Dílo #35131
Autor:Stevenson
Druh: Pro pobavení
Kategorie:Próza/Ostatní
Zóna:Jasoň
Datum publikace:09.01.2007 23:47
Počet návštěv:2346
Počet názorů:16
Hodnocení:12 2 5 1
Patří do archívu:<Soukromý> Diotima: Bodrý storky,
<Soukromý> 1Janina: Stevenson

Kobliha a já


On je život taky něco podobného jako smažená kobliha, nebo jak se tomu tady vlastně říká donat, kterou  někdo dostane,aniž ji vlastně chce a ví co to je a hlavně, co je v ní je. Ale protože je ještě blbé a nezkušené a vlastně mu něco říká že ji potřebuje, tak si ji vezme a neptá se co je v ní. Teprve když do ní kousne, většinou pozná, že mu vlastně chutná. A když jí tedy chce opravdu a i s chutí sníst, spadne mu kus té marmelády, nebo co se do toho dává na tu nově vyžehlenou košili. A nechá první flek. Ten pak má dost času čistit, ale nikdy se  to úplně nepovede. Pořád je někde nějak schovaný. Někdo ho vidí hned, ať děláš co děláš. Někdo, kdo má špatné oči se nechá tou jinak bílou košilí oblbnout. Před většinou ho schováváš pod kravatu, nebo sako.A ono, ten život, ví, že moc časem nezmoudříš. To samé se ti stane s hamburgerem a jeho kečupem, propečenou klobásou  k nakousnutí a vystříknutím omastku a mnohdy ne jen na tebe, ale i na toho, kterého jsi  chtěl u té boudy dole na Václaváku pohostit..
A pak jdeš do vršku k museu abys tam nabyl nějaké ty znalosti o světě, do kterého jsi byl na začátku přiveden, právě s tím flekem od marmelády. Ono by se  vůbec to světové dění, s tebou v prostředku něj, dalo porovnat  těmi nejjednoduššími příklady, jenže by to nebylo ono.
Proto, jak jeden začne jaksi ten rozum brát a všímat si i těch fleků na košilích těch druhých, tak aby ten svůj nějak jaksi zamluvil, začne ho navíc zakrývat, i jinak. Třeba právě těmi znalostmi z muzeí, co většinou stojí na vrškách a proto ze vzteku, že se tam dofuněl prakticky zbytečně, protože ty možné znalosti nemůžeš prakticky a v životě pro shánění dalších koblih potřebovat, chce je uplatnit nějak jinak. Mnozí se právě z těchto sadistických důvodů pak stávají učiteli. Jen o té prvotní klobáse se obvykle žákům nezmiňují, aby titíž nezačali právě hledat ten flek od koblihy jejich.
Ti, co to jaksi potřebují z nějakého  vnitřního a ještě sadističtějšího důvodu se mohou stát i knězi a kazateli jakýchkoliv náboženství a protože to chtějí zakrýt ještě víc, říkají tomu prvotní hřích s troufalostí svést to na nevinného hada, jablko, Evu a kdoví  na co v těch náboženství jiných. A ti, co si myslí, že se s tím třeba i dá něco dělat, začnou z těch znalostí z prvotních muzeí dělat vědu, vymýšlet si jak z toho a nakonec posílají lidi i na jiné planety v naději, že třeba tam najdou něco k zakousnutí ještě lepšího a bez té marmelády, co nás pokecala původně. Že při tom, jakoby náhodou objeví i něco, co se dá použít nejen k odstranění těch fleků, ale i samotných jejich  nositelů, je pak už čistě otázkou přirozeného vývoje. A tak další odrůda těch vědců, začne s klonováním…

No a pak, mimo té naprosté většiny co to prostě a jednoduše berou jako pouhý, nevylučitelný fakt a nezáleží jim tak na těch flekách na košili a jinde, jako spíš na tom, aby ty koblihy byly na stole co nejčastěji, jsou tady , mezi námi i tací, co se těmi fleky zabývají s láskou a urputností až sysifovskou a snaží se z nich vytřískat co se dá.
Mezi tuto skupinu patří hlavně dva druhy.
Jedni, kteří jich využívají k vlastnímu prospěchu a bohatnou při tom, jak se ostatní s těmi fleky smiřují a to čím složitěji tím lépe a dráž. To jsou psychologové, psychiatři a jím podobní.
Ta druhá skupina je celkem ostatnímu obyvatelstvu neškodná, protože se snaží a to většinou sama pro sebe a  zdarma  to všechno, pokud možno ovšem také nesrozumitelně vyjádřit na papír. A jeden se někdy až diví, co nás  tady, takových je, že?


Epilog

Zachovej nám Hospodine Literru i Písmáka
Naše dílo nezahyne (I když je snad na draka)

Počet úprav: 1, naposledy upravil(a) 'Stevenson', 10.01.2007 08:47.

Názory čtenářů
10.01.2007 00:07
fungus2

10.01.2007 07:21
guy
jo :-)
10.01.2007 09:04
Haber
hahaha
10.01.2007 09:54
Stevenson
DZC o oceneni nemluve a s omluvou ze asi sita rychlou jehlou a potrebobvala by asi trochu "vytribit". Chtel puvodne i smazat.- ale diky vam, zkusim nechat.-)
a Musli, proc smutek, je to task .-)) co si budeme nalhavat .-
guy/ dik i za pozorne cteni.-)
10.01.2007 10:16
Aglája
Trefa do černého :o)
10.01.2007 10:19
Stevenson
myslis ??_) pokud neni ale ten stred cervene .-))) Di
k
10.01.2007 12:55
Burlev
dobrůTka
10.01.2007 15:54
way
11.01.2007 01:41
evinka
Hurah pro fleky i individualitu!!!!!!!!!!! Ja si je necham, hrde a smele....diky za vyjadreni.......
11.01.2007 10:04
1Janina
Smích ani ne, ale úsměv, ten ano.... :o)
11.01.2007 19:19
Stevenson
dik za cteni a opravdu rad ze libilo i toto ..-))
27.01.2007 11:53
Janina Magali
...čoveče - to má něco do sebe...:)
27.01.2007 20:52
Stevenson
-)) dik ZC..jako ta kobliha, ne ?? marmeladu.. a holt nekdo treba isisky.. bez nadivky .-)

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)