Dílo #61024
Autor:baucis
Druh: Tvorba
Kategorie:Próza/Dětem
Zóna:Jasoň
Datum publikace:20.01.2010 13:41
Počet návštěv:1213
Počet názorů:12
Hodnocení:11 7 8
Patří do sbírky:Fialové jablká
Patří do archívu:<Soukromý> sokrates: jo jo jo jo JO!

Fialové jablká / 30

Všetko je tak, ako má byť

Je sobota a my, teda ja a Marek, sa autom vraciame s ujom Sádeckým z Bratislavy. Boli sme odprevadiť Kláru, ktorá sa už zajtra stretne s rodičmi. Bola smutná a veselá naraz. Nikdy som si nemyslela, že človek môže mať jedno oko smutné a jedno veselé.

– Téšim sa na leto. Aj na móje rodyčovije sa téšim.

– Napíšeš?

– Jásne! Napišém aj bápke, ako chudnuje.

– Neboj sa, moja babka sleduje kilá tvojej babky ako ostriež. Bojí sa, že tvoja schudne viac ako ona.

– Óny su rófnake. Mója bápka zása dáfa pósor na tvóju bápku.

Potom sme sa už museli naozaj rozlúčiť. Klára dala pozdravovať dokonca aj Doda Jankoviča a tú hnusnú Simonu. Sľúbila som jej, že ich pozdravím, hoci ma to bude stáť veľa síl.

– A éšte mi slub, še daš posor na vranu! – zašepkala mi do ucha.

Uf! To mi teda dala úlohu. Ale Marek to jej šuškanie počul.

– Neboj sa, Kuba nechaj na nás. Som vytrénovaný z nášho malého Adama. V škôlke sú teraz všetky bledé tváre jeho nepriatelia.

Dobre mi padlo, že aj Marek dá pozor na našu vranu. Je už dokonca vyšší ako ôsmaci, a to je fajn.

Potom Klára zmizla. Spolu s ujom Sádeckým sme kývali lietadlu, ale či nás Klára videla, to neviem.

Cesta domov bola zvláštna. Vzadu v aute sme sedeli my dvaja s Marekom. Najprv bolo dlho, dlho ticho. Rozmýšľala som o tom, ako som slepo chodila okolo cieľa. Potom som si predstavila Mareka ako cieľ, presnejšie ako terč s bielymi a čiernymi kruhmi /akože doň neviem trafiť/ a začala som sa smiať. Ako dávno bolo, keď som si pri rozhovore s Marekom predstavovala, ako sa zatĺkam vlastnoručne do asfaltu! Vtedy som sa ho spytovala, čo by kúpil ocinovi na narodky. A on žiadneho otca nemal. Vtedy. Teraz už možno bude mať. Aspoň takého tušáka som mala, keď som Pavla a Marekovu mamu videla vtedy na trhu medzi obrazmi a hlinenými figúrkami.

– To je dobre, že máte Pavla, – ozvem sa zrazu.

– Mhm...

        Aspoň ťa obráni, keď ti bude chcieť Bublina vyďobať do hlavy ďalšie dierky.

        Nemusí.

        Ty nechceš?

        Nebude treba. Bublina si na trhoch kúpila jedny moje Fialové jablká a celkom sa jej páčili. Povedala, že vonku má obraz asi iné svetlo.

        ­ Aj jej si dal obraz zadarmo?

        ­ Nie. To má za tie dierky.

Vonku začal padať sneh. Mala som pocit, že odštartoval niečo nové v mojom živote. Zatiaľ ešte neviem presne čo. Iba tuším.

 

Epilog
Ďakujem vám za priazeň. Touto kapitolkou sa text končí.

Počet úprav: 1, naposledy upravil(a) 'baucis', 20.01.2010 13:41.

Názory čtenářů
20.01.2010 13:59
patafyzik
Všetko je tak, ako má byť.
20.01.2010 14:29
Montrealer
krásné zakončení
Bublina si koupila fialová jablka
20.01.2010 19:02
Bix
Ďakujem :) Dúfam, že bude aj niečo ďalšie...?
20.01.2010 20:16
sokrates
           JO
20.01.2010 20:17
fungus2

20.01.2010 20:36
josefk
parádní to bylo :)
20.01.2010 23:27
Haber
pekné*
21.01.2010 00:22
ASPASIA
Líbilo moc, celé, od prvního dílu až po ten poslední.
21.01.2010 09:50
baucis
Všetkým vám zo srdca ďakujem. Nepísala som to zbytočne a to ma bude hriať. Ešte raz vďaka
23.01.2010 11:22
adammi
Človek sa stotožní s hrdinkou príbehov. Veľmi dobré, dúfam, že kniha ma úspech, prajem to jej aj tebe*
23.01.2010 18:09
Janina Magali
SKVĚLÉ !!!*1176**1176**1176*

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)