Téma #25
Autor:Leodegrance
Fórum:
Literatura
Datum publikace:03.11.2004 13:44
Počet návštěv:3712
Počet názorů:176

PŘEDPOKLADY TVORBY, SEBEREFLEXE A KRITIKA
Vážení i nevážení, milí i nemilí!

Jsem na rozpacích a nevím dost dobře, jak se ctí splnit svůj slib. Tedy otevřít fórum o tom, co je a není poezie a co si kdo o tom myslí.

Někteří z vás mi dávají najevo, jedni taktně, druzí natvrdo, že nejsem nic než nebetyčný nafoukanec a zakomplexovaný ubožák, a mé kritiky jiných děl že nejsou nic než sprosté urážky.

Jsem zde tedy za uhrovatého puberťáka, který zlolajně vskočil do pískoviště, kde si loztomilí chlapectové a holcicty plácají klásné bábovicty, a s hnusným úšklebkem jim je škodolibě rozkopal.

Ale to je nedorozumění. Domníval jsem se, že vstupuji na veřejný literární server, byť amatérský. Místo toho mě jímá (doufám jen paranoidní) podezření, že jsem se octl v jakémsi Spolčení hlupců, v jakémsi polomafiánském rodinném podniku, jehož účelem není literární tvorba, ale literární onanie a následné poplácávání se po ramenou.

Dozvěděl jsem se zde totiž také, že snaha o high poetry je totéž co hrabat se v ucpaném odtoku, a že se nesmím navážet do Wopiho, který je, což jsem nevěděl, ze 70 procent tatíček zakladatel tohoto serveru. Takže hraju unfair...

Rád bych proto věděl, jaký je názor většiny. Buďto se vystěhuju i se svými plky, bludy, komplexy atd., nebo si zde budu tiše publikovat své naduřelé veršíčky, vyjadřovat se budu pouze na tomto fóru a pouze k věci, a názory k dílům budu psát pouze na požádání. A Wopi, kterého bych raději nazval Montfleury, a jeho klaka mě doufám budou ignorovat... Přesto věřím, že všecko lživé a pokrytecké jednou shnije...

Děkuju všem, kteří dočetli. A předem velmi děkuji těm, jimž stojím alespoň za tři veřejná slova, která mi budou adresovat:

A) Běž do prdele;
B) Zůstaň a publikuj;
C) Pokračuj jako dřív.

V případě A) vysublimuju a vy si oddechnete, jestli vůbec za úlevný oddech stojím. Totéž v případě. kdy se nebudete namáhat s třemi slovy pro ubožáka zakomplexáka.
V případě B) a C) začnu v tomto fóru s pojmem kritika, se vším, co s tím souvisí, a také vysvětlím ony domnělé urážky.

Výslovně prosím o tři veřejná slova Wopiho a Albirea, jakkoli jsou mi nesympatičtí či sympatičtí.

S pozdravem všem na Liteřře
Leodegrance

Počet úprav: 2, naposledy upravil(a) 'Leodegrance': 03.11.2004 15:03.

Názory
03.11.2004 14:59
Joker
Domnívám se, že tenhle server je veřejný, takže podobné otázky nemají hlubší smysl...

Kdokoliv si tě může šoupnout do filtru a mít od tebe klid - což si myslím by byla škoda, protože tvoje poezie, jako jedna z mála tady, je opravdu originální..

Jinak C)

P.S. Jako rodinný podnik mi to tu připadá taktéž...kdejaký nesmysl je oceňován tipy...Byl bych tudíž pro zavedení nového políčka u názorů "Tip ze známosti"..:)
03.11.2004 15:35
stanislav
kdo moc filtruje, přefiltruje...
kdo hledá tříšku bůhvíkde, sám je slepej...
a rodinnej podnik to tu pro mě na 100% neni, já to tu beru za veřejnej prostor, a to, že si je někdo bližší či nic, je jen jeho věc.

co je poezie? potřeba se vyjádřit a sebenacházet i díky veršům či čemu druhého, neumim to jinak vtipněji vyžvejknout. a s tim odpadem to je fakt vážný, furt to neteče, ale co nevidět příde instalatér. což je děsně poetický a inspirativní, už jsem jednomu věnoval celou povídečku. a zveřejnil a mejlem se mi vozval chlap, že toho Benáka taky má chuť nakopat do prdele. :o))
03.11.2004 15:47
Leodegrance
stanislav: ale no jó, nekopíruj v názorech Montfleuryho, to už jsem všecko slyšel :o) Mám halt břevno v oku a Vám všem vyčítám třísky...

No ale esli máš fakt trabl s odpadem, nejsem sice instalatér, ale jako fotřík od rodiny už jsem pár ucpanejch výlevek dal dohromady, přestože jsem nafoukanec odtrženej od reality :o)
03.11.2004 15:51
Jeff Logos
Jestli je pravda, že je ti 32 let, jak píšeš ve své vizitce, tak se domnívám, že bys měl být vyzrálejší a dívat se na věci, tedy i na tvorbu zde s větším nadhledem, než jak jsi předvedl v úvodu k této diskusi. Z úvodu čiší jakási ukřivděnost a zmatení nad tím, jak tě ökolitý světnechápe a obrazně řečeno ti hází klacky pod nohy.
Obdobně i rozhodnutí, co s tebou, které mají přijmout čtenáři a jež jsi formuloval pod body A/ B/ C/ jsou ve své podstatě formou psychické ho vydírání, která pramení z popsané stavu tvé duše. Takto kladenými požadavky se v podvědomí čtenářů znechucuješ.
Samozřejmě nemohu vyloučit, že jsi mimořádně citlivá básnická osobnost, která prožívá rozkolísané zmatky duše a v podstatě má na určitou "nevyhrocenost" morální právo. Pokud tomu tak je, tak svá předchouí slova beru zpět a hluboce se ti omlouvám.
Z druhé strany ani nemohu vyloučit, že svýmchování něco skrýváš. nebyl by čas udělat "coming-out", třeba by se ti ulevilo?
Nicméně podle tvé tvorby i ostatních písemných projevů, které sleduji, nemám dojem, že jsi takto emocemi zmítán. Také proto jsem si dovolil úvodní kritická slova. Celkově řečeno nezdá se mi, že bys psal špatně a rád se tvými díly probírám.
Doplnil bych tvoji nabídku o písmeno D/ - Dělej si co chceš.
Myslím, že právě v tom spočívá svoboda tohoto serveru. Podmínkou je nikoho neponižovat, neurážet, nezesměšňovat. Ale to jsou podmínky přijatelné a vyžadovatelné v každé civilizované společnosti.
A jestli tady někdo dává tipy ze známosti a v rámci rodinného podniku a nebo třeba dává tipy všem holkám, protože si plete tento server se seznamkou, tak ať tomu tak je. Co má být? Stejně to všichni okamžitě poznají.
A pokud se najde byť jediný čtenář, který upřímně pochválí nebo dát tip, tak zaplať Bůh za něj. Jistě pak hřeje potěšení, že alespoň jeden spokojený čtenář existuje. Jeff
03.11.2004 15:52
stanislav
já to břevno nemířil na tebe, ale do řad partičky, co sme vyzmizeli se z písmáku, když to tam stálo za starou belu, jakože se tam nesmělo mluvit sprostě a tak... a i na sebe, jsem děsně sebekritickej... hihi

a tvou pouetry jsem ještě neštudoval, rád se podívám.
03.11.2004 15:54
stanislav
z celé džeffovy stúdie mi přijde jediný, co má hlavu a patu, to dé. hihi
jinak to je klasickej moralistní blábol. což je tady jaksi pravidlem a úzusem.
03.11.2004 15:56
Aki
á, promluvil pánbů :o) všichni tu plácáme sračku na sračku, až konečně přišel ten, co nám ukáže, jak se to má dělat...
Stanislave, ty máš konexe na tom hradě, nešlo by nějak zařídit, aby byl na tendlentenc popud vyhlášenej 3. listopad státním svátkem? :o)
03.11.2004 15:56
Jeff Logos
Stanislave, děkuji ti za názor k mému příspěvku.
03.11.2004 15:58
Aki
btw. tady se neposílá do prdele, alébrž na Písmáka :o))
03.11.2004 16:01
stanislav
sem se včera na písmák lognul. jsem hoden posměchu. ech. ale zatim tam své kongeniální tvůrčí bláboly nezasílám, von Lyrda mi to sem tam sjede na totemu.... hihihihi

a na Hradě už nemám konexe, všecky nás vyfakovali, teď dělám do dopisů end balíků.
03.11.2004 16:04
Aki
stanislav napsal(a):
sem se včera na písmák lognul. jsem hoden posměchu. ech. ale zatim tam své kongeniální tvůrčí bláboly nezasílám, von Lyrda mi to sem tam sjede na totemu.... hihihihi

a na Hradě už nemám konexe, všecky nás vyfakovali, teď dělám do dopisů end balíků.
dybys potřeboval poradit, tak s tím mám zkušenosti, na vojně jsem dělal jeden čas pošťáka :o)
ale neříkej, že ti na tom hradě nezůstalo pár známých, kamarádů a tak... třeba takovej Venca Klausů... :o)
03.11.2004 16:05
Leodegrance
Jeff Logos: Díky že to říkáš. Máš v určitém ohledu pravdu. Pakliže jsem se dopustil psychického vydírání, učinil jsem tak nechtíc. Wopi, teda Montfleury jsm chtěl říct, má patrně pravdu, když mě viní z toho, že si tu ventiluju komplexy. Jenomže s těmi komplexy se to má dle mě stejně jako s tou okřídlenou hláškou o onanii (kdo tvrdí, že si ho nikdy nehonil, honí si ho dodnes). Takže kdo nazývá ostatní zakomplexáky, má sám komplexy, jenže si je neumí přiznat a už vůbec se s nimi poprat :o)
03.11.2004 16:07
Leodegrance
Jeff Logos: Jo, eště jedna věc, co ten coming-out? To jako myslíš, že jsem buzík? :o)))

No jsem otec od dvou dětí a zajímaj mě prsatý intošky. A zároveň jsem bukvice :o)
03.11.2004 16:16
Jeff Logos
Leo, i kdyby jsi byl buzík, tak co???? Ne, nemyslím si to. Prostě jsem tě chtěl vyzvat, aby ses vyzpovídal, pokud chceš. Tady je dost lidí, kteří by tě vyslyšeli a určitě by neragovali nepřátelsky.

Já jsem se o komplexech nezmínil. Myslím, že ty sám jsi mé řeči o rozkolísanosti povýšil na komplexy.

Já se rád přiznám k tomu, že mám komplexy (jako například z pleše) a nebudu ani zastírat, že příležitostně onanuji.
03.11.2004 16:23
Leodegrance
Jeffe promiň, to je nedorozumění. Přiznávám bez mučení, že jsem rozhozen a roztrpčen, a moje psýcha potřebuje psychiatra, jak prohlásil Montfleury :o)))
Taky příležitostně onanuju a mám hafo komplexů. Ale s tou zpovědí... Vyzpovídám se těm, o nichž si budu myslet, že mi rozumějí. Jsem halt asi zbabělec.
V každým případě si vážím toho, žes mi věnoval tolik řádek...
03.11.2004 16:31
stanislav
bejt citlivej a přitom nemilosrdnej a drsnej, to je přeci lidské. i pakližes už ne pubescentem, který neví, co činí. ale lidské je i věci brát moc doslova, nebo nějak vztahovačně, já moc opatrnej nejsem, a dělám miliony kiksů, takže ti svým způsobem tak nějak rozumím, ale stopro jsou taky tací, který sereš, to je druhá stránka mince. že o tom tady veřejně píšeš, je fajn, nějaký žvatlání za zády druhejch, popřípadě užírání se bez vysvětlivky, je vo nervy.
03.11.2004 16:32
Jeff Logos
Samozřejmě: co se týká vyzpovídání, tak platí můj bod D/. I duševní striptýz se musí dělat uvážlivě. To, že jsi s touto debatou začal, ukazuje, že nejsi zbabělec a hodláš hledat východiska z rozhození a roztrpčení, jak jsi napsal. Nemáš zapotřebí shazovat sám sebe.

Ä pokud ti někdo doporučuje psychiatra s ironickým nádechem, tak se možná sám bojí přiznát, že mu zahřejvá kanape každej tejden a každý den spapá hrstičku cyklickejch antidperesiv. (BTW Jako kdyby na to něco zvláštního bylo, že chodíme k psychiatrovi)
03.11.2004 16:38
Natasha
Obecně:

Literární kritika (je-li skutečně literární kritikou a nikoliv osobním napadáním či jakousi lokální pseudopolitikou) je podle mého názoru zcela na místě.

Zároveň je ale třeba si uvědomit, že někteří lidé nechtějí být kritizováni a publikováním zde pouze hledají spříznění. Tam nemá smysl se za každou cenu snažit připomínkami ohledně formy a obsahu bušit na zavřené dveře. To si ale obvykle kritik s autorem vyjasní hned při první konfrontaci, takže tím se to řeší.

***

A konkrétně k Tobě, Leodegranci:

Nepřečetla jsem samozřejmě vše, co jsi kde napsal, ale z toho, co jsem četla, nevidím důvod, abys se svými reflexemi přestával. Vytýkání formálních chyb nebo slovní otřepanosti je podle mne v pořádku. Stejně tak je dobré, když si autor kromě "líbí/nelíbí" může přečíst i hlubší literární znalostí podpořený názor. A i když je odmítavý, může být inspirací.
Takže, samozřejmě: C), případně to Jeffovo D)



03.11.2004 16:38
Leodegrance
no jo, dyť právě proto jsem to sem šoup. Nesnáším nějaký zákukisní pomlouvání a rád naivně říkám svoje mínění na plnou hubu. A to, že si to někdo vene osobně, mě pak velice mrzí...
03.11.2004 16:49
Jeff Logos
Dobře jsi udělal Leo. Taky na průběhu diskuse je vidět, že ti co mají na hlavě máslo zákulisního pomlouvání, zatím zarytě mlčí. Rád bych se v tomto odsudku mýlil. Třeba si jen pečlivě připravují formulaci svých příspěvků.

Ad Natasha: Podle mého soudu literární kritika je užitečná v tom, že ukáže (pokud je dobrá) nějaké směřování díla a také poukáže na nedostatky. Pokud autor literární kritiky zamíchává do textu své emoce či zášť k autorovi, pak je směšný.
Vcelku alergický jsem ovšem i odborné kritiky, které se zabývají puristickým škatulkování. Takové kritiky v podstatě nic nepřinášejí. Zdá se mi, že "kritik" umí jen zaškatulkovat a chce se zviditelnit.

Nejcennější jsou osobní imprese, i když jsou vyjádřeny třeba jednoslovně "líbí/nelíbí".
[ > ] [ >> ]

Přidat názor
Avízo:
Jen pro autora

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)