdy neodepře a nepřesvědčí tě o žádné jiné možnosti jejího nabytí. A teprve potom, nezměrně posílený o tento dar vzácné zkušenosti, si můžeš dovolit luxus a přepych žít jako androgyn, pokud v sobě ženské a mužské kvality spojuješ, neoslabováno stále novými vzlety a zákonitými pády.

A já to v sobě mám, já jsem tu lásku zažil a nabyl z ní nezměrnou sílu, kterou mi již nikdo nikdy neodepře, a mohu si dovolit ten komfort žít jako androgyn. A k tomu máš ty, Kibe, podle tvého přesvědčení a projevu, zatím daleko, pokud vůbec kdy a můžeš-li to k něčemu svébytnému použít :)
18.05.2010 13:33
Seregil
Pecka... vskutku parádní kus.... ach jak dlouho nečetl jsem poezii mému srdci tolik blízkou....
Díky za těch pár slov...
18.05.2010 22:15
Natasha
Seregil napsal(a):
Pecka... vskutku parádní kus.... ach jak dlouho nečetl jsem poezii mému srdci tolik blízkou....
Díky za těch pár slov...
Já děkuju za tak přívětivou reakci.
21.05.2010 22:14
Diamant Popelka
tančící dům, dum-dum :)
22.05.2010 01:16
Humble
opravdu pěkně :o)
10.06.2010 23:28
Lubor Libý
takhle ňák to má vypadat
27.07.2010 00:29
Faun
Hmm, připomnělo mi to Hester... to ber prosím jako poklonu.
28.07.2010 23:42
Natasha
Faun napsal(a):
Hmm, připomnělo mi to Hester... to ber prosím jako poklonu.
S tak krásnou přezdívkou mi píšeš, navíc s komplimentem....to mám štěstí.
[ << ] [ < ]

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)