Dílo #16060
Autor:Kodynie
Druh:<žádný>
Kategorie:Próza/Miniatura
Zóna:Jasoň
Datum publikace:01.05.2005 17:20
Počet návštěv:3419
Počet názorů:22
Hodnocení:6

Prolog
Tak jsem psala malou drobnost pro soutěž Hany B. "Váš pohled na svět". Myslela jsem, že je to dostatečně krátké, ale podmínka maximálně 300 písmen se nedá splnit. Kdyby šlo o 300 slov, to by byla jiná. Tak mi z toho vyšla aspoň taková vzpomínková drobnost. :-)
Zastavení v čase

Zastavení v čase

Dívala se dlouze na nebe. Slunce svítilo jako o život. Okolo poskakoval její pejsek. Byl krásný letní den. Stála na louce. Cosi jí zaujalo na obzoru. Něco tam letělo. Nevěděla, co to je. Blížilo se to. Bod se zvětšoval. Stála tiše a zvědavě dál  zírala do dáli. Z bodu se začalo klubat tělo. Nebylo to letadlo, byl to nějaký pták. Stála nepohnutě a skoro bez dechu čekala, co to bude. Už rozeznávala barvu peří i celkovou konstituci letícího, byl to racek. Udivilo jí, kde se tam vzal tak daleko od větší vodní plochy a ptala se sama sebe, kam má asi namířeno. Přeletěl nad její hlavou. Ona se jen otočila a pohledem dál provázela cestujícího racka, dokud z něj zase nebyla jen malá tečka v dáli. Probrala se z transu a zkontrolovala psa v trávě opodál. Byl tam a trpělivě na ní čekal, až se spolu vydají na další cestu.

Počet úprav: 2, naposledy upravil(a) 'Kodynie', 01.05.2005 17:25.

Názory čtenářů
01.05.2005 20:07
Kodynie
U mne se nikdo překvapení nedočká, protože nemám žádnou fantazii. Bylo to jen malé zastavení v čase.
01.05.2005 21:26
Mardou
když myslíš..
01.05.2005 22:02
Kodynie
Mardou napsal(a):
když myslíš..
Já nemyslím, mám v hlavě vymeteno. ;-)
01.05.2005 22:03
Kodynie
Básnílek: :-) Hezký. Ty si pomatuješ zážitky z kočárku? To jsi dobrej. ;-)
01.05.2005 22:15
Montrealer
pěknej pohled na racka *
(já se chvíli bál, že se z toho vyklube UFO ! ještě teď jsem zpocenej.)
01.05.2005 22:40
Kodynie
Montrealer napsal(a):
pěknej pohled na racka *
(já se chvíli bál, že se z toho vyklube UFO ! ještě teď jsem zpocenej.)
UFO? Tý jó, to je nápad, škoda že nebyl můj. Díky. ;-)
02.05.2005 12:11
Seregil
Pěkný... takový do zamyšlena....
02.05.2005 13:45
Dash
Líbí...fajn :o))
02.05.2005 14:37
aldebaran
Odpočinková věc! Pohodovka!*
02.05.2005 19:48
galaxy
*
31.05.2005 09:39
Hester
pěkný zastavení
ale když mně vadí zaměňování "ji - jí" a "ni-ní"
čekal na ní - seděl na ní a čekal, až ho z ní sundají :-)
31.05.2005 18:17
Kodynie
Hester napsal(a):
pěkný zastavení
ale když mně vadí zaměňování "ji - jí" a "ni-ní"
čekal na ní - seděl na ní a čekal, až ho z ní sundají :-)
Já si tohle pořád pletu (ji/jí a ni/ní), myslím že už se toho nedokážu zbavit. Chvilku si dávám pozor a pak na to zase zapomenu. Tohle gramatické pravidlo mi nějak nechce přejít do krve, to je jako když jsem v ruštině psala všude Těbjá místo Těbje, prostě se mi Těbjá víc líbilo a nebyla jsem schopná si zapamatovat gramatické pravidlo na jeho správné použití. :-)
31.05.2005 18:20
Hester
jé, ty ses taky ještě učila rusky?
šestnáctiletej (velmi chytrej) syn kamarádky, když viděl text v azbuce, tak se ptal, jestli je to řecky...
31.05.2005 18:26
Kodynie
Hester napsal(a):
jé, ty ses taky ještě učila rusky?
šestnáctiletej (velmi chytrej) syn kamarádky, když viděl text v azbuce, tak se ptal, jestli je to řecky...
Jo, jo, jsem ještě generace, kdy se ruština učila povinně od třetí třídy základní školy. :-) Ale to Těbjá jsem notoricky používala až na gymplu v písemkách.
31.05.2005 18:29
Hester
já z ní ještě maturovala... ale dneska už bych neměla nárok...
31.05.2005 18:34
Kodynie
Hester napsal(a):
já z ní ještě maturovala... ale dneska už bych neměla nárok...
Taky jsem z ní povinně maturovala, prolezla jsem s trojkou (to je slušné), čeština byla taky trojka (to už mne tolik nepotěšilo) a pak jsem maturovala z matematiky a Programování a počítačových systémů, obojí za jedna a ještě pochvala od předsedy komise před kluky (byly tři z naší čtveřice), že si ze mne mají v tomhle směru vzít příklad. ;-)
31.05.2005 18:39
Hester
:-)

Já už nemusela, ale věděla jsem, že z ruštiny odmaturuju líp než z němčiny... dneska by to bylo přesně naopak. Z matematiky bych byla s jistotou prolítla, naštěstí jsme ji neměli povinnou, dva roky před náma zrušili i povinnou maturitní písemku. Měla jsem celkem kliku na otázky, z češtiny jsem si vytáhla poválečné drama a celou dobu jsem mlela o Čapkovi, a z ruštiny svobodnoje vrémja - zimój ja ně guljáju :-) a z biologie ekologii, akorát z chemie jsem měla těžkou ruku - deriváty karboxylovejch kyselin, a to bylo za tři s nápovědou zprava i zleva :-) eště teď je mi špatně :-)
31.05.2005 18:47
Kodynie
Hester napsal(a):
:-)

Já už nemusela, ale věděla jsem, že z ruštiny odmaturuju líp než z němčiny... dneska by to bylo přesně naopak. Z matematiky bych byla s jistotou prolítla, naštěstí jsme ji neměli povinnou, dva roky před náma zrušili i povinnou maturitní písemku. Měla jsem celkem kliku na otázky, z češtiny jsem si vytáhla poválečné drama a celou dobu jsem mlela o Čapkovi, a z ruštiny svobodnoje vrémja - zimój ja ně guljáju :-) a z biologie ekologii, akorát z chemie jsem měla těžkou ruku - deriváty karboxylovejch kyselin, a to bylo za tři s nápovědou zprava i zleva :-) eště teď je mi špatně :-)
No já neměla matematiku jako povinný předmět, za nás se povinně maturovalo jen z češtiny a ruštiny a matika byla dobrovolný předmět. Já bych si zase netroufla maturovat z chemie a z biologie možná. :-) Nemám ale špatných vzpomínek na maturitu, jen ten den mi praskl zip na sukni a já si jí nemohla jít domů vyměnit a paní zástupkyně ředitele mne na to upozorňovala, ale já s tím nemohla nic dělat, protože můj domov ležel dvacet kilometrů od místa maturit.
26.05.2006 21:57
vesuvanka
příjemné a obrazné zastavení v čase... :-))) TIP
koukám, že se tu rozvinula diskuse o maturitních předmětech, my jsme měli povinnou matematiku, češtinu a ruštinu a volitelný předmět - vybrala jsem si chemii a asi ne náhodou jsem si vytáhla síru :-))))
26.05.2006 22:08
Kodynie
Vesuvanka: Děkuji Ti za milou návštěvu. :-)
[ << ] [ < ]

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)