Téma #1249
Autor:Mario Czerney
Fórum:
Obecná diskuze
Datum publikace:17.09.2010 16:46
Počet návštěv:3087
Počet názorů:47

Jste pro nebo proti jaderným elektrárnám?
anketa: Jste pro nebo proti jaderným elektrárnám?

Počet úprav: 1, naposledy upravil(a) 'Mario Czerney': 17.09.2010 17:07.

Názory
21.10.2010 13:53
Nechci
ad2) Já na tom taky nevidím nic závadného. Jen by mě zajímalo, co bude, až se ta sanace přestane vyplácet. Jestli už bude ta směs v podzemí natolik zředěná, že bude bezpečná. A pokud nebude, jestli budou v sanaci pokračovat.

ad1) Ať člověk vymyslí jakoukoli technologii, celkové náklady na její vývoj, výrobu a provoz budou vždycky přímo úměrné množství energie, kterou s její pomocí získá. Takže dokud budeme pohánět pokrok vyčerpatelnými zdroji, budeme je vyčerpávat pořád stejně rychle, ne-li rychleji. Neušetříme ani ň. To je logický, ne?
22.10.2010 23:08
Vích
nemám nic proti vědě, naopak, a věda by neměla být proti ekologii, naopak, ruku v ruce, pokud se hašteřej, tak je něco v prdeli.
25.10.2010 22:02
Humble
Nechci:

ad 2) Měli by to ředit ještě docela dlouho - tohle je totiž šílený průšvih. Havarovaný blok v Jaslovských Bohunicích se také desítky let chladil, a dost možná, že se ještě stále usilovně chladí. Likvidace jaderných průšvihů je vždycky běh na dlouhou trať a věci zrovna dvakrát neprospívá, že se o tom mlží a mlčí, i když se dělá poměrně dost.

ad 1) Budoucí vývoj se dá těžko předvídat. Termojaderná fúze už měla být dávno vyřešena, a zatím čím déle a intenzívněji se na problému pracuje, tím je cíl vzdálenější. Snad se v dohledné době podaří alespoň vyrobit kloudné solární panely.
23.03.2011 22:33
Mario Czerney
18.04.2011 12:11
Kocourek
Albireo napsal(a):
 
Vích napsal(a):
... Neni jasné co s vyhořelým jaderným palivem.
Budoucnost je v úsporách, alternativních obnovitelných zdrojích. Pro technokraty je nadějí studená fůze, ale to se teprva uvidí...
Po fyzikální stránce je jasné, co s vyhořelým palivem. Jenom je to potřeba vyřešit technicky, a to je běh na dlouhou trať.
Uspořit se nedá tolik, kolik by bylo potřeba, úsporami se problém jenom zmenší, ale neodstraní. Dosavadní obnovitelné zdroje jsou cesta do pekla, třeba absolutně není jasné, jak ekologicky snesitelně likvidovat staré solární panely. Nemluvě o "estetické" stránce větrníků a solárních polí, které navíc zabírají zemědělskou půdu.
Dovedu si představit solární moduly na oběžné dráze či třeba na Měsíci a přenos energie směrovaným paprskem. Zatím je to spíše sci-fi, ale prý se to zkoumá. Je to otázka investic a tak v dnešní krizi do toho naši ekonomové nemohou či nechtějí jít! Ale pro začátek bych dal solární články místo všech těch uhozených bildboardů podél silnic, na reklamy bych vyhradil určité plochy, kde by se promítali stejně jako kdysi týdeníky v non stop kinech. /Taky jedno komančské dítě, které z principu moderní hospodáři vylili i s vaničkou! Tehdy kdo chtěl, shlédl týdeník, k tomu nějaký zajímavý šot a příp. komedii s Chaplinem či Frigem, kdo nechtěl, toho neobtěžovala reklama dokonce i na držácích v MHD!/ Ta spotřeba el. energie by se uhradila z těch panelů a ještě by na lecos zbylo...
21.04.2011 10:35
Kocourek
Oprava: Promítaly!
[ << ] [ < ]

Přidat názor
Avízo:
Jen pro autora

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)