Dílo #69184
Autor:vkl
Druh: Tvorba
Kategorie:Jiné
Zóna:Jasoň
Datum publikace:25.09.2014 17:34
Počet návštěv:523
Počet názorů:17
Hodnocení:1 1

Petice proti umístění busty Karla Kryla v budově parlamentu ČR
Protestujeme proti plánovanému umístění bronzové busty Karla Kryla do budovy parlamentu České republiky. Je to zcela v rozporu s jeho snahou být na straně občanů a nikoli privilegovaných skupin, zejména té, jejíž působení velmi intenzivně a kriticky sledoval a komentoval. Odosobnění Karla Kryla prostřednictvím bronzových symbolů na podobných místech jen prohloubí odstup příštích generací. Pro Karla Kryla to nic pozitivního nepřinese, pouze krátkodobé zviditelnění iniciátorů této akce. Nesouhlasíme s tím, aby se osobnost Karla Kryla zneužívala pro osobní cíle několika jedinců. Žádáme, aby organizátoři akce zvolili jiné umístění busty, parlament ČR považujeme za jedno z nejméně vhodných míst pro instalaci této formy připomínky Karla Kryla. Naši političtí představitelé dosud ani zdaleka nedospěli do situace, kdy jejich spojení s Karlem Krylem nebude pro Karla Kryla ostudou. Nehledě na to, že právě v případě Karla Kryla je takovýto způsob ocenění jeho práce naprosto nešťastný.
Karla Kryla chápeme jako příklad toho, že je možné i přes vlastní prospěch ve formě popularity zůstat sám sebou a vyjadřovat se ke společenské situaci i přesto, že jsou Vám mocní více než nenakloněni. Mocní, kteří by se nyní mohli prostřednictvím busty zaštiťovat Krylovou morální autoritou, již svým počínáním bezpochyby poškodíte.

Podepisujte, sdílejte, šiřte!!!

http://www.petice24.com/petice_proti_umistni_busty_karla_kryla_v_budov_parlament u_r

Názory čtenářů
25.09.2014 17:48
pedvo

Já se zněním této výzvy souhlasím a podepsal jsem.
25.09.2014 18:33
vkl
Konvalina napsal(a):
Proboha, co je tohle za tvorbu??? Proč petici s odkazem k podepisování strkáš do hlavního přehledu děl?
Prostor pro diskuze jsi ještě neobjevil?
To už mi fakt hlava nebere :-(((
Je to tvorba, napsal jsem to těmahle rukama, který nevidíš.
26.09.2014 13:31
Stínohra
Na rovinu? Je mi to u zadku, co si kam kdo umístí a Karel nám už svůj názor neřekne.
Zamyslel ses nad touhle větou?:
"Odosobnění Karla Kryla prostřednictvím bronzových symbolů na podobných místech jen prohloubí odstup příštích generací."
Prohloubí odstup od koho ke komu? Myslíš, že další generace budou vědět, jak si pánové vyzdobili budovu parlamentu? Osobně nemám nejmenší tušení, co tam mají teď a jestli vůbec něco.
Zííív
26.09.2014 14:16
vkl
Myslím tím děti, co budou o něm vědět jako první to, že má bustu v parlamentu, kam budou chodit na exkurze. A že to někoho nezajímá, chápu, mě taky některý věci nepřipadaj důležitý.
26.09.2014 15:11
Wopi
á, naše samozvaná administrátorka se opět ozvala
26.09.2014 19:47
slunečnice
proč to není v diskuzi ?
26.09.2014 20:00
vkl
No, jeden důležitý důvod to má, je to taková hádanka, pěkná :-)
26.09.2014 20:10
vkl
Tak se nemáš ptát, když tě nezajímá odpověď :-)
26.09.2014 21:28
Stínohra
Tak je pravda, že to, že děti choděj na exkurzi do parlamentu mě nenapadlo, kdo by děti vodil na tak děsivá místa, to nechápu.
I tak si ale myslim, že si to nespojí, že ho nepoznají a že je to vlastně ani nebude zajímat.
Hele, nic proti, já mám ráda uvědomělý lidi, ačkoliv sama uvědomělá nejsem :) Takže vlastně nakonec dílo potěšilo.
26.09.2014 21:31
vkl
My, co si to pamatujem, víme, že uvědomělý je hrozný slovo :-)
27.09.2014 14:19
Wopi
Konvalino, už po entý ti píšu, aby ses jako hlavní viník přestala otírat o stav serveru. Je to naprosto chucpe.
27.09.2014 21:23
Charlien
Konvalina napsal(a):
Wopi napsal(a):
á, naše samozvaná administrátorka se opět ozvala ""
Nejsem žádná administrátorka, ale malý dotaz, co a kdo rozhoduje o tom, co má být přemístěno do zóny Vytříděno? Pokud vím, byl jsi tu ty i Charlien (i jako admin), oba jste lhostejní. Až dorazí bříza, dá tomu tip, just. 
LiTerra dostává, co si zaslouží. Neboli dnešní řečí - dostává pořádně na prdel :-((( Podívej se, cos udělal. Hodil jsi zeleňáka znechucení mně do názoru (ale že ti to trvalo). Divný chování uživatele, moderátora a admina. Di se bodnout! Tohle už je prostě mrtvej server, tomu ani živá voda nepomůže, když jsou tu takovýhle reakce :-(((
Kdybych nebyl takhle lhostejný, tak už tu dávno nejsi. Ale protože jsem velmi tolerantní a empatický, zatím je stav jaký je.
Jsem tu proto, abych řešil technické potíže uživatelů a ne proto, že se tu někdo hádá a bere si mě do úst.
27.09.2014 23:08
pedvo
Dostal jsem avízo, jinak bych se sem už nevracel. Ale když už tu jsem, podotknu: Umístění Krylovy busty v parlamentu by byl (a asi bude) výsměch jemu i všem, kteří ho poslouchali. Ba dokonce i ostatním. Vystupoval právě proti těm, kteří způsobují, že tu není tak, jak by mělo být. Za totality proti komunistické vládě, a když se zklamáním viděl zdejší dění, tak i proti té další. Že si tvůrci toho, co on tak kritizoval, chtějí do parlamentu dát tento symbol odporu proti nim, je nestoudnost vůči prostým občanům.
28.09.2014 17:30
vkl
Krylova bysta prý zkultivuje český parlament

V hlavě širší veřejnosti neznámého umělce se zrodil plán vymodelovat bystu Karla Kryla, nechat ji odlít do bronzu, pozlatit a umístit do atria jedné... z budov parlamentu České republiky. K tomu pak stačilo ještě přesvědčit mecenáše, aby akci zaštítil a dohodnout se se správou budovy. Karel Kryl je přece symbol a velká, uznávaná osobnost. Co nicméně celý život dělal, není dle vyjádření iniciátora bysty tak podstatné, důležité je, jak jeho respektované jméno rezonuje ve společnosti, část Krylova „fluida“ tedy padne na úměrně k němu nerespektovanou sněmovnu a všichni budou spokojeni.
Tedy, až na „fluidum“ Karla Kryla, do něhož se otiskne proslule nepopulární fluidum našeho parlamentu. Tedy, až na to, že nějaký Kryl bude té amorálnější části poslanců ukradený, ta morálnější část pak asistenci bronzového Kryla nepotřebuje, měla by na tom být už teď dobře.
Účel světí prostředky, praví přísloví, na oběti nehleďme, nejsou-li naše, Kryl už je stejně dvacet let po smrti, tak co víc, než gesto nám ještě může nabídnout. Tedy, jak komu.
Karel Kryl se snažil svým talentem a intelektem šít do všeho, co se mu zdálo v nepořádku. I po roce 1989 toho bylo mnoho. Země se utápěla v euforii a bylo jí úplně jedno, že nová doba vznikla dohodou komunistické strany a tak trochu samozvaných vůdců opozice. Nová doba tedy podle toho vypadá. Kryl byl jedním z mála veřejností uznávaných lidí, kterému se to velmi brzy nelíbilo a ač si mohl užívat sladkého, pohodlného života největší legendy naší novodobé historie, nedokázal mlčet. Vysloužil si za to pohrdání nových politiků, kteří ho začali ignorovat, následně pak začali ignorovat i vše, co jejich pravicová koalice nevymyslela. V té době zatím dosti bezvýznamná politická opozice se teprve nesměle handrkovala za dveřmi Lidového domu. A vyrojili se nejrůznější přičinliví publicisté, kteří se, ač je o to zřejmě nikdo oficiálně nepožádal, do Kryla patřičně pustili v médiích a častovali ho souborem chvatně vymyšlených nálepek: věčný kverulant, bezdůvodný kritik za každou cenu, zrádce národa, levičák, bolševik a hůře. A lid jim na to skočil. Do největších médií totiž Kryl jaksi přestal mít přístup. Nebyl to úplný zákaz, to ne, ale něco, co v naší postkomunistické pseudodemokracii dodnes nemá obdoby. Kryl byl zesměšňován a dehonestován. Když umíral, byla proti němu drtivá většina politické scény (kromě té, co si ho chtěla přivlastnit), veřejnosti a opouštěli ho i „přátelé“ a známí. Bohužel si to pamatuji příliš dobře, dnes mi to lidé nevěří, měli tehdy jiné starosti a o Krylovi neslyšeli vůbec nic lichotivého.
Dle mého názoru si to, aby se mohl zaštiťovat Krylem, dosud nezaslouží ani tento národ, natož politici. Je známo, že léčení si špatného svědomí stavěním pomníků je tady oblíbený národní sport.
Kryl vždy stál na straně veřejnosti, i když ona sama o to jistou dobu nestála, dnes se jim po něm stýská, nemají se za koho schovat. To, že po nás naopak chtěl, abychom se stále za nikoho neschovávali (za modly, silné muže, ani za něj), mu podle všeho hned tak nesplníme. Pokusme se tedy alespoň o to, abychom svoji naivitu a lhostejnost z počátku devadesátých let neprohlubovali. I když je to málo.
Jak jsem uvedl, stál Kryl na straně občanské společnosti, nikoli politických stran. To, že účastí na dvou mítincích za společný, československý stát podpořil naši největší levicovou stranu (k tomu dodával, že v Německu je sociální demokracie pravicová a že tam on někde stojí, naše sociální demokracie si naopak na své levicovosti zakládá), byla pouze snaha, aby vládnoucím stranám měl kdo čelit. Bez silné opozice totiž není demokracie, to Kryl říkal, kde mohl. A zánik druhé půle politického spektra povede sice ke konečnému vítězství, ale takovému, o které asi málokdo stojí.
Bude-li jednou český parlament natolik na výši, aby mohl být spojován se jménem Karla Kryla a tím i jeho předků, bude to snad znamenat, že jsme se přestali schovávat. A bude úplně jedno, že tam pak možná žádná Krylova bysta ani nebude, nebude totiž třeba.

Vojtěch Klimt

Přidat názor        ...nápověda k hodnocení
Avízo:
Anonym neuděluje tipy Skrytý názor

(Pro přidání názoru je třeba se přihlásit)