Téma #617
Autor:Monty
Fórum:
Otázky a odpovědi
Datum publikace:26.09.2007 13:04
Počet návštěv:883
Počet názorů:18

Jak to dělaj kosmonauti?
Díky milé písni bratří Ebenů (viz http://zpevnik.100plus.cz/texty/j-texty/jak-to-delaj-kosmonauti.htm) jsme se se synkem dostali k vážnému filosofickému problému. Jak to dělaj??? Mají v kombinéze ňákej pytlík nebo prostě něco kam by to hned chytli? Nevíme. Vy ano?

Názory
26.09.2007 13:13
Pomerančová
monty, koukni:
http://www.vesmir.cz/clanek.php3?CID=6237

:-)
26.09.2007 13:40
králík Amálka
Nepředpokládá se, že by v té době šli kosmonauti na velkou stranu, pro případ nouze mají ve skafandru plenky.

já to tušil!
26.09.2007 13:42
králík Amálka
Z raketoplánů se čas od času, když se nádrž naplní, vypouští moč do kosmického prostoru.

hm a Klaus jako že se země nevotepluje! votepluje, tou močí!
26.09.2007 13:49
_-.-_
jak to dělají kosmonauti, nevím, ale vím, jak to dělá slon

26.09.2007 14:01
guy
měla by ses preventivně připravit na chvíli, až se syn zeptá, jak to dělají kosmonauti s kosmonautkama - teda - pokud to už zjištěný nemáš :-)
26.09.2007 14:01
králík Amálka
Na Marsu byl život a možná tam je dosud
Dočetl jsem se, že peroxid vodíku se rozkládá teplem. A také železem, mědí, manganem, niklem a chromem. Na Marsu byl nalezen siran železnatý, který peroxid vodíku okamžitě rozkládá. Na Marsu nemohou existovat peroxidy v takovém množství, aby vytvářely nepříznivé podmínky pro přežití živých organizmů. Na Marsu byla tekutá voda a je tam dosud ve velkém množství. A dokonce občas i teče. Zejména tehdy, když teploty dosahují 20 stupňů Celsia. Mars nebyl v posledních 3 miliardách let suchý a prašný. Právě naopak. To také tvrdí NASA, že tam voda byla a existují dokonce z poslední doby snímky dokazující tekoucí vodu. Sonda Viking kdysi údajně podle konstruktéra příslušných experimentů Dr. Gil Levina identifikovala bakterie. Jenže NASA výsledky špatně interpretovala a vytvořila mýtus o okysličovadlech v půdě. Ty tam ale vzhledem k nálezu síranu železnatého existovat nemohou. Na Marsu byly pojízdnými roboty Spirit a Opportunity nalezeny fosilie jako např. crinoidi, trilobiti, mořští ježci, korály a další organismy. Oba roboti se pohybovali totiž v oblasti, kde dříve býval oceán. Na Marsu existoval komplexní život jako na Zemi. Snad až do stadia vývoje, které na Zemi nazýváme druhohory. Je docela možné, že tam život v nějaké formě, například bakteriální, dosud existuje.
Igor Tureček
26.09.2007 18:31
way
guy napsal(a):
měla by ses preventivně připravit na chvíli, až se syn zeptá, jak to dělají kosmonauti s kosmonautkama - teda - pokud to už zjištěný nemáš :-)
.. práve pre toto ma názov pritiahol:-)
26.09.2007 18:35
stanislav
way napsal(a):
guy napsal(a):
měla by ses preventivně připravit na chvíli, až se syn zeptá, jak to dělají kosmonauti s kosmonautkama - teda - pokud to už zjištěný nemáš :-)
.. práve pre toto ma názov pritiahol:-)
hm. to je normálka u básnířek. se těmhle věcem nedivim.
26.09.2007 22:01
Rubik-On
stanislav napsal(a):
way napsal(a):
guy napsal(a):
měla by ses preventivně připravit na chvíli, až se syn zeptá, jak to dělají kosmonauti s kosmonautkama - teda - pokud to už zjištěný nemáš :-)
.. práve pre toto ma názov pritiahol:-)
hm. to je normálka u básnířek. se těmhle věcem nedivim.
písničku sem nečet (to je divní splovní spojení), tak sem si taky myslel... no...
27.09.2007 16:31
Emily
Jestli vás fakt zajímá, jak to dělají kosmonauti, tak vám doporučuji svůj televizní cyklus pro děti Futuruskop, kde Evě Holubové vysvětlují její dvojčata, jak fungují různé vynálezy. Ve 4. díle, jehož noticku přikládám, se to dozvíte se všemi možnými detaily. A pokud to nestihnete v televizi, tak po odvysílání najdete ten pořad v on-line vysílání ČT.

středa 10.října ČT1 16,45 Futuroskop: Kam chodí i císař pán pěšky
Eva Holubová a její děti Adam s Karolínou se dozvídají, jak vypadal záchod ve středověku a taky jak funguje ten vesmírný.

tisková zpráva:
Moderní a čistý záchod je dnes zcela samozřejmou součástí našeho života. Nebylo tomu tak vždycky. Když se herečka Eva Holubová a její děti Adam s Karolínou rozhodli vypravit se za historií záchodů, neušili, jak úzce s nimi souvisí i slova, kde by nás to nenapadlo – třeba prevít. Podíváme se s nimi a s doktorem Tomášem Durdíkem, jak vypadal záchod ve středověku, i do Londýna v létě roku 1858, jemuž se v dějinách Anglie říká rok velkého puchu. V pražském Ekotechnickém muzeu se dozvíme od profesora Jiřího Wannera dozvíme, co všechno s našimi moderními a čistými záchody souvisí . A na téměř nejčastější otázku, kterou dostávají podle informací agentury pro vesmírný výzkum NASA astronauti,totiž jak se na kosmické lodi chodí na záchod, odpovídá publicista Antonín Vítek.
30.09.2007 17:23
Boterka
plastova uzka nadobka, ta se pripoji k te one casti tela, nadobkou hadici do pytlika, plastoveho, vcucne se to, pytlik se pak vyhodi z lodi ven. jednou to ukazovali v tele
takze leti-li vzduchem balonek, neradno ho hned chytat a otevirat...
30.09.2007 17:25
Boterka
omlouvam se - nevsimla jsem si, ze aviza sla celeme svetu
30.09.2007 17:31
Pomerančová
Boterka napsal(a):
plastova uzka nadobka, ta se pripoji k te one casti tela, nadobkou hadici do pytlika, plastoveho, vcucne se to, pytlik se pak vyhodi z lodi ven. jednou to ukazovali v tele takze leti-li vzduchem balonek, neradno ho hned chytat a otevirat...
tak ja balonky teda chytat nebudu -a  avi mi nevadi, aviza miluju :-)
01.10.2007 18:03
stanislav
tak jedno avízo pro milovnici avíz. ale k těm hajzlíkům zrovna nemám nic chytrýho...
01.10.2007 18:16
_-.-_
k hajzlíkům jako k záchodům nebo tím myslíš kosmonauty? :)
01.10.2007 18:19
_-.-_
01.10.2007 19:39
stanislav
kosmonauti jsou fajn. trénovaný. a zmužilý!
02.10.2007 00:39
Pomerančová
stanislav napsal(a):
tak jedno avízo pro milovnici avíz. ale k těm hajzlíkům zrovna nemám nic chytrýho...
a milovnice aviz dekuje
ke kosmonautum take nemam nic
a proti nim take ne :-)

Přidat názor
Avízo:
Jen pro autora

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)