Téma #549
Autor:ataman
Fórum:
Literatura
Datum publikace:07.08.2007 11:17
Počet návštěv:1687
Počet názorů:17

Znáte nějaké zahraniční servery literátů-amatérů?

V českém internetu to jsou Písmák, Totem a LiTerra. Wikipedie pak uvádí ještě jakési  SAPSI.

Zajímalo by mě, jestli uživatelé Literry mají nějaké zkušenosti se zahraničními literárně-amatérskými servery. Znáte nějaké? Nebo snad na nějakých publikujete? Podelte se prosim svymi zkušenostmi a odkazy.

Zajímají mě hlavně středo-východoevropské, momentálně asi nejspíš chorvatské. Ale budu moc vděčný za jakékoliv připomínky.

 

 

Počet úprav: 1, naposledy upravil(a) 'ataman': 07.08.2007 11:23.

Názory
07.08.2007 12:00
Albireo
V českém Internetu je jich mnohem víc. SAPSI je evidentně překlep, existuje SASPI (Společenství Amatérských SPIsovatelů). Dále pak www.blueworld.cz, www.liter.cz, www.epika.cz, charakterem se literárnimu serveru blíží i www.zpovednice.cz, www.wagon.cz a www.maryska.cz

Přístupný pouze po schválení členství je www.basnilkove.com, zato jde o server s velmi kvalitními autory a díly a mimořádnou atmosférou.

Z východoevropských bych jmenoval aspoň www.literra.ru (!)
07.08.2007 12:35
Atalanta
Navazem s tema Rusakama druzbu? :)
07.08.2007 14:40
Monty
Atalanta napsal(a):
Navazem s tema Rusakama druzbu? :)
Jasně!
A budeme jezdit vlakem družby do Ruska a opíjet se jako carský důstojníci!
V tom vlaku poblijeme sedačky a možná bychom mohli i vyhodit cestou nějakou tu průvodčí ven na mráz, pak o nás natočej film a budeme rázem slavný všichni!
07.08.2007 16:00
Natasha
Díky za zmínku, Albi, ale musím podotknout, že Wagon (www.almanachwagon.cz, ta lépe zapamatovatelná verze byla v době naší registrace domény obsazená) se literárnímu serveru moc nepodobá, neboť tam nelze volně publikovat, chybí i možnost reagovat pod díly a každý text je redigován - takže jsme opravdu spíš on-line časopis.

Jinak existuje třeba i http://www.minimax.cz/ nebo http://www.humanart.cz/ - a ani to jistě ještě nejsou všechny. Je toho tady zkrátka strašná spousta, ačkoliv ty tři uvedené atamanem by úplně stačily, stejně se to nedá učíst a navíc se spousta lidí kopíruje napříč všemi :)
07.08.2007 16:19
Natasha
A zapomněla jsem uvést ten zahraniční příklad :)
http://allpoetry.com/

A tady je šikovný rozcestník, který mi ušetří další přepisování - všelijakých poetických linků je tam tuna:
http://www.poetrysuperhighway.com/search/Poetry_Links_Online_Poetry_Resources.ht
ml

07.08.2007 17:17
ataman
díky. bylo by faj vytvorit nejakou obecnou databazi literarnich serveru, kde se da publikovat. mohlo by to byt z vice duvodu uzitecne.
07.08.2007 18:03
ataman
...i kdyz jsem mel na mysli neco blizsiho, nejake polske stranky? srbske? nabo slovenske?

jsem se koukal, ze tu literruru ma na svedomi jeden clovëk.
07.08.2007 20:09
adammi
Zo slovenských poznám www.slavonica.eu , ale je to začinajúci server,a tiež aj prispievatelia.Ale skús.
08.08.2007 11:11
stanislav
Atalanta napsal(a):
Navazem s tema Rusakama druzbu? :)
adammi napsal(a):
Zo slovenských poznám www.slavonica.eu , ale je to začinajúci server,a tiež aj prispievatelia.Ale skús.
do tohohle bych nešel. jsem xenofob.
08.08.2007 11:49
Natasha
ataman napsal(a):
díky. bylo by faj vytvorit nejakou obecnou databazi literarnich serveru, kde se da publikovat. mohlo by to byt z vice duvodu uzitecne.
Problém je ve formulaci "bylo by" - pokud Ti ten nápad připadá užitečný, vrhni se do toho :)

Pokud jde o oblast střední Evropy a slovanské země, problém bude v tom, že jen málokdo mluví některým z těch jazyků. Předpokládám, že na katedře slavistiky bys uspěl spíš...
08.08.2007 13:36
ataman
ved' hej! :) uz se do toho vrham.
http://gak.com.ua/
http://www.maysterni.com/ - par ukrajinskych serveru
08.08.2007 14:46
saša gr
zahraniční? a co třeba slavonica.eu ? :-)
08.08.2007 14:49
saša gr
ajo on už to něgdo řek...
10.08.2007 16:56
James Juyce
na slovensku napr. www.citanie.madness.sk (tam som aj ja), pricom viacero autorov z tohto servera sa realizuje najma na Pismaku + www.k6.sk
13.08.2007 13:43
Zvrhlík
Jestli umíte číst azbuku tak tady jeden web je: http://www.poetabg.com/ (asi je to srbská stránka)
13.08.2007 22:56
ataman
super. díkekuji vsem. kdybyste nekdo narazil na neco noveho, dejte vedet.
27.08.2007 15:46
Edvin13
wiersze.bej.pl Polský básnický server. Poláci jsou národem nositelů Nobelovy ceny za literaturu (mají jich snad pět) a hodně čtou. To se projevuje i v množství "vyprodukovaných" děl - denně jich tam přicházejí stovky. Stojí zato podívat se na ty, kteří jsou nejpopulárnější - uvedeni jsou vpravo. Ale i někteří málo populární nejsou špatní, jako např. můj přítel ju-li-an.

Přidat názor
Avízo:
Jen pro autora

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)