Dílo #40295
Autor:andrgraundka
Druh: Tvorba
Kategorie:Próza/Miniatura
Zóna:Jasoň
Datum publikace:12.06.2007 09:12
Počet návštěv:1247
Počet názorů:10
Hodnocení:4 2 1
Patří do archívu:<Soukromý> Výlov: Výlov/Próza

Prolog
prvá časť päťdielnej ságy
PITCHE (šeck je náhodné)

Internátna izba. Ženské sedia na posteliach vedľa seba a bavia sa. Bla bla bla. Blé. Sú to strašné ženské. Vykrikujú o dušu a o život, takže ich počujú úplne všetci na svete. Internátna izba je súčasťou trojizbového internátneho bytu. ZINA sedí v úplne inej izbe toho istého bytu. Ženské počuje cez tenkú internátnu stenu. Nechce ich počúvať a predsa ich počuje. Ženské hučia ako dinosaury. ZINA sa ich pokúšala prehlušiť vypeckovanou hudbou, ale madam vychovávateľka jej odobrala prehrávač, lebo hučal ako dinosaur. Spolubývajúce jej nikdy neodoberie, napriek tomu, že hučia ako dinosaury po celý čas ich spoločného bývania. V izbe, v ktorej sedia ženské, konkrétne SOŇA, KATA, DANA, ALENA a AŇA, zvoní telefón. Melódia, že frístajla, mimochodom hit z roku neviem, ale aj tak dosť trápny, prezrádza, že ide o SONIN telefón.

SOŇA: (pozrie sa na displej) Bóže, volá mi ten debil.Ženské sa zachichocú, že chi chi.

SOŇA: (stlačí zelené tlačítko, čiže zdvihne) Áno, miláčik?

SOŇA: (telefonuje asi päť miliónov rokov a trepe úplné blbosti)

Ženské sa občas zachichocú, že chi chi, na tom, aká je SOŇA úžasne vtipná a neodolateľná.

ZINU, ktorá všetko počúva cez tú blbú tenkú internátnu stenu, ide poraziť.

ZINA: (si myslí) Ach bože, pomôž.

*Na tomto mieste si dovoľujem zasiahnuť do textu a vysvetliť, prečo sa pri ostatných postavách v tomto texte nikdy nevyskytne zátvorka: “myslí si“. Je to preto, že ostatné postavy v tomto texte nemyslia. Koniec poznámky.*

SOŇA: (končí svoj rozsiahly a nudný telefonát s mužom svojho života) Júj, ľúbim ťa. Maj sa, zlatíčko.

SOŇA: (stlačí červené tlačítko, čím akože zloží a otočí sa na ostatné ženské) To je ale kokot.

Ostatné ženské sa pri tejto poznámke zachichocú, že, ako inak, chi chi. Čím akože ocenia SONIN prístup k mužovi jej života.

Názory čtenářů
12.06.2007 10:04
sokrates
zatím ale úplně o ničem, polepši se

Melódia, že frístajla, mimochodom hit z roku neviem, ale aj tak dosť trápny

co je trapného na zvonění telefonu?
12.06.2007 10:46
jjx
Mně se to dost líbí. Jestli to byl nástin k nějakému pozdějšímu ději, nerozbředne se to a snad i v koncích pátého dílu že by to mohlo gradovat k odsud už promýšlené pointě? No, pak by jsem se teda měli mít na co těšit. Tak pokračuj.


12.06.2007 11:27
Lucija
Som zvedavá na ďalší vývoj deja. Inak by ma zaujímalo - ty si z blavy? :)
12.06.2007 12:08
andrgraundka
nie som z blavy, prečo?
12.06.2007 13:26
Lucija
Mi to trochu pripomenulo štýlom a jazykom andrgraundových blavákov.
13.06.2007 13:31
Natasha
Je to dobře našlápnuté, líbí se mi i ty "režijní" poznámky.
19.06.2007 15:56
stanislav
bezva
27.06.2007 14:53
Haber
axch jo
10.08.2007 23:55
ataman
slabsí, takový nepromakaný.
autobiografický?
16.09.2007 18:36
Shari
whooa
:) to raz bude, až budeš veľká ;)

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)