Téma #1026
Autor:neverdie
Fórum:
LiTerra
Datum publikace:05.02.2009 14:42
Počet návštěv:3427
Počet názorů:227

Není čas na další Výlov?

Počet úprav: 1, naposledy upravil(a) 'neverdie': 05.02.2009 14:42.

Názory
05.02.2009 15:38
Standa
nevim. když jsem robili Výlovy, sesypalo se to po prvnim, Gossen se na to vykvajz a já nechtěl to organizovat, abych nebyl za moc aktyvního, ale estli do toho chceš jít, přidám se...
05.02.2009 15:40
Standa
http://www.literra.cz/moduly/autor/php/stranka_autora.php?autor_id=2915
05.02.2009 15:40
Výlov
neverdaj, chci Tě!!!
05.02.2009 15:42
Výlov
Výlov prózy, duben - září 2007

Tak a bez nějakých úvodních řečí se do toho hned pustíme:

Pěkně vypointovaná je lehce absurdní záležitost
Požeň to vo štok!. Její autorka Aglája se v komentáři přiznává, co ji při psaní inspirovalo: "Stačila kombinace faktu, že manžel šel včera do kina na nového Spidermana a zároveň jsem četla nějaký článek o vzhledu nové pražské knihovny... to ti mělo účinky větší než fet." Do Výlovu byla ještě zařazena další její veselá etuda Zabili Bredlyho. Dílo se líbilo i zdejší populární amatérské fotografce a básnířce, která říká: "Sem někde slyšela, že ženská prý není člověk! Jo, jo, chata u lesa a KLID, kouzelná představa, umíš si užívat." No, asi jsem nevybral ten nejlepší komentář. Ona ale ani glosa kontroverzního básníka, který má s populární fotografkou nedobré vztahy, není z těch nej: "mně to přijde jako kravina, si nemůžu pomoc, a mrzí mě, že je to zas Aglájky."

Nelze si nevšimnout kritických, přesto však citlivých a laskavých opusů moudré
Lee s všeříkajícími názvy Výhoň a Prostřik, kde si mladá autorka bere na mušku mimo jiné jedno z nejvydatnějších zdejších flames, nekonečný seriál pod taktovkou Karla Letouna. Taktéž jsou zmíněny další významné mezníky ve zdejším literárnu a výtvarnu. Jeden z komentářů je myslím důkazem toho, že Lee si svého čtenáře dokáže najít: "Dík za rozbor toho nejlepšího co se na litéře urodilo, moc mě to potěšilo, jsem okouzlen."

Gejza Horvát se v práci Sexuální život nácka 2 věnuje popisu různých kategorií partnerek nácků či členek těchto xenofobních partiček. Jeden ze čtenářů obdivně vykviknul: "No jestli se jedná o tezi založenou čistě na barovém pozorování, pak tedy jaksi klóbrc dolů "...anorektické maturky, které zpravidla udržují svou postavu pečlivým kouřením desítek cigaret denně..." Tomu říkám recept na hubnutí."

narvah ve své povídce Kavárna velmi originálně pojednává o jakémsi tápání svérázného hrdiny, kterého cosi nutí dělat podivné věci. Slovutná kritička sice napsala: "Ačkoliv nápad ověřovat banální věc náročným pozorováním skýtá možnost zajímavé absurdity... přiznám se, že mě to moc nebavilo," nenechte se však jejím odsudkem zmást a zkuste toto dílko, pakliže jste ho ještě nečetli, navštívit. Tvrďák Harry je další věc tohoto pozoruhodného autora, kterou známá košířská básnířka a překladatelka komentuje žertovně a pro ni příznačně bujaře: "ty víš, jak zahrát na city, lotře!"

Velmi osobitá je i věc autorky
andrgraundka s názvem PITCHE (šeck je náhodné). Hned úvod krátkého a hutného dílka čtenáře vtáhne do děje: Internátnaizba. Ženské sedia na posteliach vedľa seba a bavia sa. Bla bla bla. Blé. Sú to strašné ženské. Vykrikujú o dušu a o život, takže ich počujú úplne všetci na svete. Pod dílem se objevil docela pozoruhodně mimózní komentář majitele archivu s názvem "bacha, takto nepsat", který nám říká: "Zatím ale úplně o ničem, polepši se... Melódia, že frístajla, mimochodom hit z roku neviem, ale aj tak dosť trápny... co je trapného na zvonění telefonu?"

Amputace se ve svém dílku ° a O nebojí být poměrně drastický. Viz: "Sněz to!'' "Ne, už nemůžu...nemůžu!" z ucha začala vytékat tekutina nepřipomínající krev. Svíral stále silněji, dokud nepřišlo překvapivé trhnutí. Křik ustal a jeho absenci nahradily výstřiky zeleného hnisu. Jeden z kritiků pod dílem štěpně podotknul: "obzaloba konzumni spolecnosti, lehky freudistický trip, absurdní jednoaktowka, at je zamerem autora cokoliv, je to dobry."

Petr Měrka, kterého snad ani není potřeba nějak zvlášť představovat, je mimo jiné mistrem prologů. Jeho PORNO A PSYCHIATRIE není výjimkou. V prologu stojí: Vyšukal mě. Mladý slovenský kritik píše: "piči tvoje veci sa mi pačia ale toto je fuckt kokotina na kvadrant". Lze to svým způsobem brát jako ocenění literární snahy Petra Měrky.

saša gr se dopustil krátké, velmi propracované hříčky Jak mě hryzla tiskárna, kterou ohodnotil známý brněnský básník a lovec žen krátkým podotekem: "Takové ujetiny mám rád!"

pavel_vot svým dílkem Seznamovací kancelář rozhodně čtenáře nenudí. Známá spisovatelka nejen internetové literatury si ho též povšimla a lakonicky poznamenala: "Dost dlouhý, ale vtipnej nápad a čte se to dobře..."

Cimrboy ve velechutné povídce LAST MINUTE velmi zkušeně bombarduje čtenáře černým humorem. Viz: Vešel tam, pozdravil Chlápka Uvnitř, sedl si a pevným hlasem pronesl: "Chtěl bych, abyste mě zabili." Jeden z kritiků se přiznává: "Pěkně napsaný, skoro jsem se bál..."

Natasha doporučila do Výlovu zařadit povídku Dedina autora
johny45, která čtenáře vytáhne od počítače k moři a horám Středozemí. Sama Natasha dílo hodnotí slovy: "Málokdy tady čtu prózu tak pěkně vykrouženou, sevřenou příběhem, vyprávěnou krásnými slovy a s emocemi položenými mezi řádky, necpanými v řádcích na odiv."

Protikop Svlačec je věc z mé dílny, součást cyklu Postavy, kde se věnuji vlastnímu dušezpytu a okamžikům zcela všedního pobytu vezdejšího. K dílku poznamenala velmi vlídně slavná literátka z Novodvorské: "tyhle tvoje příběhy jsou úplně báječný."

No a to by bylo tak asi vše. Autorům, které jsem opomněl zmínit a kteří se dopustili něčeho pozoruhodného v oblasti prózy, se omlouvám, že do Výlovu nebyli zařazeni. Stávají se ale jistě i mnohem horší věci, že.

stanislav

05.02.2009 15:44
Standa
Standa napsal(a):
nevim. když jsem robili Výlovy, sesypalo se to po prvnim, Gossen se na to vykvajz a já nechtěl to organizovat, abych nebyl za moc aktyvního, ale estli do toho chceš jít, přidám se...
jsem má být jsme: Gossen, Vích, Shammann, stanislav
05.02.2009 16:14
Confused Lee
Možná je čas na další Výhoň...
05.02.2009 16:15
Standa
Confused Lee napsal(a):
Možná je čas na další Výhoň...
Výhoň neměl chybu!
06.02.2009 08:43
Standa
http://www.literra.cz/moduly/tvorba/php/dilo.php?dilo_id=55572

to je ale pěkný časopis!
06.02.2009 08:52
neverdie
jako já bych do toho šel určitě.. ale chtělo by to víc lidí.. jako na ten výlov
06.02.2009 09:08
Standa
neverdie napsal(a):
jako já bych do toho šel určitě.. ale chtělo by to víc lidí.. jako na ten výlov
tak zatim jsme dva a konkurence Lee... :o)
06.02.2009 09:17
neverdie
kolik vás to tenkrát vybíralo a jak?
06.02.2009 09:21
Standa
neverdie napsal(a):
kolik vás to tenkrát vybíralo a jak?
jak výše píšu, čtyři. a přispívala i Diotima, Emily a další..
06.02.2009 09:25
neverdie
za ja dlouhou dobu jste vybírali a jak? podle toho co vám utkvělo v paměti?
06.02.2009 09:27
Standa
neverdie napsal(a):
za ja dlouhou dobu jste vybírali a jak? podle toho co vám utkvělo v paměti?
jukni se na Výlovy, z toho pochopíš víc, heslo jsem ti už poslal... neměnil bych ho, aby tam mohli i starší Výlovové...
06.02.2009 09:28
Výlov
byli jsme domluveni, že tento nick nebudeme používat k ničemu jinému než jen k Výlovu, takže s ním nikam nepsat, jen třeba tady. to je výjimka, když hovoříme o Výlovu... standa
06.02.2009 09:30
Shari
výlov byl super :)
06.02.2009 09:31
Výlov
 
Výlov napsal(a):
byli jsme domluveni, že tento nick nebudeme používat k ničemu jinému než jen k Výlovu, takže s ním nikam nepsat, jen třeba tady. to je výjimka, když hovoříme o Výlovu... standa
jo.. rozumím tomu.. neverdie
06.02.2009 09:33
Pan Japko
tak to se těšim teda
06.02.2009 09:34
neverdie
Standa napsal(a):
neverdie napsal(a):
za ja dlouhou dobu jste vybírali a jak? podle toho co vám utkvělo v paměti?
jukni se na Výlovy, z toho pochopíš víc, heslo jsem ti už poslal... neměnil bych ho, aby tam mohli i starší Výlovové...
uděláme teda výlov prózy říjen 2007 až leden 2009?
na poezii se vůbec necítím..
06.02.2009 09:39
Standa
neverdie napsal(a):
Standa napsal(a):
neverdie napsal(a):
za ja dlouhou dobu jste vybírali a jak? podle toho co vám utkvělo v paměti?
jukni se na Výlovy, z toho pochopíš víc, heslo jsem ti už poslal... neměnil bych ho, aby tam mohli i starší Výlovové...
uděláme teda výlov prózy říjen 2007 až leden 2009? na poezii se vůbec necítím..
jasně, bylo by to fajn, Japko by taky moh do toho jít, ne?
[ > ] [ >> ]

Přidat názor
Avízo:
Jen pro autora

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)